آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۳۲۹۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش کرمان به کمک رسانه‌ها برای مطالبه گری جهت مشکلات نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به عقب ماندگی های حوزه این نهاد ، تاکید کرد : آموزش و پرورش کرمان به کمک رسانه‌ها برای مطالبه گری جهت مشکلات نیاز دارد.

آموزش و پرورش کرمان به کمک رسانه‌ها برای مطالبه گری جهت مشکلات نیاز دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمدرضا فرح بخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اهالی رسانه در سالن خانه مطبوعات کرمان گفت: اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان در دولت چهاردهم کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس درس با افزایش سرانه آموزشی است.

وی افزود: آموزش و پرورش گسترده‌ترین جایگاه اجرایی و بزرگ‌ترین دستگاه است و حساسیت‌ها هم روی آن زیاد است، به آموزش و پرورش باید دید فنی و تخصصی داشت، نگرش‌ها باید به آموزش و پرورش تغییر کند.

فرحبخش اعلام کرد: بدترین سنجه برای ارزیابی عملکرد یک مدیر، کیفی ارزیابی کردن عملکرد وی هست که گفته شود وی مدیری خوب یا بد است، سنجه تشخیص مدیر موفق ارزیابی شاخص ها‌ی عملکردی است، در کشور ما فرهنگ شفاهی همیشه غالب بر فرهنگ مکتوب بوده، اما وقتی مدیری عملکرد یا برنامه‌های خود را مکتوب می‌کند باید به آنها عمل کند و بایستی به آنها متعهد باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تغییر گفتمان در آموزش و پرورش یک رویکرد اصلی است، گفت: برای ایجاد گفتمان جدید باید در پیوند با رسانه‌ها باشیم، در تعامل با دستگاه‌های دیگر، بنگاه‌های اقتصادی و بخش صنعت و معدن باشیم، ما در آموزش و پرورش عقب ماندگی تاریخی داریم، به عنوان مثال حدود ۵۲ هزار دانش آموز ابتدایی در ناحیه دو کرمان داریم ۳۲ هزار نفر در دولتی و حدود ۲۰ هزار نفر در غیردولتی تحصیل می‌کنند که در بخش دولتی حدود ۵۰۰ کلاس درس ابتدایی بالای ۴۰ نفر داریم. 

فرح بخش اظهار کرد: گفتمان سازی به کمک رسانه‌ها با ایجاد موج مطالبه گری توسط آنها و ایجاد حساسیت در جامعه است، چند روز قبل طی انعقاد تفاهم نامه‌ای ۲۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد با بخش صنایع و معادن استان برای احداث ۸۵۰ کلاس درس و ۵ هنرستان منعقد شد که نقش مهمی در کاهش تراکم کلاس‌های دانش آموزی دارد.

وی گفت: ترک تحصیل دانش آموزان یا ناشی از فقر است و یا ناشی از افزایش نرخ تکرار پایه؛ ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده تا معلمان در تابستان ۱۴۰۴ با دانش آموزان ابتدایی که در دروس اصلی نیاز به تلاش بیشتر دارند در گروه‌های ۳ تا ۵ نفره کار کنند تا پایه درسی شان تقویت شود و شاهد کاهش نرخ تکرار پایه باشیم، در بافت‌های جدید مسکونی توجهی به زیرساخت‌های آموزشی و ساخت مدارس نشده و به نسبت جمعیت درگیر در حوزه شهری به زیرساخت‌های آموزشی توجه نشده است، آینده نگری به آموزش نشده است، در حوزه مدارس غیردولتی هم مدارس را طبقاتی کرده‌ایم که آسیب زاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان کاهش تراکم دانش آموزی است، سرانه فضای آموزشی را باید افزایش دهیم، اما ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تراکم کلاس‌ها از ۳۵ نفر به ۳۰ نفر نیاز است، اولویت‌ها را باید درست انتخاب کنیم، اگر اولویت‌ها را درست انتخاب نکنیم دچار روزمرگی می‌شویم. 

فرح بخش اعلام کرد: راهکار‌های ارتقای میانگین نمرات امتحان نهایی دانش آموزان را در سه محور طبقه بندی کرده‌ایم، طرح‌های کوتاه مدت شامل تقویت و فعال کردن بیشتر گروه‌های آموزشی و انگیزه بخشی به آنان برای ارزیابی بهتر، طرح‌های میان مدت شامل رسیدگی بیشتر به مدارس لازم التوجه، حدود ۱۰۰۰ کلاس درس میانگین نمره پایین‌تر از میانگین کشوری دارند، طرح‌های بلند مدت شامل فراهم کردن زمینه لازم برای تحصیل هنرجویان در هنرستان ها، ۴۷ درصد تحقق توسعه متوازن هنرستان‌ها را در حال حاضر در استان داریم، اما مطلوب ما این است که به ۵۵ درصد برسیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار