
سریعترین هیوندای تاریخ رونمایی شد + عکس
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سه سال پس از نمایش نسخه کانسپت، هیوندای سرانجام نسخه تولیدی سدان الکتریکی پرقدرت خود را معرفی کرد. آیونیک ۶ N که قرار است اولین نمایش عمومی خود را در فستیوال سرعت گودوود تجربه کند، بسیاری از ویژگیهای جذاب کانسپت RN ۲۲ e را به واقعیت تبدیل کرده است. این سدان الکتریکی پرقدرت که از برادرش، آیونیک ۵ N، الهام گرفته، مملو از ویژگیهایی است که مستقیماً برای علاقهمندان به رانندگی طراحی شدهاند. آیونیک ۶ N بر پایه مدل فیسلیفت شده اخیر ساخته شده و چراغهای بحثبرانگیز سدان اصلی را کنار گذاشته و بهجای آن از چراغهای باریک و دوقسمتی استفاده کرده است.
به نقل از پدال، تیم هیوندای تلاش زیادی کرده تا این مدل با نشان N، ظاهری تهاجمی و شایسته داشته باشد. تغییرات از نمای جلویی آغاز شده، جایی که سپر کاملاً بازطراحی شده و حالا ورودیهای هوای بزرگ و اسپلیتر برجستهای دارد. رکابهای کناری مشکی جدید، نمای عقب بازطراحیشده با سپر جدید و برای اولین بار در محصولات N، یک باله عقب دم قو اضافه شده است. گلگیرها پهنتر شدهاند تا ظاهر جسورانهتر شود و رنگ جدید آبی پرفورمنس مرواریدی به لیست رنگها اضافه شده است.
همانطور که انتظار میرفت، قوای محرکه آیونیک ۶ N تقریباً مشابه آیونیک ۵ N است. این یعنی باتری ۸۴ کیلووات ساعتی که به موتور جلویی با ۲۲۳ اسب بخار و موتور عقبی با ۴۰۰ اسب بخار انرژی میدهد. درمجموع، آیونیک ۶ N قدرت ۶۱۰ اسب بخاری دارد که با فعالسازی حالت N Grin Boost به ۶۵۰ اسب بخار میرسد. این سدان پرقدرت در ۳٫۲ ثانیه به صد کیلومتر در ساعت میرسد (۰.۲ ثانیه سریعتر از آیونیک ۵ N) و تا سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت به شتابگیری ادامه میدهد. آیونیک ۶ N به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، از شارژ سریع DC تا ۳۵۰ کیلووات پشتیبانی میکند و باتری را در ۱۸ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد میرساند.
مانند دیگر محصولات N، مجموعهای گسترده از ویژگیها و تنظیمات برای بهبود تجربه رانندگی ارائه شده است. این شامل سیستم بهبودیافته N Active Sound+ با سه پروفایل صوتی قابلتنظیم و نسخه ارتقاءیافته از سیستم فوقالعاده N e-Shift (شبیهساز گیربکس دوکلاچه) آیونیک ۵ است. همچنین ویژگیهای جدیدی مانند N Drift Optimizer برای بهینهسازی دریفت، N Battery برای آمادهسازی باتری برای رانندگی پرقدرت و N Torque Distribution با ۱۱ سطح قابلتنظیم برای توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب وجود دارد.
ویژگی انحصاری آیونیک ۶ N، سیستم N Ambient Shift Light است که از نورپردازی داخلی قابلتنظیم برای نمایش بصری نقاط دقیق تعویض دنده برای عملکرد بهینه استفاده میکند. این یعنی رنگ و شدت نورها با تعویض دنده توسط راننده تغییر میکند. مهندسان هیوندای همچنین هندسه سیستم تعلیق آیونیک ۶ را هم بازطراحی کردهاند. لاستیکهای اختصاصی پیرلی P Zero ۵ با ابعاد ۲۷۵/۳۵ R ۲۰ نیز بهصورت استاندارد برای حداکثر چسبندگی ارائه شدهاند. در داخل، تغییرات با پدالهای جدید، فرمان اختصاصی N و صندلیهای اسپرت N ادامه دارد. هیوندای هنوز قیمت یا شعاع حرکتی این مدل را اعلام نکرده است.