رسانه نخستین ابزار دشمن برای اعمال نفوذ است

به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانهای ابوذر که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در ادبیات سیاسی قدرت، تهدید و در نهایت جنگ تعریف میشود.
وی افزود: کلمه قدرت تا اواخر قرن ۲۰ به دو صورت سخت و نرم تعریف میشد که تعریف آن بر اساس قدرت فیزیکی و ذهنی تقسیم بندی شده بود، اما پس از مدتی جنگ نیمه سخت نیز به این دو عبارت اضافه شد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: قدرت هوشمند شامل اجبار، اکراه، مجذوب سازی و استخدام است که در این روند معتبر سازی جنگ نظامی، محدودسازی منطقهای و علمی، محاصره اقتصادی و همچنین جنگ نرم و نفوذ مطرح میشود.
وی در تشریح قدرت ادامه داد: قدرت هیبریدی سال ۲۰۱۵ توسط آمریکا مطرح شد که آن را یک قدرت دفاعی منظم یا منظم، حقیقی یا مجازی، اقتصادی و در کل ترکیبی از عناصر قدرت معنا کردند، در تمامی این تعاریف مسئله تبلیغات رسانه جنگ نرم به عنوان یک رکن مطرح است.
طائب خاطرنشان کرد: رسانه از نظر تعریف آمریکایی یعنی باید آن چیزی را که مطلوب است به عنوان یک حقیقت در تصویر عمومی مطرح کند.
وی ادامه داد: در جنگ نرم تغییر و جابجایی نسبت به ارزشهای خودی و بیگانه مطرح است و در این جنگ کسی برنده است که از صنعت تبلیغ به درستی استفاده کند تا ابتدا بیتفاوتی ایجاد کرده و سپس نسبت به ارزشهای خودی نفرت و نسبت به ارزشهای بیگانه عشق ایجاد کند.
طائب تاکید کرد: در جنگ رسانه نخستین تغییر در علایق و سلایق است و پوشش و غذا نخستین چیزی است که مطرح میشود و دشمن بر آن تاکید دارد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: به فضل الهی روند پیروزی همچنان پیش خواهد رفت و مصداق این پیروزی حضور پرشور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه بود.