
بررسی پیشنویس نسخه ترمیمیافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، این سند، با وجود تلاشهای صورتگرفته برای ترمیم و بهروزرسانی، در حوزههایی، چون نسبیت با گفتمان انقلاب اسلامی، عدم انطباق با سیاستهای کلان کشور، بیتوجهی به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم، و گسترش رویکردهای غیربومی، با چالشهای قابل توجهی مواجه است.
گزارش، با رویکردی تحلیلی، مواردی همچون نادیدهگرفتن تجربههای یک دهه اخیر، ابهامات مفهومی، غفلت از اقتضائات بومی، و تأثیرپذیری از اسناد بینالمللی نظیر ۲۰۳۰ را به نقد کشیده و پیشنهادهایی اصلاحی در راستای ارتقاء کیفی سند ارائه کرده است.
این متن، تلاشی است برای گشودن باب گفتوگو در میان نخبگان و تصمیمسازان نظام تعلیم و تربیت، با امید به آنکه آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی، بر بنیانهای اصیل و حکیمانه بنا نهاده شود.
برای خواندن گزارش بررسی پیش نویس نسخه ترمیمیافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید.