احسان فکور در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در زنجان، بیان داشت: دانشجویان ترم اولی مخصوصا دانشجویان غیر بومی به دلیل خلا ناشی از ترک والدین، محل زندگی و لوازم خود بیشتر با مشکل مواجه هستند؛ اما با گذشت زمان محیط جدید برای آن ها به منبع عاطفی تبدیل شده و با محیط سازگارتر می شوند.
وی افزود: تفاوت شخصیت افراد میزان سازگاری آن ها را با محیط متفاوت می کند برخی دانشجویان سریعتر با محیط جدید منطبق می شوند و برخی دیرتر.
رئیس اداره مشاوره و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: خلاهای عاطفی ایجاد شده در دانشجویان امکان گرایش آن ها را به برقراری روابط دوستی بیشتر به خصوص با جنس متفاوت را فراهم می کند که این مساله آسیب های متعددی را نیز در پی دارد.
فکور تصریح کرد: احساس تنهایی دانشجو او را برای ورود به رابطه احساسی و وابستگی عاطفی به دوستان آماده می کند، متاسفانه اغلب وابستگی ها به جنس متفاوت به ازدواج غیر معقول می انجامد و در نهایت منجر به طلاق می شود.
وی گفت: دانشجویان برای رهایی از آسیب های ناشی از خلا عاطفی و دلتنگی در حین ورود به دانشگاه می توانند از مشاوران دانشگاه کمک بگیرند.
رئیس اداره مشاوره و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: برنامه ریزی مناسب و هدفمند برای تحصیل، ورزش، تفریح، برنامه ریزی برای مطالعه دروس مقاطع بعدی به دانشجو کمک می کند اوقات فراغت مفرهی داشته و احساس تنهایی نکند.
رئیس اداره مشاوره و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان متذکر شد: نبود برنامه منسجم برای دانشجو موجب اتلاف وقت و بروز آسیب های اجتماعی متعددی می شود.