آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۷۷۳۵

رشد چشم‌گیر صنعت پوشاک پس از ممنوعیت واردات

نایب‌ رئیس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک، ضمن اشاره به رشد صنعت پوشاک پس از ممنوعیت واردات پوشاک از سال ۱۳۹۷، از گسترش سالانه نمایشگاه پارچه و صنایع وابسته و حضور هیئت‌های تجاری خارجی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید نامی نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در نشست خبری سومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته با اشاره به رشد کیفیت پوشاک ایران گفت: انیازی که کشور و صنایع مختلف به پارچه دارند و همینطور روند رو به رشدی که ما در صنعت پوشاک داشتیم در سال‌های اخیر، قابل توجه بوده است. مستحضر هستیم که از سال ١٣٩٧، به واسطه تحریم‌ها و مشکلات ارزی و تصمیمی که دولت گرفت، واردات برخی کالا‌های ساخته شده از جمله پوشاک به کشور ممنوع شد و از همان سال، رشد و پیشرفت برند‌های ایرانی در پوشاک در بحث تولید و هم بسته‌بندی آغاز شد؛ بنابراین، بحث پارچه و مواد اولیه صنعت پوشاک، از حساسیت قابل توجهی برخوردار شد.

 

وی افزود: با توجه به نیازی که در این زمینه در داخل کشور احساس می‌شد، لازم بود نمایشگاهی به‌صورت تخصصی در این حوزه برگزار شود. نمایشگاهی که به‌صورت سالیانه همیشه در صنعت برگزار می‌کنیم که از ماشین‌آلات و تجهیزات گرفته تا بخش‌های مختلفی از منسوجات و محصولات صنعت نساجی را در برمی‌گیرد؛ اما به‌صورت تخصصی ما در زمینه خود پارچه، همانگونه که در تمامی کشور‌های رو به رشد صنعت پوشاک می‌بینیم (باتوجه به اینکه بسیار تابع ترند‌های روز بازار است) این نیاز احساس می‌شد که نمایشگاهی به‌صورت تخصصی در زمینه پارچه، اکسسوری و مواد مورد نیاز تولید پوشاک برگزار شود.

 

نامی ضمن اشاره به آغاز این نمایشگاه از سه سال پیش ادامه داد: امسال سومین دوره این نمایشگاه در حال برگزاری است و خوشبختانه هر سال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد در تعداد شرکت‌کننده و فضای نمایشگاهی داشتیم. امسال این نمایشگاه در فضایی نزدیک به ۵۰۰۰ متر مربع در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب در حال ثبت‌نام و برگزاری است. پیش‌بینی ما این است که امسال از منظر بازدیدکننده استقبال بسیار بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

 

نایب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک، همچنین از حضور فعالان خارجی در این دوره خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته هیئت‌های تجاری مختلفی داشتیم. امسال نیز با توجه به اینکه تبلیغات مناسبی انجام گرفته و با توجه به نیازی که به‌خصوص کشور‌های همسایه ما به محصولات و پارچه دارند و رشد خوبی که ما در صنعت داخلی‌مان در این زمینه داشتیم، هیئت‌های تجاری از کشور‌های همسایه به‌خصوص روسیه و کشور‌های اوراسیا خواهیم داشت که در نمایشگاه حضور خواهند داشت. علاوه بر اینکه در بازار داخلی نیز اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای انجام شده که امیدوار هستیم که امسال این نمایشگاه موفقیت بیشتری داشته باشد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار