به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»،حسین انواری در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان جشن رمضان که با حضور تعدادی از مدیران شبکه پنج سیما و کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل این نهاد برگزار شد،با بیان اینکه این جشن ملی با همکاری امدادگران و تلاش شبانه روزی رسانه ملی به خصوص شبکه پنج سیما به ثمر نشست،گفت: هر شب چند هزار نفر از شهروندان در جشن رمضان که به صورت زنده برگزار می شد، شرکت کرده اند و این در حالی است که اداره اینگونه برنامه ها بسیار مشکل است؛اما به مدد همکاران در یک کار خوب تیمی صورت گرفت..
انواری افزود: امداد در طول سه دهه تلاش کرده است تا خانواده های بی بضاعت که از نظر مالی تمکن لازم برای تامین هزینه های زندگی وخانواده خود را ندارند به خودکفایی برساند و با ایجاد نشاط و تحرک در میان آنان باعث ارتقاء منزلت اجتماعی آنان شود.
سرپرست کمیته امدادامام(ره) در ادامه با اشاره به اهداف مشترک رسانه ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی ایران اظهارکرد:اینکه به چه صورتی می توان وجه مشترک میان رسانه ها و امداد را تقویت کرد سوالی است که نه برای ما به خوبی جا افتاده است که چگونه از این بستر استفاده کنیم و نه برای رسانه ها،گاهی رسانه ها مانند دستگاه تجاری به این نهاد مردمی نگاه می کنند و این نشان عدم از آگاهی لازم رسانه ها نسبت به فعالیتها و وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
حسین انواری با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید با تولید سوژه های عمومی و واقعی،باعث همبستگی اجتماعی واعتماد سازی در بین مردم شود ،افزود: جایگاه امداد را در نظام و اهداف بلند حضرت امام (ره) به معنای واقعی آن در جامعه شناخته نشده است؛ چرا که گاهی شنیده می شود که تاریخ مصرف امداد چه وقت تمام می شود و یا ازتفکر ادغام این نهاد سخن به میان می آید و این در حالی است که امداد قطعه ای از قطعات نظام سازی حضرت امام(ره) است،نباید نهادی را که در نظام ولایی یک قطعه حذف نشدنی است و امام(ره) بر اساس مبانی دینی آن را پایه ریزی کرده است تاریخ مصرف تعیین کرد.
وی با بیان اینکه نه رسانه به عنوان یک دستگاه ارزشمند در تکالیفی که بر دوش دارد به طور عمیق توجه کرده است و نه امداد توانسته در این دوره ها جایگاه اصلی خود را معرفی کند،افزود:ما در بحث افکار عمومی باید سعی کنیم عواطف مردم را به حوزه تعقل آنان منتقل کنیم، یعنی کسی که کمک می کند نباید از سر دلسوزی، ترحم و یا به خاطر رفع مشکلات پیش روی خود صدقه ای را بدهد؛ بلکه با این دید که کمک کننده سود می برد، خود را در کارهای خیر شریک کند.
سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره) یادآورشد: اگر مفاهیم دینی را به خوبی درک کنیم و سبقت در خیرات در جامعه فرهنگ سازی شود، خواهیم دید که اغنیا به دنبال فقرا می گردند.
انواری خاطرنشان کرد: وقتی یک فیلم تاریخی یا دینی مذهبی از یک شبکه جهانی نمایش داده می شود انقلابی را در بینش مردم و کشورهای دیگر ایجاد می کند بنابراین با ارائه الگوها می توان امیدوار بود که همبستگی مسلمین درجهان وهمچنین موحدین نیز ایجاد خواهد شد.