به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ایلام، علی دل پیشه روز گذشته در جلسه ای که با حضور شرکت های بیمه گر در خصوص بررسی راهکارها و مسائل بیمه ای در ستاد علوم پزشکی ایلام برگزار شد، گفت: بیمه ها در جامعه نقش حامیان طبقات مختلف مردم در مقابل اتفاقات و خسارات وارد شده را بازی می کنند، بیمه واژه ای است که در پس خود راهکارهایی برای حمایت همه جانبه از مخاطب دارد.
وی ادامه داد: بیمه همچون چتری بزرگ در زمینه های مختلف بر روی زندگی مردم جوامع بشری و فعالیت هایشان سایه می گستراند و محیطی امن برای جبران خسارت های رسیده برای مردم ایجاد می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: خدمات دهی به مردم اولویت اصلی همه دستگاه ها، سازمانها و نهادها می باشد، اگر در راه خدمت به جامعه توقعات را بر اساس نیازهای ضروری و توانایی های موجود تطبیق دهیم هیچ نقص و کوتاهی در این مسیر وجود نخواهد داشت
دل پیشه با اشاره به این مورد که دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سازمان های بیمه گر دارای یک هدف مشترک هستند، تصریح کرد: ارائه خدمت سلامت به مردم نقطه مشترک بین این دو نهاد است، باید بین این نقاط هماهنگی، توازن و ارتباط صحیح برقرار شود تا بتوان در راستای خدمت واقعی و صادقانه به مردم و کسب رضای خدا گام برداریم.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص کشور، تحریم های اعمال شده و تاثیر آن بر ارائه خدمات دهی در حوزه سلامت، دانشگاه با چالش های اعتباری مواجه می باشد بنابراین باید به گونه ای تعامل داشته باشیم که بر مشکلات و نارسایی های موجود غلبه کنیم.
در ادامه این برنامه علیمرادی، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سازمان های بیمه گر باید در اجرای طرح پزشک خانواده با دانشگاه تعامل بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: علوم پزشکی ایلام برای اجرای طرح پزشک خانواده با مشکلات اعتباری روبهروست، همکاری بیمهها به اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح استان کمک خواهد کرد.
ناصری فر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: ما برای خدمت به مردم تلاش می کنیم و تحت هیچ شرایطی مردم نباید از حافظان سلامت در جامعه ناراضی باشند؛ بنابراین تا آن جا که می توانیم باید در حل مشکلات مردم بکوشیم و بدانیم که چالش های فرارو با تلاش و همکاری مجموعه دانشگاه و بیمه قابل حل است.