کد خبر:۱۲۴۴۱۶۴

عرضه گسترده میوه و سیب‌زمینی توسط سازمان تعاون روستایی در سراسر کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از اجرای موفق طرح تنظیم بازار میوه و سیب‌زمینی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا طلایی روز یکشنبه با اشاره به ابلاغ به‌موقع وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کرد: سازمان تعاون روستایی با مباشرت در خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید، از بهترین باغات کشور سیب، پرتقال و خرما را تامین و در سردخانه‌های استان‌ها ذخیره کرد.

وی بیان‌داشت: توزیع این محصولات با قیمتی ۲۵ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار از ۲۳ بهمن در برخی استان‌ها آغاز و از ۲۵ اسفند به‌طور رسمی در ۳۱ استان کشور انجام شد.

طلایی با تاکید بر نقش ذخایر احتیاطی در کنترل بازار، افزود: در صورت کاهش ذخایر میوه در هر استان، طی کمتر از ۲۴ ساعت محصول مورد نیاز تأمین شد و مشکلی از نظر کیفیت و کمیت میوه وجود نداشت. تنها درخواست‌های مردمی درباره افزایش تعداد غرفه‌ها و تغییر ساعات عرضه بود که در برنامه‌های آتی لحاظ خواهد شد.

وی از ادامه عرضه این محصولات تا ۱۵ فروردین خبر داد و درباره اقدامات انجام‌شده در حوزه سیب‌زمینی گفت: از ۱۵ اسفند واردات سیب‌زمینی آغاز و از ۲۰ اسفند این محصول در قالب بسته‌های ۲ و سه کیلویی به استان‌ها ارسال شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: ورود سازمان تعاون روستایی به این حوزه، باعث کاهش محسوس قیمت سیب‌زمینی در بازار شد، به‌طوری که اختلاف قیمت با بازار فقط ۱۰ درصد است که امیدواریم در روز‌های آینده این فاصله نیز کاهش یابد.»

وی درخصوص بازار خرما نیز اظهار داشت: با ورود سازمان به بازار، قیمت خرمای مضافتی که بیش از ۲۰۰ هزار تومان بود، به محدوده ۱۳۰ تا ۱۵۳ هزار تومان کاهش یافت. توزیع این محصول توسط اتحادیه مرکزی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرفه‌های عرضه مستقیم ادامه دارد.

طلایی در پایان ضمن ابراز رضایت از روند اجرایی این طرح‌ها، بر تداوم عرضه محصولات ذخیره‌شده تا پایان موجودی تأکید کرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار