آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۸۹۷۱

دستورالعمل تشدید نظارت بر تبلیغات پزشکی در فضای مجازی و محیطی ابلاغ شد

معاون درمان وزارت بهداشت بر لزوم نظارت مؤثر و همه‌جانبه دانشگاه‌های علوم پزشکی بر تبلیغات مرتبط با حوزه‌های پزشکی به ویژه در فضا‌های مجازی و عمومی تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور بخشنامه‌ای بر لزوم نظارت مؤثر و همه‌جانبه دانشگاه‌های علوم پزشکی بر تبلیغات مرتبط با حوزه‌های پزشکی به ویژه در فضا‌های مجازی و عمومی تأکید کرد.

سید سجاد رضوی در این بخشنامه با استناد به دستورالعمل ابلاغی سازمان نظام پزشکی، تاکید کرده است: هرگونه تبلیغ بدون مجوز و مغایر با شأن حرفه‌ای جامعه پزشکی باید شناسایی و تخلفات آن به سازمان نظام پزشکی گزارش شود.

در این بخشنامه تصریح شده، با توجه به گسترش تبلیغات در بستر فضای مجازی و حضور افراد غیرمجاز در این عرصه، برخی فعالیت‌های تبلیغاتی در حوزه‌های پوست، مو و کاهش وزن از چارچوب‌های قانونی خارج شده و آسیب‌هایی به جایگاه پزشکی و سلامت روانی و اجتماعی جامعه وارد کرده‌اند.

بر اساس این بخشنامه، معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها موظفند ضمن اطلاع‌رسانی دقیق به مطب‌ها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی، گزارش جامعی از نقاط قوت و ضعف اجرایی دستورالعمل فعلی را تا پایان اردیبهشت ماه به مرکز نظارت و اعتباربخشی این معاونت ارائه کنند تا در صورت نیاز، بازنگری یا اصلاح قانونی لازم با همکاری مراجع ذی‌ربط انجام شود.

این اقدام در راستای تفکیک تبلیغات مجاز از مداخلات غیرمجاز و حفظ حرمت و اعتبار حرفه پزشکی انجام می‌شود.

منبع: وزارت بهداشت

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار