آخرین اخبار:
کد خبر:۲۴۹۸۸۴
روی موج مخاطبین - 9؛

نظرسنجی: اعتدال چیست؟/آیا روحانی در این زمینه موفق عمل خواهد کرد؟

نگاه شما به اعتدال چیست؟ آیا اعتدال صرفاً به معنای عمل به وعده‌ها و فراجناحی بودن است؟ و ...
نظرسنجی: اعتدال چیست؟/آیا روحانی در این زمینه موفق عمل خواهد کرد؟ نظرسنجی: اعتدال چیست؟/آیا روحانی در این زمینه موفق عمل خواهد کرد؟
به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، یکی از شعارهای حجت الاسلام روحانی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، شعار «اعتدال» بود.
 
از همان زمان بحث های مختلفی در خصوص اعتدال مطرح شده و گروه‌های سیاسی مختلف و افراد، تعریف خود از اعتدال را بیان کرده اند.
 
گروهی اعتدال را به معنای فراجناحی بودن و استفاده از تمام نیروها با هر تفکری می دانند، عده‌ای اعتدال مسامحه با برخی کشورهای غربی تعریف می کنند و گروهی 180 درجه متفاوت تر آن را داشتن روابط منطقی با سایر کشورها و مقاومت در برابر برخی کشورهای زورگو می دانند، افرادی اعتدال را صرفا پایبندی به اصول انقلاب می دانند و ...
 
اما نگاه شما به اعتدال چیست؟ آیا اعتدال صرفاً به معنای عمل به وعده ها و فراجناحی بودن است؟ کدام گروه‌های سیاسی و شخصیت ها در عمل به اعتدال موفق تر عمل کرده اند؟ آیا رئیس جمهور منتخب در پیاده سازی این شعار موفق عمل خواهد کرد.
 
شما مخاطب گرامی می توانید نظرات خود را در این خصوص در انتهای همین خبر درج کنید تا زمینه تبادل آرا و نظرات با سایر مخاطبان فراهم شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات بینندگان
احمدي نژاد
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
اعتدال روحاني يعني رياست جمهوري مادام العمر هاشمي
همين و تمام
38
7
دانيال
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
احسنت!
سعيده
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
حقا که درست گفتي
مهسا
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
اعتدال يعني رفسنجاني بنز داشتن و خونه ي آنچناني و احمدي نژاد حتي ماشين هم نداشتن و حتي حقوق رياست جمهوري هم نميگرفتن...
بسيجي
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
افرين عالي بود
بدون نام
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
اعتدلال يعني اينکه از همه گروه هاي سياسي در کابينه استفاده بشه و عملا وزارتخانه و پست ها بين گروه هاي سياسي تقسيم بشه
12
7
samila
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
اعتدال يعني يک واژه تعريف نشده براي کشور ايران !!!
اعتدال يعني شايسته سالاري
19
2
عاشق ايران
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
اعتدال:چارچوب قانون
روحاني بهترين فرد براي اعتدال است
قطعا و به کوري چشمتان محقق خواهد شد
3
26
ماريه
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
چشم کي؟!ظرف و دوس داري مظروف رو هم دوست بدار لطفا.إوا!بابا عاشق ايييييييييييران
منم
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱
ان شا الله

بالاخره اينجا افغانستان و مصر نيست
که هر کي مورد نظرش راي نياورد
بريزيم تو خيابون و بکش بکش

روحاني رئيس جمهور کشور ايران شده
و تو ايران بيشتر از هفتاد و پنج ميليون ادم دارن زندگي مي کنه

اگه گلي بزنه به سر همه ما زده
اگه خاري بکاره تو پاي همه ما ميره

پس اميدوارم موفق باشه

به اميد داشتن ايران
مقتدر تر زيباتر اباد تر علمي تر
زيتون سرخ
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
ما که از خدامونه اکبر و دار و دستش تو چارچوب قانون حرکت کنن!!!!! نه اينکه وقتي اسم خودشون از صندوق بيرون نيومد بر خلاف قانون عمل کنن.....
زيتون
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
اعتدال روحاني يعني روحانيت اشرافي و هضم اصولگرايي.اصلاح طلبان به دنبال حذف کامل اصولگرايي مي يباشد.بايد در تمام تار و پود اصلاح طلبان نفوذ کرد و گرنه اين انقلاب براي هميشه در دست نا محرمان خواهد ماند
21
2
اعتدال حقيقي
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
خواسته هاي مردم
روحاني مچکريم
3
29
احمد
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
اعتدال يعني اينکه دوباره دارم نفس ميکشم
دوباره پرواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااز
4
32
مجتبي
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۶
مگه تا حالا نفس نميکشيدي ؟!
پس چرا زنده اي !!!!!
بعدشم نفس کشيدن چه ربطي داره يه معني اعتدال؟ 
بدون نام
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
اعتدال يعني همان وعده هايي که رييس جمهور منتخب محترم به مردم دادند. و گزينش افرادي که مصمم به تحقق اين شعارها باشند.
7
1
دوستار روحاني
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
روحاني نماد واقعيه اعتداله که همه افراد و شخصيت هاي سياسي بهش احترام مي ذارن و اون هم به همه احترام مي ذاره
حتي گروه هايي هم که مخالفش هستن هم اون و از خيلي جهات قبول دارن و يه آدم فراجناحي مي دوننش
3
29
جواد
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
بصيرتت کجا رفته جووووون!!؟
مريم
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
مگه ميشه تو سياست همه به هم احترام بذارن و با هم خوب باشن!!؟ اين يعني يه جاي کار اشکال داره پيشنهاد من به شما اينه که مطالعتونو کمي بيشتر کنيد با کتاب جاذبه و دافعه ي امام علي(ع) اثر شهيد مطهري شروع کنيد
موفق باشيد
سيد صادق
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷
سلام
در مقابل بي احترامي هايي که روحاني به تلاشهاي احمدي نزاد و روش جليلي در مذاکرات کرد وحتي روي کار امدن جليلي را نماينده ايشان در ديروز امروز فردا روي کار امدن القاعده و طالبان دونست اين دو سکوت کردند حال اگر مرده به اصلاح طلبها بي احترامي کنه تا بفهمه معناي بد احترامي چيست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
بدون نام
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
اعتدال زماني تعريف ميشه که واقعا آدم اعتدال گرايي وجود داشته باشه نه اينکه هر کي مياد اسم شيوه خودش و سرکار آوردن موافقين خودش رو بذاره اعتدال!
به نظرم با توجه به صحبتهاي آقاي روحاني در مناظرات و برنامه هاي انتخاباتي شون اعتدال از نظر ايشون هم دقيقا منطبق با همين معناست.
13
2
اکبر هاشمي رفسنجاني
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
اعتدال از نظر روحاني يعني اگر نظر و خواسته شون محقق شد يعني اعتدال اتفاق افتاده اما اگر نشد يعني اعتدال نبوده مثل انتخابات 88 و 92 کانديد هاشمي پيروز شد يعني انتخابات سالم بوده کانديد هاشمي پيروز نشد يعني تقلب شده و به قول عفت مرعشي بايد بريزيم توي خيابونا چون اگر پيروز نشيم يعني تقلب شده
34
3
منم
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
من به روحاني راي ندادم

ولي تصور نمي کنم اين طوريا هم باشه که شما فکر مي کنين

من مطمئنم اگه دو پادشاهي که اسمشون ع الف ه ر و ديگري م خ هستند دست از سر اين بابا بردارن
و فقط از راهنماييهاي سازنده ايشون را بهره مند سازند

ايشون مي تونه که موفق باشه
نه اينکه مشکلات کشور را حل کنه البته که من اينطور فکر نمي کنم
ما الان در وضعيت شعب ابيطالب هستيم
ولي تلاششو مي کنه

البته در اخر بگم مرگ بر فتنه گر سال 88 و مرگ بر حاميانشون و مرگ بر کساني که با سکوتشون اونها را تاييد کردن
حديث
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
اکبرجون باهات موافقم.زدي به هدف.مرگ بر خائن وطن فروش.
جوان قمي
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
اعتدال اقاي روحاني يعني حرکت کردن بين حق و باطل يعني يک ضربه به ميخ و يکضربه به نعل
22
3
ماريه
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
اعتدال يعني نه افراط نه تفريط نه که حرکت کردن بين حق و باطل در اين صورت هر آدم معتدلي بايد يقشو گرفت که چرا مشخصا تو راه حق نيستي!شايدم منظورت اينه که ديني عمل کردن افراطه و خفه کننده کلا، ها؟!
raha
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
اعتدال حرکت کردن بين حق و باطل نيست دقيقا انتخاب حقه!!!!!
قاليباف
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
اعتدال يعني نه اصولگراو نه اصلاح طلب. يعني در چارچوب قانون عمل کردن و مطيع دستورات رهبري بودن.
20
3
قاليباف
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
اعتدال يعني در چارچوب قانون بودن و احدي نژاد نبودن.
7
25
علي مطهري
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
آفرين من با شما موافقم...!
دانيال
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
دوست من احمدي نژاد بعضي جاها بي قانوني کرده درست
اما يکم مطالعه کن ببين رييس جمهوراي قبلي نسبت به احمدي نژاد چقد قانونو اجرا کردن
م.ن
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
به نظر من کسي مي تونه ادعاي اعتدال گرا بودن کنه که قبلا اين رو ثابت کرده باشه.کسي که در سياه نمايي وضعيت کشور تا ته خط رفت و هيچ نقطه روشني نگذاشت واز طرفي قبلا در موضوع هسته اي عملکرد و تعريف ايشون رئ در مورد اعتدال ديديم به نظرم زياد جاي بحث نداره!ايشون تا اينجا هم چيزخاصي نشون نداده اند.اقاي هاشمي که حامي ايشون آيا معتدل است؟اطرافيان ايشون رو چه کساني تشکيل ميدن؟حالا هرچي هم بگه من فراجناحي کار مي کنم ما که تا حالا چنين چيزي نديديم اميدوارم بعد از اين تغيير کنن!
30
3
ماريه
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
دست مريزاد به اين ميگن حرف درست و حسابي
مهدي
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
اعتدال ؟ قضاوت از الان زوده....
اينکه ملت مصرف گرايي شديم،شکي نيست.اعتدال هميشه به معناي اصلي خودش خوب بوده.اميدوارم هميشه در معناي اصلي خودش بمونه و آقاي روحاني هم بتونن اونو به درستي اجرا کنن و يادمون باشه که اعتدال به معناي عقب نشيني تو هيچ زمينه اي نيست.
18
2
divodad.rozblog.com
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
سلام،اعتدال!بذاريد يه خورده بگذره!
البته کابينه احتمالي بوي شايسته سالاري و اعتدال نميده!(اگه کابينه درست باشه!)
20
5
سهراب
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
هنوز که کابينه ي نيومده

نگران نباش از احمدي نژاد بدتر فاتحه کشورو نميخونه
دانيال
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
سهراب خان ميبينيم
سالي ک نکوست از بهارش پيداست!!!!
ديو مازندران
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
قبل از انتخابات يه وعده هايي داده شد نبايد نرم نرمک زيرش يزنن
آقاي روحاني بايد بدونن که فقط اصلاح طلبا نبودن که بهشون راي دادن
حالا اگر نديديد عارف رو وزير کرد! نمي دونم ايشون تعريفشون از شايسته سالاري(يا اعتدال) چيه!
6
2
سهراب
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
احمدي نژاد در سخنان ديروز خود در سالن همايش‌هاي صدا و سيما گفت: "همه بايد مراقبت كنيم كه خداي ناكرده تخريب‌ها، توهين‌ها، افترا و كتمان حقيقت و تحريف حقايق و قضاوت‌هاي ناعادلانه و خلاف گويي‌ها وارد ادبيات سياسي ما نشود". چه کسي گفته!!!!!!!!
چرا اين حرفها رو به نظرسنجي نميگذاريد
11
25
مهسا
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
ده سال ديگه ميفهمي احمدي نژاد کي بوده و چه لطفي در حقت کرده تازه ده سال ديگه قدر احمدي نژاد رو ميدوني...
سعيد
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
اعتدال يعني کليد
اعتدال يعني سياه نمايي
اعتدال يعني تجربه دوباره کارگزاران
اعتدال يعني اکبر
29
17
ايران سربلند
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
با انتخاب اقاي روحاني تازه فهميديم معني اعتدااااال چيه !!!
5
7
سجاد
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۳
اعتدال=نابودي فقر
اما کو اعتدال؟؟؟؟؟
من که چشمم آب نميخوره اعتدالي وجود داشته باشه يا به وجودش بيارن، اينطور آدمها کاري مي کنن که سيخ نسوزه ولي(کباب بسوزه(ملت))، بعد اسمشو ميذارن اين يعني اعتدال!!!!
8
2
mohamad
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
اعتدال يعني واقع بين بودن و متعصب نبودن به هيچکس جز ب ي چارچوب درستو صحيح يعني ي قضاوت عادلانه يعني شروع از خود براي درست انجام دادن مسوليت
5
3
از دور مي خوامت
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱
اعتدال عين مقاومت با تدبير است و مقاومت باتدبير عين اعتدال
اين طور نيست که ما مقاومت را کله شقي و افراط بناميم و غير آن را اعتدال
نگاهي بيندازيم به اينکه اعتدال را داريم نسبت به چه چيزي بيان مي کنيم و بايد نسبت به چه چيزي معتدل باشيم و در اينجا افراط و تفريط نسبت به چه چيزي دارد رخ مي دهد . تا آنجا که ما ميدانبم ميزان ما اسلام است و اين افراط و تفريط بايد نسبت به اسلام سنجيده شود
و اين طور نيست که قدم زدن بين حق و باطل را اعتدال بناميم بلکه حرکت مدبرانه با موازين اسلام و با در نظر گرفتن آرمان هاي انقلاب عين اعتدال است و تند رفتن و يا عقب ماندن از اين موارد افراط وتفريط مي باشد
12
2
ديو مازندران
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶
بي لطفي نکنيد چرا نظرم رو تاييد نکرديد ؟؟!
4
3
بدون نام
-
۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
اعتدال يعني کساني که در سال88 فتنه بزرگ را رقم زدند بايد محاکمه شوند!!!!
26
5
مرجان
۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
يا حسين يا حسين مرگ بر مير حسين
حميد
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
بچه ها گوش به فرمان حضرت آقا باشيد. همه با هم بايد کمک کنيم کشور همين طور به رشد ادامه بده. تخريب نکنيد ولي باهوشياري مراقب باشيد
11
4
نيما
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰
اعتدال از ديد بعضي ها يعني 8 سال شماها بودين الان نوبت ما هست حتي اگر شايستگي اش رو نداشته باشيم، يعني اگر نماز خونديم براي اينکه يه وقت معنويت خونمون بالا نره يه دهن صداي شجريان رو گوش کنيم بي خيال اينکه با کيا عکس گرفته و راجع به اسلام چي گفته يه کف مرتب هم براي فرهادي بزنيم فقط به خاطر اينکه تحويلش گرفتن و بهش اسکار دادن بي خيال اينکه چيو داد و اسکار رو گرفت. اعتدال يعني پسرهاي هاشمي 8 سال هست که يه کم دست و پاشون بسته شده حقشونه که يه نفسي بکشن. يعني اينکه مراقب باش زيادي مسلمون نباشي
اميدوارم آقاي روحاني در عمل نشون بده که اين چيزها رو قبول نداره. . اسلام کامل خودش نهايت اعتداله.
25
2
حميد
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱
سلام
اعتدال يعني:
رهرو آن نيست که گه تند و گهي خسته رود
رهرو آن است که آهسته و پيوسته رود
------------------------------------
البته نامه آقاي هاشمي به آقاي روحاني رو بايد يه نگاهي بندازيد و مي فهميد اعتدالي که مي گن يعني چه
آنقدر تند نبار که سيل بشه
:)
15
1
مهدي
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
روحاني هر جوري که اعتدال رو تعريف مي کنه بکنه ، اما اميدوارم که خيال خام هاشمي و حسن خميني براي قدرت اول شدن در کشور رو پريشون کنه . اميدوارم هاشمي مرد رسمي و اول دولت روحاني نباشه و روحاني حقيقتا پا در جاي پاي رهبري بذاره . اعتدال يعني ولايت مداري محض و خضوع در برابر رهبر عزيز و قانون مداري .
قبلا هم يک نظري داده بودم درباره منتخب شدن روحاني اما تاييد نکرديد در حالي که چيز بدي هم نگفته بودم . دانشجو نبايد اين طور باشه .
21
4
ساغر
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲
اعتدال از ريشه ي عدل است و چهار چوب اعتدال در رفتار همان ملاک هاي اسلام است هرچه به اين ملاک ها نزديک تر باشيم معتدل تريم اسم تسامح و تساهل را اعتدال نمي شود گذاشت اميدواريم آقاي روحاني هم معتدلانه عمل کنند
15
2
تنها
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۲
سلام....
معني اعتدال و دوستان همه عالي بيان کردن....
ولي جدا سوال من اينه چرا شخصي مثل اقاي روحاني بايد از اين شعار استفاده کنه.....که ما به طور مثال فکر ميکنم در جريان هسته اي اعتدالي نديديم از آقاي روحاني وفقط باج داديم....
البته اين فقط يک نمونه بود دوستان بخوان نمونه هاي جديدترشم هست فعلا بسه.....
يا حق......
15
3
ناشناس
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۶
اعتدال ذيل گفتمان انقلاب تعريف مي شود و جدا از آن نيست؛ اعتدال يعني خط امام که در آن هم "رحماء بينهم" هست و هم "اشداء علي الکفار". در آن هم کمک و وحدت با مستعضفين جهان است و هم حکم اعدام سلمان رشدي. کتاب شهيد مطهري درباره جاذبه و دافعه علي عليه السلام را بخوانيد؛ اعتدال واقعي يک مسلمان را شرح داده است.
15
2
فرشاد
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
اعتدال يعني قانون گرايي. خط قرمز هاي اعتدال يعني همراه و همگام بودن با قانون. که با وجود بعضي از اطرافيان و حاميان آقاي روحاني داشتن اعتدال يک شعاره نه يک واقعيت. ولي براي قضاوت هنوز زوده.
19
1
پيرو ولايت
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
اعتدال از نظر ما يعني اسلام کامل .يعني پيرو خط رهبري.اما سوابق اصلاح طلبايي که از اين اقا حمايت کردن خلاف اين رو اثبات کرده.
14
7
"زنده باد بهار"
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
اعتدال يعنى باج ندادن به سران قدرت و ثروت و پرداختن به مستضعفين و محرومين.اعتدال در عمل بروز داده مى شود نه در شعار.اى كاش اين آقايون اعتدال نما كمى هم از سكوت و 8ماه گرفتار كردن مردم در اشوب و مشكلات روانى ناشى ازآن سخن ميگفتند و رييس جمهور مظلوم و انقلابى ما را مورد هجوم قرار نميدادند و كمى از خدمات ارزنده اين دولت نيز سخن بر ميان مى اوردند.تا كى بايد اين قدر انواع تهمت ها را به ايشون بزنيم و بى خيال باشيم.يادمان نرود كه اين دولت بود كه به گفته امام خامنه اى ارزش هاى انقلاب را زنده كرد و انقلاب را به ريل اصلى خود بازگرداند.
او از بهشتى نيز مظلوم تر بود چنان كه حتى از اصول گرايانى كه 6سال از او به خير ياد مى كردند نيز شانس نياورد و از خودى ها بيش از بقيه زخم زبان خورد.زنده باد بهار
7
16
محمد313
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
الان بايد ديگه به دور و برياي احمدي نزاد شعار زنده ياد بهار را سر داد نه زنده باد بهار رفيق
نيما
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
فکر مي کنم بقيه منفي ها هم مثل مال من به خاطر لفظ "زنده باد بهار" هست. هرچه اصولگرايان ايندوره کشيدند و عدم اعتماد عامه مردم به آنها به خاطر آقايان بهاري بود وگرنه تا قبل از مطرح شدن اين مسئله اکثر مردم حامي دولت بودند
ج
۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
تو مملکت ما جنگ بين اصول گرا ها و اصلاح طلب هاست کي به مردم فکر ميکنه...
هر دو حزب فقط به منافع خودشون فکر ميکنن اگه هم ميبينيد کمي زحمت ميکشن و شعار هاي مردم و... ميدن به خاطر اينه که راي واسه خودشون جمع کنن و با حمايت مردم به قدرت برسن و خودشون و اطرافيانشون حال کنن تو دلشون هم به مردم ميخندن...
احمدي نژاد کسي بود که اومد و زد تو دهن همشون گفت نه اين طرفي نه اون طرفي و کار خودشو کرد کار درست رو،اصول گراها اولش ازش حمايت کردن ولي ديدن واسشون منافع نداره سعي کردن خرابش کنن اصلاح طلب ها هم چون اصول گراها حمايتش ميکردن باهاش دشمن بودن و هر دو حزب تا ميتونستن از هر راهي اذيتش کردن به قول دوستمون با گذر زمان ميفهميد که احمدي نژاد کي بوده و چه خدمتايي کرده...
شيث
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
اميدوارم مفهوم اعتدال رو خودشون براي همه توضيح بدن که مثل زمان اصلاحات نشه که نفهميديم منظورشون از اصلاحات چيه.اصلاحات سياسي براي پيشرفت يا اصلاحات مارتين لوتري.که با توجه به صحبت هاي امثال آغاجري دومي مدنظرشون بود.مفهوم اعتدال رو توضيح بدن که نشه يه چماق واسه زدن تو سر مخالفا. که هرکي باشون نبود يا ازشون انتقاد کرد بگن اين معتدل نيست.
2
0
شيث
-
۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
حتما کتاب دور نماي اعتدال در مکتب اسلام نوشته حجت الاسلام محمدحسين ملک زاده رو بخونيد.
0
0
الهه
-
۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
اين يک باي تلخ بود

