به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عوارض این آزادراهها در پنج سال گذشته افزایش نیافته بود و به گفته مسئولان سازمان راهداری درآمدهای آنها به هیچ عنوان کفاف نگهداری آزادراهها را نمیداد.
به گفته «رضا اکبری» سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، از دو سال پیش بهروز رسانی این عوارض درخواست شده بود تا اینکه این مورد به شورای اقتصاد رفت و در آنجا نرخ جدید برای پنج آزادراه دولتی مصوب شد.
وی با اشاره به عوارض فعلی یکهزار و ۲۰۰ تومانی آزادراه تهران- قم که به صورت یکسان از کاربران جاده دریافت میشود، گفت: میزان عوارض پرداختی برای افرادی که تا فرودگاه امام یا کل مسیر تا قم را پیمایش داشتند یکسان بود؛ مسالهای که این عادلانه نبود و بر این اساس مقرر شده عوارض جدید به صورت پیمایشی دریافت شود.
سرپرست سازمان راهداری ادامهداد: در خوشبینانهترین حالت حتی با این نرخهای جدید ۲هزار میلیارد تومان از این آزادراهها که در مقایسه با نیاز فوری پنج هزار میلیارد تومانی ناچیز است.
وی خاطرنشانکرد: در این راستا بستهای تهیه خواهد شد تا اضافه درآمدها صرف همین عمران و بهسازی همین آزادراهها شود. همچنین تا ۳۰ درصد تخفیف برای افرادی که به طور دائم از این آزادراهها استفاده میکنند در نظر گرفته خواهد شد.