حجت الاسلام هادی حسین خانی در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در قم، با اشاره به اینکه کاندیداهای انتخاباتی از اسراف در تبلیغات بپرهیزند، بیان کرد: با زمینه هایی که صدا و سیما و رسانه های جمعی برای بیان برنامه های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم کرده، دیگر نیازی به هزینه های گزاف و پوستر چسباندن ها و بنر زدن های بیش از اندازه نیست.
وی همچنین افزود: البته در رابطه با انتخابات شوراها تا حدی احساس می شود که این تبلیغات بیشتر است؛ اما این کاندیداها نیز نباید دچار اسراف و ریخت و پاش در تبلیغات شوند؛ چرا که از نگاه مردم، نتیجه معکوس می گیرند.
معاون تهذیب حوزههای علمیه کشور با بیان اینکه نوع تبلیغات انتخاباتی می تواند شاخصی را به مردم ارائه کند، خاطرنشان کرد: اساساً شیوه تبلیغات نامزدها مشخص می کند که این فرد چه خصوصیتی دارد و اینکه آیا در حفظ بیت المال و امانت داری نیز قابلیت و توانایی لازم را دارد یا خیر.
حسین خانی همچنین بر ضرورت رعایت حریم اخلاقی افراد در انتخابات تاکید کرد و گفت: باید اخلاق انتخاباتی را به طور جد تبلیغ کنیم؛ البته نامزدها هم بایستی بر روی جنبه های اثباتی خود تاکید داشته باشند و از نفی و تخریب دیگران بشدت بپرهیزند.