محمد فتحی در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در زنجان، بیان داشت: توانمند شدن دانشجویان و فارغ التحصیلان در گرو ارتقای کیفیت آموزشی و راه اندازی و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه هاست.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی با فراهم کردن چنین فضایی آموزش خود را در دل صنعت،خدمات و کشاورزی ارائه می دهد به گونه ای که واحدهای علمی کاربردی بر اساس نیاز نهادها در جوار شرکت های سرب و روی،کارخانه مینو و سایر بخش ها راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: برای دستیابی به افقی روشن در آموزش عالی باید به سمت آموزش های کارآفرینی، مهارتی و علمی کاربردی پیش برویم تا اندکی نیز از معضل بیکاری کاسته شود.
فتحی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی هیئت علمی ندارد، بیان کرد: طبق بخشنامه های جدید مدرسین کد دار این دانشگاه رتبه بندی می شوند و در قالب تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت در دانشگاه های علمی کاربردی فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: هم اکنون نظارت بر عملکرد مدرسان و سطح کیفی آموزش های به نحو مطلوبی انجام می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: یکی از چالش های پیش روی کشور فارغ التحصیلان دانشگاه هاست که حجم عظیمی دارند و با بیکاری مواجهند.
فتحی تاکید کرد: باید ارتباط بین دانش و مهارت برقرار شود و فعالیت های علمی به سمت کار آفرینی و فناوری سوق پیدا کند.