آخرین اخبار:
کد خبر:۲۳۰۷۵۰
مدیر عامل شرکت تولید محتوا و سواد رسانه ای:

نقطه اوج سواد رسانه‌ای چرایی یک پیام است

مدیر عامل شرکت تولید محتوا و سواد رسانه‌ای گفت: نقطه اوج سواد رسانه یک شخص این است که از خود در ارتباط با چرایی پخش و انتشار یک پیام سوال کند.

به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حامد امامی امروز در همایش «هیپنوتیزم رسانه‌ای» در دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در خصوص رسانه پنج نکته کشف رابطه اقتصادی مخاطب با رسانه، سبک زندگی، کلیشه سازی، اهداف سیاسی و ایدئولوژیک پنهان در رسانه ها که قالبا اهداف رسانه ای خود را در لباس خدمت پنهان می کنند و آثار و پیامد های فرهنگی ، اخلاقی و غیره پنهان در رسانه‌ها ازجمله نکاتی است که در خصوص درک رسانه باید به آن‌ها توجه شود.
 

مشاور فرهنگی برج میلاد هدف از پیامی که رسانه دنبال می کند چیست، تکنیک های اغنایی، جنبه‌های فنی، چاشنی ها یعنی در کنار پیام  از عناصری مانند تعصبات، موسیقی وغیره جهت تاثیر بیشتر سود می جویند را از جمله تکنیک‌های رسانه‌ها در انتقال مطلب برشمرد.
 

امامی با اشاره به اینکه ارتباط ما با رسانه‌ها ناجوانمردانه است تصریح کرد: پنج اصل در مورد رسانه وجود دارد که عبارتند از همه رسانه ها ساختگی هستند به این معنا که رسانه همه زندگی انسان نیست بلکه بخشی از آن است، رسانه ها زبان ساختگی خو را دارند که جهت درک آن باید به آن زبان آشنا بود، انسان های مختلف از رسانه های یکسان پیام های گوناگون دریافت می کنند، رسانه ها غالبا برای کسب سود برنامه ریزی شده اند و در آخر برای هر رسانه زاویه دیدی خاص برنامه ریزی شده است.
 

مدیر عامل شرکت تولید محتوا و سواد رسانه‌ای گفت: کسانی که از سواد رسانه‌ای برخوردار هستند پنج سوال از خود می پرسند: چه کسی پیام را تولید می کند، چه تکنیک هایی در آن بکار رفته تا عکس العمل مخاطب را جهت دهی کند، دیگران چه برداشتی دارند، چه چیزهایی القا می کند، و مهمتر از همه اینها این که از خود بپرسیم چرا این پیام ارسال شده که این سوال نقطه اوج سواد رسانه ای می باشد.
 

امامی در پایان خاطر نشان کرد: نزدیک به 60 سال است که سواد رسانه‌ای در کشورهای دنیا مطرح شده است اما در کشور ما هنوز مطرح نشده که امید است هر چه زودتر به این موضوع مهم پرداخته شود.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار