آخوندی گفت: طرح دوطبقه کردن اتوبان تهران –کرج نیازمند مطالعه و مقایسه میزان کارایی با حمل و نقل ریلی است، هر چند در دید اولیه با آن مخالفم.
به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، عباس آخوندی در حاشیه بازدید روز گذشته از روند احداث مترو شهرجدید هشتگرد با اشاره به حجم بالای تردد ها در محور تهران –کرج –قزوین افزود: شمار ترددها در این محور برخی روزها به 250 هزار تردد نیزمی رسد که نمی توان برای پاسخگویی به این حجم از عبور و مرور تنها به جاده و آزاد راه ها تکیه کرد.
وی با اشاره به ایمنی کمتر و مصرف سوخت 7 برابری حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، بر لزوم انتقال بخشی از بار ترافیکی محور تهران کرج و در ادامه قزوین روی ریل تأکید کرد و افزود: از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواسته ام تا برنامه های خود را برای انتقال ترافیک این محور روی ریل ارائه دهد.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص مطالب بیان شده پیرامون دوطبقه کردن آزاد راه تهران-کرج با بیان اینکه چنین طرحی نیازمند بررسی و مطالعه است ، گفت :باید دید کدام یک از نوع حمل و نقل جاده ای یا ریلی کارایی بیشتری در جابجایی مسافران این محور دارند چراکه بودجه محدودی در اختیار داریم.
وی ادامه داد: معتقدم همانند محور تهران –قم ، باید برای کاهش ترافیک محور تهران –کرج نیز از شبکه ریلی استفاده کنیم ، هرچند این به معنای بی توجهی به حمل و نقل جاده ای نیست تاجایی که قطعه دوم ادامه اتوبان شهید همت در تابستان سال 93 به بهره برداری می رسد.
آخوندی با اعلام اینکه تکمیل خط مترو تهران –هشتگرد نیازمند تزریق مالی است ، تصریح کرد: درخصوص این موضوع با همکاری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بررسی و تصمیمات اتخاذ خواهد شد.
وی در ادامه از آمادگی راهداران سراسر کشور برای انجام عملیات راهداری زمستانی خبرداد و گفت: چهارشنبه گذشته یک راهدار فداکار در استان آذربایجان شرقی حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم کرد که این واقعه غمناک را به خانواده او تسلیت می گویم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزش راه های کشور و لزوم نگهداری از آنها ، اظهار داشت : بحث راهداری به شدت مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم با توجه به گشایش های پیش بینی شده در بودجه93 از حمایت های دولت و مجلس نیز بهره مند شویم.