آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۴۲۶۴

بررسی پیش‌نویس نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

گزارش حاضر، حاصل بررسی انتقادی و کارشناسی جمعی از دانشجومعلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان است که با هدف بازخوانی نسخه ترمیم یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده است.

بررسی پیش‌نویس نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، این سند، با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته برای ترمیم و به‌روزرسانی، در حوزه‌هایی، چون نسبیت با گفتمان انقلاب اسلامی، عدم انطباق با سیاست‌های کلان کشور، بی‌توجهی به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم، و گسترش رویکرد‌های غیربومی، با چالش‌های قابل توجهی مواجه است.

گزارش، با رویکردی تحلیلی، مواردی همچون نادیده‌گرفتن تجربه‌های یک دهه اخیر، ابهامات مفهومی، غفلت از اقتضائات بومی، و تأثیرپذیری از اسناد بین‌المللی نظیر ۲۰۳۰ را به نقد کشیده و پیشنهاد‌هایی اصلاحی در راستای ارتقاء کیفی سند ارائه کرده است.

این متن، تلاشی است برای گشودن باب گفت‌و‌گو در میان نخبگان و تصمیم‌سازان نظام تعلیم و تربیت، با امید به آن‌که آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی، بر بنیان‌های اصیل و حکیمانه بنا نهاده شود.

برای خواندن گزارش بررسی پیش نویس نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  اینجا کلیک کنید. 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار