مخالفین و موافقین وزیر پیشنهادی علوم در جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت به ارائه نظرات و سخنان خود پرداختند.
به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت از صبح امروز در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
متن سخنان موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به شرح ذیل است:
هروی: فرجی دانا چگونه درجه استاد تمامی را با این کارنامه علمی دارد/وزیر علوم باید شایسته و کارآمد باشد
جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه پارلمان) در مخالفت با رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اصولگرایان و هم اصلاحطلبان انتخاب وزیر علوم را جدی گرفته و با سوگند خود به وزیر پیشنهادی رأی دهند.
وی یادآور شد: در سالهای گذشته اگر به جای انتخاب سیاسی وزرای علوم افرادی کارآمد و شایسته را برای حضور در این وزارتخانه انتخاب نمیکردیم امروز در ردیف صادر کنندگان محصولات علمی قرار داشتیم.
وی با انتقاد از فضای سیاسی موجود در حوزه علمیه کشور اظهار داشت: فضای علمی آنقدر سیاسی شده است که حضور افراد سیاسی در دانشگاهها یک امر عادی محسوب میشود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از رویکردهای پیشین وزرای علوم تصریح کرد:رشد کمی دانشگاهها بدون در نظر گرفتن جوانب کیفی میتواند همان قدر بلا سرمان بیاورد که کنترل جمعیت بر سرمان آمد.
هروی با اشاره به آمارهای رشد علمی کشور که از سوی وزارت علوم اعلام میشود خاطرنشان کرد: ما آمارهای رشد علمی را اعلام میکنیم اما از رشد معنادار دانشجو غافلیم.
وی با بیان اینکه وزارت علوم فرد رویینتنی را برای حل مشکلات این وزارتخانه میخواهد تأکید کرد: باید فرد شایسته، کارآمد، پرتوان و دارای سابقه علمی را برای این وزارتخانه برگزید.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با اشاره به انتخاب سومین فرد دولت یازدهم برای حضور در وزارت علوم گفت: اگر این اقدام به باد انتقاد گرفته میشود به دلیل اهمیت فراوان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی اضافه کرد: باید امروز به سمت تبلور عقلانیت و تدبیر که شعار محوری رئیس جمهور بود حرکت کنیم که چنین موضوعی در دانشگاهها کلید میخورد.
هروی با بیان اینکه باید وزارت علوم را به دست بهترین شخصیت علمی غیرسیاسی بدهیم خاطرنشان کرد: باید وزیر علوم توانایی اداره وزارتخانه را داشته باشد تا شاهد رشد علمی در آموزش عالی باشیم.
وی با طرح این پرسش که آیا تاکنون دانشگاههای ما اسلامی شده است یا هنوز به صورت غیراسلامی به فعالیت خود ادامه میدهند خاطرنشان کرد: به نظر میآید وزرای علوم دغدغه علمی شدن نداشتند و همین موضوع باعث عدم تحقق دانشگاه اسلامی شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از رقابت کمی دانشگاهها این رقابت را عاملی برای نابودی فضای علمی کشور دانست.
هروی در این زمینه گفت: به دلیل اهمیت جایگاه وزیر علوم مجلس نسبت به این موضوع حساس بوده و به دنبال رأی اعتماد دادن به وزیری است که توانایی هدایت این وزارتخانه را داشته باشد.
وی ادامه داد: فردی که میخواهد سکان هدایت وزارت علوم را بر عهده بگیرد باید دغدغهمند باشد که من کمتر این دغدغه را در آقای فرجی دانا دیدهام.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سؤالات را طی سخنرانی خود در صحن علنی مجلس مطرح کرد که آیا رضا فرجی دانا توانایی به دست گرفتن سکان وزارت علوم را دارد؟ آیا آشنایی وی با آموزش عالی به نحوی است که بتواند از پس این مسئولیت بر بیاید؟ آیا وزیر پیشنهادی علوم از ترکیب هیئت امنای دانشگاههای غیرانتفاعی یا دانشگاه آزاد اطلاعی دارد؟ آیا وی با چند سال ریاست در یک دانشگاه اطلاع دقیقی از دانشگاههای کشور دارد؟ آیا آقای فرجی دانا توانایی دنبال کردن تحول در علوم انسانی را دارد؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه، باید سکان هدایت وزارت علوم را به عهده کسی سپرد با پژوهش بیگانه نباشد تصریح کرد: آقای فرجی دانا هر گاه یک کتاب هم در کارنامهاش دیده نمیشود و این در حالی است که وزیر علوم باید سرآمد علمی و پژوهشی کشور باشد اما چنین وضعیتی در کارنامه وزیر پیشنهادی علوم مشاهده نمیشود.
هروی این سؤال را مطرح کرد: چگونه فردی با این سوابق میتواند ادعای وزارت علوم داشته باشد؟ وی همچنین از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پرسید: آقای فرجی دانا! چگونه رتبه استاد تمامی را با این کارنامه علمی گرفتهاید؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسات نمایندگان با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: سؤالات مطرح شده را در همان جلسات از آقای فرجی دانا پرسیدیم اما وی در قبال آنها سکوت کرد.
هروی ادامه داد: آقای فرجی دانا در هفته قبل برای به عهده گرفتن سمت وزارت علوم قانع شدند چگونه میتواند با نمایندگان مجلس تعامل کنند؛ از وی بپرسید تعداد اعضای کمسیون مجلس چقدر است که وی نمیتواند به این سؤال پاسخ دهد.
هروی با اشاره به بخشهایی از برنامه رضا فرجی دانا گفت: آقای فرجی در برنامه خود به مسائلی که باید اشاره نکرده است و در واقع برنامههای وی کلیشهای است.
لاهوتی:فرجیدانا معتقد به علم و تحقیق در فضای آرام و با نشاط است
مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در پشت تریبون مجلس قرار گرفت، با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره فرجیدانا گفت: آقای هروی از مشکلات و مسائل جاری وزارت علوم گفتند ولی آقای فرجی دانا تازه قرار است در صورت تأیید مجلس به این وزارتخانه بروند و قرار نیست مشکلات قبل را وی پاسخ دهد.
نماینده مردم لنگرود انتقاد یکی از نمایندگان به عدم پرداخت به موضوعات دانشبنیان در برنامه فرجیدانا را رد کرده و تصریح کرد: در برنامه آقای فرجیدانا به این موضوع توجه جدی شده و تمام 74 بند از برنامه ارائه شده از سوی وی منطبق بر اسناد بالادستی و برنامه پنجم است.
وی دغدغه نمایندگان مخالف در مورد عدم تناسب منابع مالی موجود و برنامههای فرجیدانا را دغدغهای درست خواند و افزود: باید با کمک مجلس دغدغهها در مورد منابع مالی وزارت علوم حل شود.
لاهوتی تعهد اخلاقی فرجیدانا را یکی از شاخصههای وی معرفی و ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم فردی ولایتمدار و دارای خانواده مذهبی و از مؤسسین سپاه استان فارس بوده است.
نماینده مردم لنگرود با اشاره به تحصیلات فرجیدانا اضافه کرد: وزیر پیشنهادی علوم از دانشمندان برجسته کشور بوده و سلسله مراتب کاری را دنبال و تمام سوابق کاریاش در وزارت علوم بوده است.
وی مدیریت فرجیدانا در دانشگاه تهران را یادآور شد و تصریح کرد: در زمان وی در دانشگاه تهران هیچگونه التهابی را شاهد نبودیم و از رشد علمی خوبی برخوردار بودیم.
لاهوتی افزود: آقای فرجی دانا اعتقاد دارد علم و تحقیق باید در فضای آرام و بانشاط در کنار هم قرار داشته باشد.
نماینده مردم لنگرود با اشاره به آمار فراوان فرار مغزها از کشور اظهار داشت: آقای فرجی دانا اعتقاد دارد این سرمایههای علمی باید در داخل کشور حفظ شوند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه فرجیدانا همان میزان که به علم و پژوهش اعتقاد دارد به مسائل فرهنگی نیز معتقد است، از نمایندگان خواست به وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد دهند.
علیمردانی: اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران شاهدان زنده مدیریت فرجی دانا هستند
محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی و تبدیل آن به مرجع علمی در جهان معاصر آرزوی همه ایرانیان است گفت: بدون شک این مهم بدون اعتلای علمی و فرهنگی کشور میسر نخواهد شد و تنها به دست مدیران صالح تحقق خواهد یافت.
وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و در میان ملل مسلمان جهان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی بر ما لازم است که هدایت وزارتخانه مهم و سرنوشتساز دانش و دانشگاه را به مدیری لایق و صادق بسپاریم که در مقام عمل و نظر شایستگی و تعهد خود را در این مسیر اثبات کرده است.
علیمردانی با تمجید از تجارب علمی و مدیریتی فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: وی میتواند دغدغههای رهبری، دولت، ملت و مجلس را در زمینه مدیریت آموزش عالی تأمین نماید.
وی با بیان اینکه، آموزش عالی در ایران نیاز به حرکت اساسی و مستمر دارد و نهضت علمی و نرمافزاری را به سمت قلههای موفقیت رهنمون سازد اظهار داشت: دانشگاه باید بتواند هدایتگر صنعت و تولید باشد با پرورش متخصصانی متعهد و مسئولیتپذیر چشماندازی امیدبخش از پیشرفت توسعه کشور را ترسیم نماید.
نماینده مردم زنجام و طارم در مجلس شورای اسلامی، آموزش عالی را یکی از ارکان و عوامل اصلی کارآفرینی در کشور دانست و افزود: وزیر علوم باید بتواند با پیوند زدن نیروها و سرمایههای سرشار انسانی و علمی کشور به منابع و ذخایر عظیمی از اقتصادی و طبیعی مسیر حرکت تاریخی ایران را به نیکی هدایت کند.
علیمردانی لازمه تحول شایسته در فرایندهای آموزشی را به روزرسانی منابع علمی در کشور دانست و ادامه داد: تقویت و خودباوری اساتید و دانشجویان، رشد نشاط سیاسی و علمی، جلب مشارکت دانشجویان و محققان در مراکز علمی داخلی و خارجی، بهبود روابط و تعامل دانشگاه با صنعت و جامعه، انطباق بیشتر محتواها و برنامههای آموزشی با نیازهای کشور از جمله ضرورتهای مسلم وزارت علوم است.
وی بر همین اساس ادامه داد: بدیهی است این اهداف عالیه با تصدی مدیری جامه عمل به خود میپوشاند که قدرت تعامل شایسته با دانشمندان داشته و از عهده جلب حمایتها بر آید.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تجارب و توانمندیهای فرجی دانا در آموزش عالی یادآور شد: اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران که بخش مهمی از نخبگان علمی و فرهنگی ایران را تشکیل میدهند شاهدان زنده این ادعا هستند که خاطرات شیرینی از ابتکارات علمی و مدیریتی ایشان دارند.
علیمردانی مواجهه عالمانه، خلاقانه و متعهدانه ایشان با مسائل و نیازهای دانشجویان و اساتید و توجه ویژه به حوزه فرهنگ را از شاخصهای مدیریتی فرجی دانا دانست و افزود: وی با تعامل سازنده با نهادها و تشکلهای مختلف دانشگاهی و دوری از افراط و تفریط الگوی شایسته از موفقیت در جلب اعتماد و مشارکت گروهها و جریانهای گوناگون دانشگاهی را به نمایش گذاشته است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد این رویکرد علمی، عقلانی و اعتدالی فرجی دانا بتواند بسیاری از ضعفها و کاستیها را برطرف نموده و تحرکی جدید در وزارت علوم سامان دهد.
آقایی: توجه ویژه به اسلامی شدن دانشگاهها و کرسیهای آزاد اندیشی از مهمترین برنامههای فرجیدانا
علی اکبر آقایی در صحن علنی مجلس و درحمایت از وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: توجه ویژه به موضوع اسلامی شدن دانشگاهها و اهداف اجرایی کرسیهای آزاد اندیشی و نظریهپردازی در دانشگاهها، همگرایی و هدفمندی پژوهشها در کشور تمرکززدایی در مدیریت آموزش عالی و افزایش سهم دانش و فناوری کشور به عنوان مهمترین اهداف آقای فرجیدانا است.
وی ادامه داد: امروز اقبال مجلس با دولت و پشتیبانی در تکمیل کابینه دولت اعتدالی دولت و تدبیر میتواند نقطه عطفی در درک متقابل از مسائل و نیازهای کشور و تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی باشد و رای مثبت بالا به آقای رضا فرجیدانا بیانگر این اهمیت خواهد بود.
نماینده مردم سلماس در مجلس اضافه کرد: اینکه یکی از نمایندگان (جواد هروی) از وزیر سؤال میکند که آیا شما تعداد اعضای کمیسیون آموزش را میدانید؟، باید به ایشان گفت که اگر آقای وزیر تعداد را بداند یا نداند شما به ایشان رای اعتماد یا عدم اعتماد میدهید؟. یا اینکه خانم طبیبزاده در خصوص اعتبارات که باید در پاسخ به ایشان گفته شود که اعتبارات از سوی دولت پیشنهاد و توسط ما به تصویب میرسد و این از وظایف وزیر نیست.
آقایی اظهار داشت: آقای فرجیدانا در برنامه خود 21 بار از مقام تبعیت از رهنمونهای مقام عظمای ولایت نام برده است. دلیل مبین اعتقاد وی به مقام ولایت، امام و انقلاب پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب است.
وی افزود: تمام نمایندگان به وظایف شرعی و قانونی خود عمل میکنند و دفاع حمایتی کمیسیون تخصصی و بخصوص اظهار علاقه آقای ابوترابی و ابراز علاقه اکثر نمایندگان در مجمع نمایندگان شمال غرب از حمایت دکتر فرجیدانا حکایت میکند و انشاءالله با رای بالا برای هر سه وزیر مجلس تعهد و همراهی خود را با رئیسجمهور اعلام خواهد کرد.
انتقاد بیرانوند از عدم پخش مستقیم جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی از صدا و سیما
بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار مقالهای در حوزه علوم انسانی در یکی از نشریات صبح و ماهیت توهینآمیز آن خطاب به وزیر ارشاد گفت: آقای وزیر ارشاد وظیفه شما اعمال قانون است. به وظیفه خود عمل کنید.
وی در ادامه تذکر خود گفت: بحث دوم من پخش مستقیم جلسه امروز صبح مجلس شورای اسلامی که با وجود اینکه وعده داده شده بود اما انجام نشد. با توجه به تبعات منفی عدم پخش مستقیم جلسه که بر روی مجلس است خواستار اعلام صریح موضع مجلس در این باره هستم.
حجتالاسلام ابوترابی در پاسخ به اظهارنظر نماینده مردم بروجرد گفت: درباره بخش اول تذکر شما به طور حتم مسئولین ذیربط برخورد لازم را در این باره خواهند داشت. همچنین درباره پخش مستقیم جلسه امروز صبح مجلس شورای اسلامی در دوره بررسی صلاحیت وزرا نیز صدا و سیما تقاضای خود را در این باره ارائه داد و ما درباره پخش مستقیم جلسه امروز هیچ نظر خاصی نداشتیم.
طبیبزاده: تضمینی برای عدم تکرار وقایع 78 و 88 با وزیر شدن فرجیدانا وجود ندارد
زهره طبیبزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت در سخنانی به عنوان دومین مخالف رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، برنامههای فرجی دانا را ایدهآلیستی خواند و اظهار داشت: این برنامهها عملی و کاربردی نیست، ارائه این برنامهها از سوی فرجی دانا نمایانگر عدم اشراف به امکانات و منابع کشور و منابع وزارت علوم است.
وی برنامههای فرجی دانا را غیرواقعی دانست و گفت: برخورد ذهنی شما با امکانات موجود مغایرت دارد، برنامههای شما شعاری و بدون در نظر گرفتن منابع مالی است و هیچ مسیر مشخص زمانبندی برای حل مشکلات و دسترسی به اهداف در برنامههای فرجی دانا وجود ندارد.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خواهشمندم رابطه فکری خود را با مقولههای دانشگاه تکجنسیتی، تفکیک جنسیتی کلاسها در حد مقدورات، اجرای اردوهای مختلط در دوران اصلاحات، رعایت کردن ظواهر اسلامی در دانشگاهها، برخورد با دانشجویان و اساتید ستارهدار و افرادی که دانشگاه را به صحنه جنگ خیابانی تبدیل کرده بودند، بیان کنید.
طبیبزاده ادامه داد: در جریان انتخابات اخیر بارها در مورد دانشجویان ستارهدار صحبت شد که صرفا کارکرد انتخاباتی داشت، اگر منظور شما از استاد و دانشجوی ستارهدار، افرادی هستند که سردمدار برپایی تحصنها و تظاهرات دانشجویی و امثال واقعه 16 آذر در فتنه 88 در دانشگاهها و خیابانها هستند که مبادرت به حرمتشکنی به عکس امام و رهبر معظم انقلاب کردهاند یا عناصری که جریان فتنه 78 کوی دانشگاه را رقم زدند یا چادر نمایشگاه دانشجویان بسیجی دانشگاه علم و صنعت را به آتش کشیدند یا مسائل اخلاقی داشتند که کمیته انضباطی با آنان برخورد کرد، بفرمایید تا مجلس شورای اسلامی در این مقوله مواضع صریح شما را به روشنی بداند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اگر افرادی به ناحق غیر از موارد اخلاقی و امنیتی فوق، ستارهدار شدند، باید مسئولان تضییعکننده حقوق این دانشجویان و اساتید محاکمه شوند و به مجازات برسند.
وی ادامه داد: برای اصلاح حداقلی وضعیت پوشش و آرایش ظاهری دانشجویان در دانشگاهها چه طرحی دارید؟ آیا اصولا حفظ ظواهر دینی در دانشگاهها را مولفهای از بحث اسلامی شدن دانشگاه می دانید؟ نحوه برخورد شما با اساتیدی که علنا در کلاس درس علیه انقلاب و نظام و مقدسات مردم صحبت میکنند، چیست؟
طبیبزاده در ادامه سخنانش تصریح کرد: آقای فرجی دانا! نحوه برخورد شما با مقوله جذب متمرکز اعضای هیئت علمی چیست؟ آیا معتقدید باز هم جذب اعضای هیئت علمی باید صرفا به گروههای آموزشی موکول شود که به شکلی کاملا سلیقهای حاضرند مبادرت به حذف متخصصین متدین در گروههای آموزشی کنند؟
این نماینده مجلس بر همین اساس یادآور شد: موضوع تفکیک جنسیتی کلاس و فضاهای آموزشی در مواردی که امکان پذیر است، در حال حاضر به عنوان ضدارزش مطرح شده و مطرحکننده آن را مرتجعین مذهبی مینامند، آیا این امر تکلیف مندرج در سند اسلامی شدن دانشگاههاست؟ آیا بسیاری از مسئولان باسواد، علمی و فعال سیاسی اجرایی موجود در نظام، فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) که تکجنسیتی است نیست؟ آیا دانشجویان دانشگاه امام صادق به دلیل تفکیک جنسیتی با عقده تحصیلی مواجهند یا دانشجویان این دانشگاه به دلیل فقدان همنشینی و داشتن روابط با جنس مخالف دچار سرخوردگی و افسردگی شدهاند؟ «در چند هفته گذشته، هنگام اولین حضور رئیسجمهور در دانشگاه تهران، جلسات ترتیب داده شده به لحاظ سیاسی _ امنیتی کاملا آزاد و دموکراتیک بود؟ آیا همه مدعوین هدایت شده و با کارت، دعوت نشده بودند؟ آیا قریب به اتفاق دعوت از دانشجویان و اساتید از طیف فکری خاصی نبودند؟ از چهار گروه دانشجویی دارای مجوز و سخنرانی، تنها یک طیف با تفکرات متفاوت از سرپرستی وزارتخانه، اجازه سخنرانی پیدا کرد، چرا شعار میدهید؟».
طبیبزاده در ادامه سخنانش یادآور شد: آیا پس از کسب رای اعتماد از مجلس تشکیل دانشگاههای تک جنسیتی باید به تاریخ بپیوندد؟ آیا برای نشان دادن سعه صدر مسئولین به طیفهای دانشجویی که سردمدارانشان نظیر علی افشاریها هستند، به آنها فضای باز فعالیت سیاسی میدهید؟ آیا دانشجویانی که چادر نمایشگاه بسیج را آتش زدند، بنا بر روحیه نقدپذیری، سوختن ارزشهای دینی را در دانشگاهها مشاهده و برخورد انضباطی با خاطیان به عمل نمیآورید؟
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بر همین اساس یادآور شد: با توجه به سوابق و گرایشات سیاسی شما چه تضمینی وجود دارد که وقایع سال 78 و 88 بار دیگر در دانشگاههای تحت مسئولیت شما تکرار نشود و تحصن دانشجویی و اعتصابها برای برداشتن حصر از سران فتنه شکل نگیرد؟ اردوهای مختلط اعزامی به خارج از کشور با پول بیتالمال برای مشاهده معماری کشورهای اروپایی که به سفرهای سیاحتی بیشتر شباهت داشت تا اردوهای علمی، چه تضمینی وجود دارد که بار دیگر از سر گرفته نشود و دل مقام معظم رهبری به درد نیاید که زبان به اعتراض نگشایند.
وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس بدانند با انتخاب امثال فرجی دانا، به این طیف و تفکر سیاسی و اخلاقی رای میدهند، اگر همکاران حاکمیت مجدد اینگونه رفتارها را در آموزش عالی قائلند، در قیامت اگر میتوانند پای این رای بایستند و به درگاه الهی جوابگو باشند، به آقای فرجی دانا رای مثبت دهند.
صادق: دولت تقاضایی برای پخش زنده جلسه رایاعتماد نداشته است
محمدرضا صادق مشاور رئیسجمهور ظهر امروز یکشنبه در حاشیه جلسه رأی اعتماد به 3 وزیر دولت یازدهم در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به اظهارات خبرنگار شبکه خبر مبنی بر اینکه از 3 روز گذشته این شبکه تیزرهای تبلیغاتی پخش جلسه علنی خانه ملت را پخش کرد اما از صبح امروز که دستاندرکاران این شبکه از ساعت 6:30 صبح در مجلس حضور یافتند به آنها گفته شد نظر هیئت رئیسه این است که اجازه ندهند جلسه پخش شود، گفته میشود این موضوع نظر دولت بوده است، اظهار داشت: دولت تقاضایی برای اینکه جلسه رأی اعتماد پخش شود، نداشته است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت نظری درباره پخش نشدن جلسه داشته است، اظهار داشت: روز گذشته به مدیر شبکه خبر و رئیس سازمان صدا و سیما گفتیم که تقاضایی درباره پخش نداریم.
مشاور رئیسجمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تصور نمیکنید پخش جلسات رأی اعتماد بازتاب مطلوبی داشته است، تصریح کرد: این موضوع را باید از مردم پرسید.
وی در واکنش به این اظهارنظر خبرنگاران مبنی بر اینکه نظر مردم درباره پخش جلسه رأی اعتماد مثبت بوده است، گفت: انشاءالله از دور بعد.
وقتی لاریجانی به داد روحانی میرسد/ وزرا هم به سراغ گعدههای نمایندگان میروند
جلسات مجلس شورای اسلامی همیشه حاشیههای خاص خود را دارد اما همه کسانی که جلسات مجلس را تحقیق میکنند میدانند که اوج مباحثات و هیجان نمایندگان را میتوان در روزهای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی و یا استیضاح آنان دید و امروز هم پوست سه نفر از وزرای پیشنهادی علوم و تحقیقات ورزش جوانان و آموزش و پرورش به دباغخانه مجلس شورای اسلامی افتاد تا عیار آنها توسط نمایندگان خانه ملت اندازهگیری شود.