
نقش رسانه در تنوير افكار عمومي و ايجاد جنگ رواني منحصر به فرد است
ناصر جوكار در گفتوگو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در شيراز، اظهار داشت: رفتار هر رسانه محصول افكار مدير مسئول و اصحاب آن رسانه است، از اين رو صاحب فكري كه رسانه ديداري و يا شنيداري در دسترس اوست، مي تواند از طريق رسانه به سود يا زيان يك جريان جنگ رواني راه اندازد.
وی اضافه كرد: عدهاي از رسانهها نه به عنوان آگاه سازي، بلكه به عنوان يك رانت، در تصاحب صاحب منصبان قلم قرار گرفته اند.
جوكار منشا همه بي بند و باريهاي كلامي و رفتاري و نقاديهاي غيرمنصفانه را در مشي و ايدئولوژي پيش روي آن دانست و گفت: رسانهاي كه مخاطب خود را غريزه مردم و نه عقول آنها مي داند، هيچ ابايي از افترا، توهين، تشويش اذهان عمومي، دروغ و بي بند و باريهاي كلامي ندارد؛ چرا كه ارتفاع عقول مرم را كوتاه مي بيند و با زبان دروغ برگرده صداقت مردم بالا مي رود، لذا فرد خواب را مي توان بيدار كرد ولي صاحب قلمي كه خود را به خواب زده است، هرگز به سپيده سحر گوشه چشمي نشان نخواهد داد.
عضو تحليل و بررسي بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان فارس عدم وجود يك رسانه نوشتاري كه بتواند منحصراً خدمات دولت را در قالب يك هفته نامه و يا حتي روزنامه انعكاس دهد را يكي از خلا هاي اين دولت دانست و خاطرنشان كرد: با شاختن يك منبع موثق، ضمن پرهيز از تكثرگرايي در حوزه صدق و كذب عملكرد دولت، مي توان منتقداني را كه عينك بدبيني بر چشم زدهاند به اين نشريه ارجاع داد./انتهاي پيام/