به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، سید احمد میرزاده امروز در نشست خبری بیان کرد: انتشارات آستان قدس بعد از گذشت 30 سال به این نتیجه رسیده که یک بازنگری نسبت به گذشته خود داشته باشد که در این راستا تیم طرح و برنامه تعیین شده تا وضعیت انتشارات آستان قدس را نسبت به گذشته بررسی کند.
وی ادامه داد: برای این اقدام نیاز سنجی جامعه آینده در دست است تا بتوانیم نیازهای سالهای آینده بخصوص نیازهای عرصه علوم تربیتی را بشناسیم.
معاون اجرایی انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اقدامات تولیدی نیازمند کارهای پیش تولید و پس تولید هستند، تصریح کرد: در راستای پیش تولید نیاز سنجیهایی که صورت میگیرد مفید و موثر هستند.
میرزاده با انتقاد از اینکه تا کنون در جهت آثار طراحی شده معرفی و تبلیغات لازم صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از ضعفهای انتشارات آستان قدس این است که در راستای معرفی کتابها کم کاری شده است که برای جبران این امر باید برنامههایی رونمایی و نشستهای معرفی کتاب را در دستور کار قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه از برنامههای که در دستور کار است تولید نوشت افزار با محتوای رضوی و ورود به نشر الکترونیک است، بیان داشت: این انتشارات در تلاش است تا در بحث نوشت افزار که سالهای سال مورد بیتوجهی مجموعههای فرهنگی بوده وارد شود.
معاون اجرایی انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: البته باید به این امر توجه شود که نباید کمیت و زمان را فدای کیفیت کنیم؛ بنابراین برای رعایت استانداردها باید اقدامات و پژوهشهای لازم صورت گیرد.
میرزاده با اشاره به اینکه انتشارات سعی داشته به نشر انواع پازل و پوستر با مضمون رضوی بپردازد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این اقلام مورد استقبال عموم قرار گرفته است؛ بنابراین سعی شده در این عرصه قویتر از گذشته ظاهر شویم.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از عرصههایی که به صورت جدی وارد شدهایم در حوزه توزیع مناسب محصولات است که در این راستا عالیترین مراکز تولید و توزیع آثار مرتبط با سنت رضوی در دست است.
معاون اجرایی انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این انتشارات یک شبکه توزیعی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این انتشارات 12 فروشگاه در سطح شهر مشهد، شش فروشگاه در شهرستانها و یک فروشگاه در تهران دارد.
میرزاده با اشاره به اینکه انتشارات آستان با سایر مراکز انتشاراتی که در زمینه اسلامی فعالیت میکنند تفاهم نامه منعقد کرده است، ادامه داد: استفاده از امکانات یکدیگر و گسترش محصولات با کیفیت از جمله اهداف این تفاهم نامههاست.
وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در جهت بهبود محصولات در دستور کار است استفاده از کارشناسان داخلی و خارج از سازمان جهت نقد و تحلیل آثار میباشد.
معاون اجرایی انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه واحد طرح و برنامه برای اولین بار در این انتشارات مورد توجه قرار گرفته است، گفت: همچنین پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، تدوین نظام جامع آمار و اطلاعات، تدوین کنترل پروژه و ارزیابی منابع انسانی از جمله اقدامات دیگری است که در دستور کار است.
میرزاده در پایان با اشاره به اینکه در حوزه بین المللی نیز سفارشاتی داشتهایم، گفت: تمامی این سفارشات از کشورهای همسایه و بیشتر در حوزه قرآن و ادعیه بوده است.