کد خبر:۲۹۲۲۲۳
حسین مهاجران در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو»:

علت افزایش قیمت میوه، بارش‌های اخیر برف نیست/ نارنگی جنوب، بهترین نارنگی دنیا

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران گفت: با توجه به عرضه میوه از جنوب کشور، بارش برف اخیر تاثیری بر افزایش قیمت میوه‌ها نداشته است.

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص ارتباط میان بارش‌های اخیر و افزایش قیمت برخی اقلام میوه گفت: بارش‌های اخیر برف و برودت هوا تاثیر آن چنانی بر بازار و قیمت‌ها نداشته؛ چرا که این بارش‌ها در استان‌های شمالی رخ داده و هیچ اختلالی در روند ورود میوه‌های جنوب به بازار ایجاد نکرده است.


وی ادامه داد: اکثر میوه‌های شمال برداشت، و در انبارها ذخیره شده، تنها مقداری پرتقال رسمی و پرتقال توسرخ بر روی درختان باقی‌مانده است که هیچ کدام از این محصولات شمال، ذخیره شب عید نبوده و قبل از عید روانه بازار و مصرف می‌شود.


مهاجران در خصوص دلایل افزایش قیمت نارنگی در روزهای گذشته گفت: نارنگی که هم اکنون در بازار موجود است نارنگی جنوب بوده که اصلی‌ترین و باکیفیت‌ترین آن مربوط به استان بندرعباس می‌باشد که به نارنگی بمی معروف است؛ هر ساله، حتی زمانی که واردات نارنگی از پاکستان داشتیم، قیمت این نارنگی بالاست؛ چرا که بهترین نارنگی دنیاست و این افزایش قیمت ربطی به سرما و کمبود ندارد.


رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد به دلیل بارش برف و سرمای هوا میوه‌ای گران شود، این افزایش را در سایر اقلام هم باید می‌دیدیم، در حالی که گوجه‌فرنگی به صورت 100 درصد کاهش قیمت داشته و سبزی که آسیب‌پذیرترین محصول است، هیچ گونه تغییر قیمتی ندارد و روال عادی خود را طی می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میدان های میوه و تره‌بار نیمه تعطیل بوده و مصرف مردم کاهش پیدا کرده است.


لازم به ذکر است، قیمت نارنگی در چند روز گذشته با افزایش قیمت 36.7 درصد مواجه شده که برخی بارش برف شدید در شمال کشور را علت این رشد قیمتی می دانند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار