رئیس دانشگاه علومپزشکی مازندران گفت: روز دانشجو یکی از نمادهای ظلمستیزی در تاریخ جریان دانشجویی ایران است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، محمدمهدی ناصحی امروز در جمع دانشجویان با تبریک روز دانشجو گفت: در تاریخ جنبش دانشجویی، این قشر آگاه و بیدار، حماسهآفرینیهای بسیاری داشتهاند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه دانشجویان حماسههای ماندگاری را در تارخ بر جای گذاشتهاند، ابراز داشت: تسخیر لانه جاسوسی در اوایل انقلاب که از آن بهعنوان انقلاب دوم یاد میشود، نقطه عطفی در تاریخ جریان دانشجویی است.
وی خاطرنشان کرد: در 16 آذر و با حماسهآفرینی دانشجویان ایرانی، شهدایی تقدیم اسلام شد تا فرهنگ دانشجویی و ظلمستیزی بنا شود.
ناصحی گفت: دانشجویان به عنوان قشر تحصیلکرده و حساس جامعه، مسائل را زودتر از سایر اقشار متوجه میشوند و با هوشیاری مسائل روز را رصد میکنند.
رئیس دانشگاه علومپزشکی مازندران با اشاره به اینکه دانشجویان همیشه در دفاع از کیان ملی حاضر هستند، افزود: دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی بیشتر، در راستای تعالی و رشد و توسعه همه جانبه علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی پیشرو باشند.
وی ادامه داد: دشمن امروزه با سلاح جنگ نرم به جنگ با جوانان و نوجوانان ایران آمده و هدف اصلی او تسخیر فکرها، قلبها و تسلط بر حیات ذهنی ایرانیان است.
ناصحی در ادامه با اشاره به فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: این دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان عمر طولانی دارد؛ به طوری که بزرگترین شبکه بهداشت و درمان در این استان مستقر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در حال حاضر 76 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله تکمیلی، دستیاری و فوق تخصص در این دانشگاه وجود دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها، در توسعه علمی کشور نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: در ارائه کیفی و کمی خدمات علمی تلاش می کنیم.
ناصحی به بیان دستاوردهای علمی این دانشگاه در حوزه پژوهشی پرداخت و تصریح کرد: در سال های اخیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانسته در حوزه پژوهشی رتبه های برتر در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 2 کشور را از آن خود کند.
رئیس دانشگاه علومپزشکی مازندران به کسب رتبه اول در ارزیابی پژوهشی در کشور اشاره کرد و افزود: این جایگاه به همت اعضای هیئت علمی و دانشجویان محقق بدست آمد.
وی به درخشش این دانشگاه در سایر زمینه ها از جمله بهداشتی- درمانی، فرهنگی-دانشجویی و توسعه منابع فیزیکی پرداخت و بیان داشت: تمامی این دستاوردها به منظور ارتقای کیفیت و کمیت خدمات علمی به دانشجویان و مردم صورت گرفته است.