آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۹۶۱۷
صادقی در تذکری خطاب به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری هشدار داد

حمله سایبری گذشته برای فاوا درس عبرت نشده! / ناپایداری و قطعی‌های مکرر سامانه‌ها، نقض حقوق شهروندی است

عضو و رییس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر تهران قطعی مکرر سامانه‌های خدمات‌رسان به شهروندان را نقض حقوق شهروندی دانسته و گفت: سازمان فاوا به عنوان متولی ارائه خدمات دیجیتال به شهروندان موظف به اجرای احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت است و عدم تحقق احکام برنامه و نیز ارتقای کیفیت سطح خدمات به شهروندان باید از سوی شورای شهر پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد صادقی در سیصد و سی و یکمین جلسه شورا با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، رحلت حضرت امام (ره) و سالروز ۱۵ خرداد گفت: اخیراً کار بسیار خوبی توسط آقای باقری، معاون محترم امور شورا انجام شده و گزارشی از وضعیت سه ساله اجرای برنامه چهارم تحول و پیشرفت ارائه دادند. بنا به همین گزارش این تذکر را خدمت شهردار محترم ارایه می‌دهم.

صادقی در ادامه افزود: عدم آغاز و تاخیر بسیار زیاد و متاسفانه وضعیت بحرانی در تحقق برخی احکام برنامه موجب نگرانی شدید شده و می‌بایستی این موضوع را پیگیری کنیم.

رییس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورا ادامه داد: عملکرد سازمان فاوا و تاثیر آن بر خدمات شهری و پروژه‌های هوشمند سازی موجبات این نگرانی‌ها را فراهم آورده، به عنوان مثال حسب حسب حکم ۱۱۴ برنامه مقرر بوده نظام مدیریت سطح خدمات (SLM) و سیستم تداوم کسب و کار (BCS) و طرح بازیابی از بحران (DRP) توسط سازمان فاوا پیاده‌سازی شودکه متاسفانه هیچ اقدام موثری صورت نگرفته و این امر محقق نشده است. این سوال در اینجا مطرح است؛ با توجه به سالگرد حمله سایبری سال ۱۴۰۱ آیا به اندازه کافی این واقعه تلخ و آموزنده نبود که موجب اهتمام ویژه مدیریت سازمان فاوا در تحقق این حکم شود؟

صادقی ادامه داد: از آنجا که به طور مرتب گزارشات مردمی در خصوص کندی سرویس‌ها و قطعی سامانه‌ها از قبیل شهرسازی، جامع اطلاعات مکانی، جامع درآمد املاک، بازدید یک پارچه، آرشیو الکترونیک، کارت بلیت الکترونیک و اپلیکیشن شهرزاد به کمیته هوشمندسازی و شفافیت واصل می‌شود، با استناد به قوانین جاری و در جهت حفظ حقوق شهروندان تذکرات زیر را در خصوص نارضایتی از کیفیت سطح خدمات سازمان فاوا بیان می‌کنم.

رییس کمیته شفافیت و هوشمند سازی افزود: با اعمال نظر به اینکه سازمان فاوا موظف است به صورت با کیفیت و مستمر سرویس‌ها و خدمات دیجیتال را ارائه نماید قطعی‌های مکرر و غیر قابل قبول سرویس‌های سازمان فاوا، نقض حقوق شهروندی و قانونی است و تا چه زمانی کارکنان خدوم دفاتر خدمات الکترونیک شهر به جای خدمات‌رسانی با کیفیت به شهروندان، بایستی پاسخ‎گوی گلایه‌ها و شکایات و اعتراضات شهروندان به مسائلی باشند که متولی سرویس‌دهی آن سازمان فاوا است.

صادقی اظهار داشت: با توجه به این که شهروندان و کارکنان درون و برون سازمان حق دسترسی پایدار به خدمات الکترونیکی را دارند قطعی‌های بدون اطلاع‌رسانی نقض این حق است. این وضعینت غیر قابل قبول و مخرب اعتماد عمومی است لذا سازمان فاوا موظف است ظرف مدت ۱۵ روز آینده برنامه عملیاتی خود جهت تحقق این حکم را ارائه نماید و موارد زیر را با ذکر دلیل و مستندات به بنده گزارش کند:

۱. آمار قطعی‌های ۲۴ ماه گذشته به تفکیک سامانه‌ها؛

۲. آمار ناپایداری شبکه در ۲۴ ماه گذشته به تفکیک مناطق و نواحی و محلات؛

۳. دلایل فنی و مدیریتی قطعی هر سامانه و ناپایداری شبکه به تفکیک زمان؛

۴. اقدامات انجام شده و نشده؛

۵. بررسی مسئولیت مدیران مرتبط

صادقی افزود: همچنین انتظار می‌رود حداکثر تا ۳ ماه آینده با توجه به ضرورت لازم سیستم تداوم کسب و کار و طرح بازیابی بحران توسط فاوا پیاده سازی و نتایج به کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورا ارائه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در پایان تاکید می‌کنم شورای شهر به عنوان نهاد ناظر مسئولیت قانونی و اخلاقی دارد تا از حقوق شهروندان در مقابل ارائه خدمات نا مطلوب دیجیتال دفاع کند و بنده در جلسات آینده به تک تک موارد تحقق سایر احکام مربوطه حوزه هوشمندسازی می‌شود اشاره خواهم کرد و امیدوارم موجبات ارتقای کیفیت سطح خدمات سازمان به شهروندان و شهر و شهرداری را فراهم آورد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار