به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، سال ۲۰۲۴ بینندگان اسکار به ۱۹.۵ میلیون نفر رسیده بود. اما امسال با کاهش ۷ درصدی بینندگان اسکار مواجه بودیم. کمتر از ۱۸.۱ میلیون نفر نتایج نود و هفتمین دوره جوایز اسکار را از شبکه «ABC» تماشا کردند که نشاندهنده کاهش هفت درصدی نسبت به سال قبل است.
براساس گزارش «نیلسن» هم، مراسم اُسکار ۲۰۲۵ که با میزبانی «کونان اوبراین» برگزار شد، در شبکههایایبیسی و هولو ۱۸.۰۷میلیون بیننده داشت و کاهش ۷درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرد. در مقابل، «دیزنی» با احتساب مخاطبان دستگاههای موبایل و رایانه، این تعداد را حدود ۱۹.۶۹میلیون نفر اعلام کرد و این مراسم را پربینندهترین اسکار پنجسال اخیر خواند.
این دوره برای اولینبار از طریق پلتفرم استریم «هولو» نیز پخش شد که نقش کلیدی در جذب مخاطبان داشت. بااینحال، اُسکار همچنان از دهههای قبل فاصله زیادی دارد؛ بهطور مثال، اسکار ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۴میلیون بیننده داشت و اوج مخاطبان این مراسم در سال ۱۹۹۸ با فیلم «تایتانیک» به ۵۷.۲میلیون رسید.
گزارشها نشان میدهد کاهش بینندگان با ظهور پلتفرمهای استریم شتاب گرفته است، اما نرخ بینندگان ۱۸ تا ۴۹ساله رشد ۳درصدی نسبت به سال قبل داشته است. این مراسم همچنین با ۱۰۴.۲میلیون تعامل در شبکههای اجتماعی، به یکی از بحثبرانگیزترین برنامههای تلویزیونی فصل تبدیل شد.