درست مثل کلمه ي

آزادي

که هر کسي از ظن خود يار آن مي شود...

اعتدال

هم همينگونه است
لذاست که اين واژه هاي در شعار دادن

راي جمع کن هاي درست و حسابي


هستند.
3
0
درود برخامنه اي
-
۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
بسم الله الرحمن الرحيم
زنده باد بهار يعني چي.خجالت دارد.چه کسي گفت :با مردم اسراييل دوستي کنيم در حالي که سزمين فلسطينيان را اشغال کرده اند.چه کسي عدالت حضرت نوح را زير سؤال برد.چرا اسراييل از رد صلاحيت شدن آقاي مشايي ناراحت شد.وقتي در سال 88 رهبر انقلاب با معاون اولي ايشان مخالفت مي کند يعني چه ،يعني اينکه ايشان براي رييس جمهوري هم مناسب نيست.
3
5
سيمرغ
-
۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱
اون موقعي که وعده ???روزه داد و بعد هم زد زيرش که کار يک روز و دو روز نيست با خودم گفتم
اين چهارسال چقدر بايد دوروئي ببينيم!
3
1
سيمرغ
-
۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
حالا اينايي که چند سال به احمدي نژاد فحش دادن و تحقيرش کردن {و بعداً از سر لج رفتن به روحاني رأي دادن} رو دوست دارم ?سال ديگه ببينم!

اعتدال و شايسته سالاري و کليد و تدبيرش رو هم مي‌بينيم. البته با چاشني {دوروئي}! چيزي لااقل احمدي نژاد نداشت!
4
1
بهلول
-
۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳
اعتدال درفقه واصول معنا ندارد زيرا يک طرف حق و طرف ديگر باطل يعني ميانه و اعتدالي در بين حق و باطل نيست .
اعتدال و حد وسط در امور زندگي معنا ميشود يعني خير الامور اوسطها ؛ نه در ميان حق و باطل .
2
0
پربازدیدترین آخرین اخبار