پیگیری حل مشکل خرمای باقیمانده در سردخانههای بم
به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، وحدت عیدی فرماندار بم در نشست رفع مشکل صادرات خرمای شهرستان بم گفت: در پی برگزاری سلسله نشستها درباره مشکل خرمای باقیمانده در سردخانههای شرق استان کرمان و اختلال در روند صادرات، راهکارهایی برای تسهیل خرید و خروج این محصول از سردخانهها اتخاذ شد.
وی با اشاره به ضرورت حل این مشکل نخلداران، اعلام کرد: این موضوع تنها مربوط به شهرستان بم نیست و خرمای دپو شده در سردخانههای سایر شهرستانهای شرق استان کرمان را نیز در بر میگیرد.
عیدی ، سپس با اشاره به نشستهای پیشین در استانداری و با حضور معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان تعاون روستایی افزود: بر اساس جمعبندیهای انجام شده، قرار است تاجران خرما از کشورهای مختلف از جمله هند، محصول را از طریق تعاون روستایی تحویل بگیرند.
فرماندار بم، تاکید کرد: در این شیوه، کشاورزان به صورت مستقیم درگیر فرآیندهای تجاری نمیشوند و محصول آنان ابتدا از سوی تعاون روستایی جمعآوری و سپس در اختیار تاجر قرار میگیرد؛ موضوعی که میتواند بخشی از نگرانیهای کشاورزان درباره خرمای باقیمانده در سردخانهها را برطرف کند.
عیدی، گفت: تاجر نیز در قبال تحویل محصول، ضمانتنامه لازم را به تعاون روستایی ارائه میدهد تا روند معامله با اطمینان بیشتری انجام شود.
فرماندار بم گفت: با اجرای این سازوکار، بخشی از مشکلات کشاورزان شرق استان کرمان در زمینه فروش خرما و خروج محصول از سردخانهها برطرف شود و زمینه برای عرضه بهتر و فروش با قیمت مناسبتر فراهم میآید.