به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، احسان عظیمیراد روز گذشته در سومین دوره آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی، در سالن کنفرانس مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه فردوسی در سخنانی به برخی از عوامل شکوفایی نشریات دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت: نشریات دانشجویی ابتدا باید مخاطب خاص خود را شناسایی کند و بر اساس آن به تولید محتوا بپردازد.
وی افزود: یکی از عوامل ناکارامدی نشریات دانشجویی همین مسئله عدم شناخت و نیازسنجی مخاطب است که باید حتما در این زمینه بررسی های لازم صورت گیرد.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی استفاده درست از عکس، متن و تیتر در نشریات را از عوامل تأثیرگذار در افزایش نفوذ در مخاطب دانست و خاطرنشان کرد: سعی کنید حجم مطالب نشریه را کاهش دهید و از عکس و تیتر مناسب در کنار آن استفاده کنید.
عظیمیراد یکی دیگر از مشکلات نشریات را عدم انتخاب درست مکان توزیع اعلام کرد و گفت: روش های انتخابی اکثر نشریات گاها از ارزش نشریه کم میکند و این به ضرر مجموعه نشریه است.
وی افزود: توصیه علمی در این زمینه این است که نشریات با تدبیری مناسب مانند استفاده از میز و صندلی، توسط اعضای نشریه و بخصوص خود سردبیر یا مدیرمسئول به فروش برسد و با ارتباط گیری مناسب زمینه برای جذب مخاطب فراهم شود.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی استفاده از محتوای تولیدی و استفاده از مقالات اساتید را لازم دانست و افزود: برخی از نشریات تمامی محتوایشان را از جاهای دیگر کپی برداری میکنند که این خطاست. باید بتوانید هم خودتان تولید کننده مطلب باشید و هم از مقالات اساتید استفاده کنید.
عظیمی راد در آخرین توصیه خود نیز توجه به ظاهر و جلد نشریه را نیز مهم توصیف کرد و گفت: اولین چیزی که مخاطب را جذب میکند طراحی روی جلد است که باید متناسب با محتوای نشریه باشد. باید این مباحث را جدی گرفت تا بتواند به پیشرفت نشریه کمک کند.
لازم به ذکر است، سومین دوره آموزشی نشریات بسیج دانشجویی خراسان رضوی از روز گذشته به مدت 9 روز در دانشگاه فردوسی برگزار و مباحثی از جمله جریان شناسی رسانه ای، خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله و یادداشت، صفحه آرایی و گرافیک مطبوعاتی در این دوره به دانشجویان بسیجی آموزش داده خواهد شد.
در این دوره اساتیدی از جمله کوروش شجاعی، مدیر مسئول و محمد سعید احدیان، سردبیر روزنامه خراسان حضور خواهند داشت.