کد خبر:۱۴۲۰۵۷۷
واکنش مقام دولتی به شایعه درباره علت اختلال بانکها
معاون وزیر ارتباطات درباره شایعه اخیر پیرامون اختلالات بانکی توضیحاتی منتشر کرد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بهزاد اکبری، معاون وزیر ارتباطات با بازنشر پیامی در شبکه ایکس نوشت: «نسبت دادن اختلالات اخیر بانکی به بازگشایی اینترنت بینالملل بدون ارائه شواهد فنی، نتیجهگیری غیر قابلاتکا و غیرکارشناسانه است چرا که:
۱) سامانههای Core Banking این بانکها و شرکتهای ارائهکننده خدمات به آنها اصلاً به اینترنت عمومی متصل نیستند. سایر سامانههایشان هم ایران اکسس هست.»
۲) به طور متوسط روزانه حدود ۳۵۰ هزار رخداد امنیتی با منشأ شبکه داخلی و حدود ۲۵۰ هزار رخداد با منشأ اینترنت بینالملل ثبت میشود.
۳) در دوره محدودیتها نیز بیش از ۱۰ درصد کاربران همچنان به اینترنت بینالملل دسترسی داشتند.
لینک کپی شد
گزارش خطا