کد خبر:۲۷۴۳۰۷

لابی خودروسازان برای گسترش سرطان

مدیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: فشار و لابی خودروسازان باعث شد که مصوبه استفاده از یورو3 در سال‌های 89 و 90 را پاک کردند.
لابی خودروسازان برای گسترش سرطان

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، یوسف رشیدی، مدیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص آلایندگی خودروهای داخلی گفت:خودرویی نداریم که آلایندگی اش صفر باشد منتها باید این آلایندگی در حد استاندارد باشد. بنابراین مهم‌ترین اصل این است که به سمت استانداردها حرکت کنیم. قرار بود که طبق مصوباتی که از قبل وجود داشت در سال‌های 89 و 90 به سمت استاندارد یورو3 در خودروها حرکت کنیم و از سال 91 از استاندارد یورو4 استفاده کنیم.

 

وی افزود: فشار و لابی خودروسازها باعث شد که مصوبه استفاده از یورو3 در سال‌های 89 و 90 را پاک کردند و خودروسازان گفتند ما در سال 91 مستقیم از استاندارد یورو4 استفاده می‌کنیم. هنوز هیچ خبری هم از تحریم نبود. در مصوبه جدید کاهش آلودگی شهرهای بزرگ این مصوبه را هم تغییر دادند و مهلت را به ابتدای سال 92 رساندند. در سال 92 هم لابی کردند و 6 ماه اجرا را در ابتدا عقب انداختند و بعد هم من متوجه شدم که دوباره مصوبه گرفته‌اند که تا آخر امسال اجرای استاندارد یورو4 را به تعویق بیندازند.

 

مدیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص خطر بیکاری کارگران صنعت خودروسازی اظهار کرد: نه اتفاقا با رعایت استاندارد فرصت‌های کاری زیادی هم ایجاد می‌شود. رعایت استاندارد به این معناست که باید سیستم‌هایی در ماشین‌ها نصب شود و نصب آنها ایجاد شغل می‌کند. خیلی ربطی به مشکل کار ندارد.

 

وی در خصوص اینکه آیا توان این اصلاحات در خودروسازی ما وجود دارد گفت: ما خیلی کار خاصی قرار نیست بکنیم. سیستم‌ها را وارد و مونتاژ و بعد عرضه می‌کنیم‌. کار ویژه‌ای انجام نمی‌شود.

 

رشیدی گفت: این استاندارد هم برای سوخت است و هم برای خودرو. ولی اینکه خودروسازها می‌گویند سوخت یورو4 عرضه نمی‌شود و ما خودرو تولید نمی‌کنیم، بهانه است. ما خودروهای گرانقیمت وارداتی بنز و پورشه را در خیابان‌ها می‌بینیم که با همین سوخت‌هایی که عرضه می‌شود، کار می‌کنند. استاندارد این خودروها از یورو 4 هم بالاتر است. هیچ اتفاقی هم برای آنها نمی‌افتد.

 

وی در پایان افزود: ما کلا به اینکه در جایی ساکن باشیم و راکد بمانیم علاقه داریم. یادتان هست که پیکان را چند سال تولید کردیم. هنوز خودروهای خاور و اتوبوس‌های 921 که تکنولوژی آن‌ها متعلق به 60 سال پیش است درحال تولیدند. هیچ جای دنیا این خودروهای دیزلی که در ایران تولید می‌کنند، تولید نمی‌شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار