
وزیر علوم بر توقف توسعه کمی آموزش عالی تاکید کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، حسین سیمایی صراف در ابتدای سخنان خود، ضمن سپاسگزاری از خدمات علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه مهر البرز، به ویژه در بخش بینالمللی و ارائه خدمات به محرومترین اقشار، ابراز خرسندی کرد که آموزش الکترونیک در بخش بینالملل با کشور افغانستان آغاز شده و بانوان نیز تحت پوشش این خدمات قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به اهمیت اعتباربخشی مدارک ارائه شده در این دورهها، خواستار پیگیری این موضوع از طریق روابط دیپلماتیک شد تا فارغالتحصیلان بتوانند از مزایای اداری، استخدامی و اقتصادی آن بهرهمند شوند.
وزیرعلوم در ادامه با اشاره به سابقه آموزش عالی در ایران، گفت: قبل از انقلاب تعداد دانشگاههای خصوصی بسیار اندک بود، اما پس از انقلاب با تقاضای اجتماعی فزایندهای مواجه شدیم و نظام نیز به این مطالبه پاسخ داد. در نتیجه، شاهد تاسیس دانشگاه آزاد در دهه شصت و تعدادی از موسسات آموزش عالی دیگر در دهه هشتاد به بعد بودیم.
وی افزود: تاسیس موسسات غیردولتی، علاوه بر تامین نیاز اجتماعی، به دسترسی به آموزش و عدالت آموزشی نیز کمک کرد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش زیربنای دسترسی به دیگر حقوق است، گفت: ملتی که آموزش ندیده باشد، حق تعیین سرنوشت، آزادی بیان و آزادی مطبوعات را نمیفهمد و مطالبه نمیکند. بنابراین، بخش خصوصی با وجود همه اشکالات، به ارتقای فرهنگی مردم نیز کمک کرده است.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت توقف توسعه کمی آموزش عالی، گفت: باید کیفیتهایی را که از دست دادهایم جبران کنیم. شاخصهای کیفیت در حوزه آموزش عالی به شدت افت کرده و این پسندیده نیست.
سیمایی با بیان اینکه در این دوره دو سیاست را دنبال میکنیم، گفت: سیاست اول، تقویت بخش خصوصی آموزش عالی است، زیرا معتقدم دولت وظیفه خود را در این بخش به خوبی ایفا کرده است. سیاست دوم نیز توجه جدی به کیفیت میباشد.
وی با اشاره به ورود به عصر دیجیتال، آموزش دیجیتال را فرصتی جدید دانست و به هیئت امناء و دستاندرکاران دانشگاه مهر البرز برای ارائه این خدمت جدید تبریک گفت. وزیر علوم در پایان با اشاره به تجربه آموزش الکترونیک در دوره کرونا، گفت: با شناختی که از هیئت امنای این مجموعه دارم، مطمئنم که کار متقن و کارشناسیشدهای انجام میدهند.