حدود 300 تن از ائمه جمعه کشور در تالار «آدینه» گرد هم آمدند تا پس از اتمام برنامههای همایش ائمه جمعه به تماشای فیلم «رسوایی» بنشینند.
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، حدود 300 تن از ائمه جمعه کشور در تالار «آدینه» گرد هم آمدند تا پس از اتمام برنامههای همایش ائمه جمعه به تماشای فیلم «رسوایی» بنشینند.
گرچه برخی از روحانیون همچون حجتالاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام و المسلمین مصباحیمقدم شجونی فیلم را دیده و از آن ارزیابی مثبتی ارائه داده بودند اما ابتکار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اکران فیلم برای این جمع کثیر از علما و روحانیون در نوع خود بی سابقه بوده است، چرا که اینبار خود علما به جای خواندن نقدهای رسانهای بعضاً جهتدار خود به تماشا و ارزیابی فیلم پرداختند.
بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم از مسعود دهنمکی کارگردان فیلم دعوت شد تا دقایقی برای حضار از فیلم و حواشی و محتوای آن سخن بگوید.
دهنمکی در ابتدای سخنانش گفت: ما همه این تعبیر را شنیدهایم که زبان را باید متناسب با مخاطب انتخاب کرد و من به عرض شما میرسانم که «رسوایی» را صرفاً برای دیدن روحانیون و یا حتی مذهبیهای مرسوم نساختهام. من «رسوایی» را برای مخاطبانی ساختهام که ممکن است پای منبر شما در مسجد یا نماز جمعه نیایند. اما با فیلم این منبر و موعظهها را به خانه آنها بردهایم. کما این که اخراجیها را برای مخاطبانی ساختم که نه جبهه رفتهاند و نه به سفر راهیان نور میروند و نه به تماشای فیلمهای دفاع مقدس مینشستند و در عمل آن نتیجهاش شد که دیدید. میلیونها نفر برای فیلمهای دفاع مقدس و ارزشهای آن به سینماها آمدند و قضاوت دشمن درباره این استقبال دیدید چه بود.
این کارگردان در خصوص انتخاب اکبرعبدی به عنوان بازیگر روحانی فیلم دلایل خود را باز گفت و از آنها خواست در فرمهای نظرسنجی که بین آنها توزیع شده ارزیابی خود را از قابل باور بودن و یا درست بودن یا نبودن این انتخاب را بنویسند.
در این فرمهای نظرسنجی 5 سوال مطرح شده بود که پس از نمایش فیلم حاصل جمعآوری این پرسشنامهها ، بیش از 90 درصد حضار ضمن وارد دانستن نقدهایی جزیی به فیلم، ارزیابیشان از فیلم مثبت و 10 درصد دیگر نیز با نقد به برخیصحنهها برآیند کلی فیلم را مثبت ارزیابی کردند.
همچنین حجت السلام و المسلمین تقوی پس از اتمام نمایش فیلم و پس از جمعآوری این نظرسنجیها سخنانی را مطرح کرد که گفته میشود، فصل جدیدی از نگرش علما و روحانیون به کلیت سینما و ایجاد زمینه تعامل متقابل بوده است.