به گزارش خبرنگار فرهنگی « خبرگزاری دانشجو»، این نشست با حضور کیومرث پور احمد ( کارگردان)، بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، حسین جعفریان تهیه کننده و سایر عوامل فیلم برگزار شد.
یکی از سکانس های فیلم نوزادی کنار طباطبایی و حمیدیان ظاهر می شود که این صحنه با واکنش خنده و تمسخر از سوی تماشاگران در سالن سینما روبرو می شود. پور احمد در ابتدای سخنانش نسبت به این واکنش گفت: وقتی این صحنه پخش شد همه خندیدند و نمی دانم دلیل این خنده ها چه بود؟
در ادامه این نشست از بابک حمیدیان سوال شده بود که در جشنواره امسال چرا در غالب دو فیلم جنگی طاهر شده و هر دو فیلم به کردزبانان اشاره شده است؟ وی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: فیلم های شهدی و آپارتمانی به من نمی دهند امیدوارم سال آینده برایم پیش آید. البته فیلم « چ» سال گذشته بود که بعد از آن از درخت سقوط کردم و 6 ماه بستری شدم به طور کلی امسال دو در دو فیلم بازی کردم.شب گذشته پس از نمایش فیلم شیار 143 شخصی به من گفت که چرا در این فیلم حضور نداشتم؟! این حرف ها خوشایند نیست من امسال تنها دو فیلم بازی کردم که البته نقش هایم کاملا اتفاقی است و فیلم های سختی بودند ترس م از این است که آیا تماشاگران در سالن های سینما تا انتها فیلم را دنبال خواهند کرد یا نه؟
در بخش دیگری از این نشست طباطبایی عنوان کرد: اولین تجربه ام بود که با لهجه ی غلیظ ایفای نقش می کردم شاید باید مقداری لحنم را رقیق تر می کردم تا برای مخاطب قابل فهم تر شود. ایفای این نقش به عنوان اولین تجربه در ارائه یک لهجه برایم جالب و جذاب بود از همه ی نقدها استقبال می کنم و امیدوارم به عنوان اولین تجربه در این زمینه از من بپذیرید.
حسین جعفریان فیلم بردار پنجاه قدم آخر در ادامه ی این نشست تصریح کرد: فیلم « چ» و «پنجاه قدم آخر» هر دو جنگی هستند اما زاویه دید و نگاه هر دو کاملا متفاوت است آقای حاتمی کیا از سینمای جنگ آمده و آن را کاملا تجربه کرده و با همه ی زوایای آن کاملا آشنا است. اما کیومرث پور احمد از قصه های مجید آمده و این اولین تجره اش در ساخت فیلم جنگی است.
همچنین در بخش دیگری از این نشست فرخنده بازیگر نقش اکبر در این فیلم که به لحاظ صدا و چهره شباهت زیادی به خسرو شکیبایی دارد، اظهار داشت: پنجاه قدم آخر اولین تجربه ی سینمایی من است من فقط بازیگر تئاتر هستم و خدا را شکر می کنم بتوانم نز دیک به خصیت مرحوم شکیبایی باشم ولی اصلا قصد کپی کردن از شخصیت ایشان را ندارم.
بابک حمیدیان در ادامه در خصوص فیلم پنجاه قدم آخر گفت: در این فیلم فضایی انسان محور را می بینیم و قرار نیست مثل فیلم های حاتمی کیا باشد به نظرم در فضای جنگ کمی شاعرانگی لازم است و فکر می کنم آقای پور احمد استاد روایت شاعرانه سینما است.
در بخش پایانی این نشست این بازیگر در ادامه سخنانش در واکنش به خنده ها و تمسخر های تماشاچیان به هنگام فیلم در سالن سینما بیان کرد: یک مرزی از جایی بر داشته می شود و من نسیت به این مسئله دلم ریش می شود. نمی گویم نسبت به واکنش ها در نمایش فیلم دلگیرم شاید شما حوق خودتان می دانیت این رفتار را بکنید ولی این مرز در ذهن من شکل می گیرد که کسانی که با من به تماشای فیلم نشسته اند دو ستان من هستند یا نه؟
امیر پویا مجری این نشست در ادامه سخنان بابک حمیدیان گفت: متاسفانه این رفتارها از سوی مخاطبین به یک بازی تبدیل شده که البته بسیاری از این افراد قدرت تحلیل رفتارهایشان را ندارند. این مسئله به معنای دفاع شخصی من از فیلم نیست و فکر می کنم این رفتار به یک بازیچه تبدیل شده است.