به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه خودروهای وارداتی همانند سوزوکی و کیانا، مزدا3 و امویام استاندارد یورو4 را رعایت میکنند، اظهار داشت: در این میان تمام محصولات کرمان موتور از جمله لیفان و جی5 نیز از استاندارد یورو4 برخوردار هستند.
وی با بیان این مطلب که در محصولات ایران خودرو فقط پژو 206، مگان، ویتارا و ال90 دارای استاندارد یورو4 هستند، افزود: مابقی محصولات این شرکت خودروساز مانند پژو405، پژو پارس و سمند بنا به دلایلی از جمله عدم توزیع سراسری سوخت یورو4 هنوز مجهز به استاندارد یورو4 نشدهاند.
دبیر انجمن خودروسازان در ادامه با اعلام اینکه انواع پراید نیز همچنان از استاندارد یورو4 برخوردار نیستند، گفت: هم اکنون از محصولات سایپا فقط تیانا و مگان دارای استاندارد یورو4 هستند.
بهاعتقاد این مقام مسئول در انجمن خودروسازان ایران، کاتالیست خودروهای دارای استاندارد یورو4 باید حداقل 100 هزار کیلومتر با بنزین یورو4 کار کنند و زمانی که بنزین یورو2 در آن تزریق شود، کاتالیست خودرو در 20 هزار کیلومتر کارکرد از بین میرود و در واقع چیزی نزدیک به 400 هزار تومان هزینه برای بازگشت این موتور به حالت اولیه برای خریدار هزینه در بر خواهد داشت. بر همین اساس خودروهای پرتیراژ تا عرضه سوخت سراسری بنزین یورو4 در کشور مطابق با استاندارد یورو4 تولید نخواهند شد.