به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، محمدحسین حاجلو در بیست و ششمین نشست رئیس و معاونین آموزشی مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گیلان، مهارت را کلید اشتغال دانست و اظهار کرد: فردی که دارای مهارت است بیکار نیست.
وی بازنگری اساسی در نظام آموزش کشور را یکی از نکات مهم دانست و گفت: دانشگاه علمی کاربردی با تدوین نظام جامع آموزش مهارت در این راستا گام مهمی برداشته است.
معاون امور اداری و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه آموزش در دنیا با دو رویکرد نظری و مهارتی صورت میگیرد، گفت: دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی و حرفهای از طلایهداران آموزش فنی و حرفهای کشور هستند.
حاجلو، آموزش مهارت فنآوری، صلاحیت حرفهای و شرایط احراز شغل را از شاخصههای نظام جامع آموزش مهارت بیان کرد و گفت: تاکنون دو سند صلاحیت حرفهای و مهارت فنآوری تصویب و ابلاغ شده است.
معاون امور اداری و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور اصلاح هرم نیروی کار، ارتقای توانمند نیروی انسانی در جامعه، ارتقای جایگاه فنی و حرفهای و آموزشهای مهارتی را از ویژگیهای نظام جامع آموزش مهارت برشمرد.
حاجلو تصریح کرد: پنج هزار استاندارد شغلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و این کار موجب شده تا محیط واقعی کار به سمت دانشگاهها کشیده شود.
وی از ارائه 40 رشته کارشناسی ارشد و پذیرش دانشجو در مهر 92 در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: تفاوت رشته کارشناسیارشد این دانشگاه با سایر دانشگاهها آن است که دانشجو در مقطع ارشد پروژه محور و مسئله محور است.
معاون امور اداری ملی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: دانشجو در مقطع ارشد با گذراندن بیش از 20 واحد عملی باید یک دغدغه و مشکل صنعت و کشاورزی را حل کند.