به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد حسن اصغری افزود: مهمترین علت اجرا نشدن مصوبات آلودگی هوا این است که طرحهای مذکور بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و چون عملیاتی شدن آنها چندان در نظر گرفته نمیشود، هیچ گونه ضمانت اجرایی برای اجرای این مصوبات وجود ندارد.
وی با اشاره به این که اگر مصوبات مذکور به صورت دقیق برنامهریزی شوند جنبه عملی پیدا میکنند، اظهار کرد: به عنوان نمونه طرح استفاده نیروگاهها از گاز طبیعی به جای سوخت مازوت هرگز اجرایی نشد.
اصغری با بیان این که دولت باید در مورد پیگیری این موضوعات از وزرا جواب میخواست که چرا مصوبات مربوطه جنبه عملی پیدا نکردند، تصریح کرد: متروی اراک نیز نمونهای دیگر از همین موارد است که به علت مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست هرگز اجرایی نشد.
وی با تاکید بر این که آلودگی هوای سایر شهرهای کشور بی شباهت به تهران نیست، اضافه کرد: نباید تصور کنیم طرحهای موجود قابل اجرا نیستند و از آن جا که راهکارهای اجرایی کاملاً آشکارند، از این رو از دولت جدید توقع داریم این طرحها را به سرانجام رسانده و مصوبات مربوط به آلودگی هوا را اجرا کند.
نماینده مردم اراک در مجلس در پایان با ذکر این نکته که این شهر یکی از 7 شهر کشور است که بیشترین آلودگی هوا را دارند، خاطرنشان کرد: دولت بعدی میتواند با مجلس همافزایی کند تا بودجه طرحهای مبارزه با آلودگی هوای شهرهای آلوده را در قالب ملی تامین کند.