کد خبر:۲۹۴۲۱۶
نگاهی به وضعیت اسفبار سرویس های دانشگاهی بین شهری؛

ورق و قمار، رقص و روابط جنسی؛ خدمات تفریحی سرویس های دانشگاه!

پای درددل دانشجویانی که از سرویس‌های بین‌شهری دانشگاه استفاده می‌کنند که بنشینی، اتفاقات هولناکی را برایت به تصویر می‌کشند که باورت نمی‌شود دارند از اتوبوس بین دو تا شهر از شهرهای کشورمان صحبت می‌کنند!‌
ورق و قمار، رقص و روابط جنسی؛ خدمات تفریحی سرویس های دانشگاه!

گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»؛ پای درددل دانشجویانی که از سرویس های بین شهری دانشگاه استفاده می کنند که بنشینی، اتفاقات هولناکی را برایت به تصویر می کشند که باورت نمی شود دارند از اتوبوس بین دوتا شهر از شهرهای کشورمان صحبت می کنند!

دانشجویانی که محل زندگیشان تا دانشگاهی که در آن درس می خوانند فاصله چندانی ندارد و نهایتاً یک ساعت با شهرشان فاصله دارد و نمی توانند خوابگاه بگیرند، مجبورند برای رفتن به دانشگاه از وسیله نقلیه بین شهری استفاده کنند.

 

این وسیله های نقلیه را گاه خود دانشگاه در قالب سرویس های دانشگاه از مسیرهای مشخص برایشان در نظر می گیرد و یا دانشجویان مجبورند از اتوبوس ها و مینی بوس های بین شهری استفاده کنند که در حالت دوم نیز، به خاطر تراکم دانشجویان در برخی ساعات، عملاً برای دانشجویان قرق می شود و کمتر پیش می آید که مسافر دیگری در آن باشد.


در نمونه های بسیاری، در همه جای کشور، بخصوص در سرویس های بین شهری که یکی از مسیرهایشان منتهی به پایتخت است، شاهد اتفاقات و صحنه هایی هستیم که با فرهنگ ایرانی، اخلاق و شرع فاصله های زیادی دارد و هر شنونده ای را متعجب می کند.


دانشجویانی که به این اتفاقات معترض هستند، از این وضعیت به ستوه آمده اند و در عین حال، چاره ای جز تحمل شرایط موجود ندارند.


اختلاط، امری عادی در سرویس های بین شهری


برای دانشجویانی که از این سرویس ها استفاده می کنند، دیدن نشستن دختر و پسر دانشجو کنار هم در اتوبوس یا مینی بوس، دیگر صحنه ای تکراری و عادی تلقی می شود.


این وضعیت آن قدر عادی شده که اگر در سرویسی از دانشجویان خواسته شود تا مثلاً عقب اتوبوس خانم ها بنشینند و جلوی اتوبوس آقایان، این خواسته با تمسخر مواجه می شود و عملاً رعایت نخواهد شد.


سارا سلامی که در دانشگاهی اطراف تهران تحصیل می کند و اتفاقاً از این وضعیت به ستوه آمده می گوید: «سرویس های بین شهری دانشگاه ما را خود دانشگاه برایمان گذاشته که اینها مسیر رفت را جدا ولی مسیر برگشت را مختلط سوار می کنند.»
 

این دانشجو از وضعیت بد اختلاط بین دخترها و پسرهای دانشجو می گوید و این که همین اختلاط باعث چه مشکلاتی شده و معتقد است اختلاط امری عادی در سرویس های بین شهری است و الان اگر غیر از این، سرویسی را ببینیم عجیب است!!


شوخی های لفظی و کلامی و تکه پرانی ها آن قدر آزاردهنده شده که دانشجوهای مقید حاضرند چند برابر پول دهند و با تاکسی برگردند، اما ماندن در آن محیط آلوده را تحمل نکنند.


ورق و تخته نرد، آن هم در اتوبوس


جو داخل اتوبوس های بین شهری دانشگاهی طوری است که گاهی فراموش می کنی مسافران آن دانشجو هستند و هدفشان از رفتن به دانشگاه علاوه بر تحصیل علم، بالارفتن شعور است!


دانشجویانی که هر روز سر ساعت خاصی از این اتوبوس ها استفاده می کنند، با هم قرار و مدارهایی می گذارند که این یکی دو ساعت را به نحوی احسن(!) سپری کنند تا حوصله شان سر نرود.


این است که در گروه های معین و خاص، قسمتی از اتوبوس را قرق می کنند و می نشینند به بازی. پاسور و تخته نرد، از پرطرفدارترین تفریحات این دانشجویان سوءاستفاده چی است. دختر و پسر هم فرقی ندارد؛ از هر جنس و رشته و سنی در این تفریحات شرکت می کنند و آن قدر باندشان قوی گارد بسته است و آن قدر متحدند که هیچ اعتراضی را برنمی تابند و به زعم دانشجویان معترض آن قدر «پررو و وقیح» هستند که هیچ اعتراضی به جایی نمی رسد.

 

همکاری راننده ها در رقص و حرکات موزون دانشجویان!


رقص، یکی از آن اتفاقات هولناکی است که در سرویس های بین شهری رخ می دهد. دختر و پسر در همان راهروی تنگ اتوبوس می آیند وسط و نشسته ها هم آن ها را همراهی می کنند.


در خیلی از سرویس های بین شهری، رانندگان با دانشجویان همراهی می کنند و اجازه هر کاری را به آنها می دهند.

 

صالحی، دانشجوی دانشگاه آزاد یکی از واحدهای اطراف تهران می گوید که راننده ها یا کاری به کار دانشجوهای خاطی ندارند و یا با آنها همکاری هم می کنند. می گوید: «وقتی راننده خودش سی دی آهنگ شاد و تند آن ور آبی را می گذارد توی ضبط، چه انتظاری از دانشجویان معلوم الحال است که رفتار درست داشته باشند؟»


گویا رانندگان همراه، تنها شرطی که برای دانشجویان می گذارند این است که پرده ها را بکشند و گوشی ها را هم غلاف کنند تا خبر تصویری و صوتی از محفل گرمشان به بیرون درز نکند. با رعایت این شروط، دانشجویان می توانند هر کاری که دلشان خواست، بکنند و خیالشان هم از بابت راننده راحت باشد.


اعتراض دانشجویان دیگر هم با برخورد بد سایر دانشجویان و خود راننده مواجه می شود و حتی این دانشجویان معترض تهدید می شوند که در صورت درز کردن خبر کارهایی که در سرویس ها انجام می شود، پیامدهای بدی در انتظارشان باشد!

 

صالحی معتقد است، این ناملایمات فرهنگی بیشتر در بین دانشجویان دانشگاه آزاد وجود دارد و کمتر در بین دانشگاه های دولتی شاهد این مسائل هستیم.


روابط جنسی، هولناک‌ترین اتفاق


بدترین، عجیب ترین و غیرقابل باورترین اتفاقی که در سرویس های بین شهری دانشگاهی می افتد، روابط جنسی است. این اتفاق آن قدر غیرقابل باور است که خود دانشجویانی که با چشم آن را دیده اند هم به راحتی باور نمی کنند!


صحبت از این گونه روابط که در بین این همه آدم، آن هم در یک محیط که همه اطرافیان همکلاسی ها و هم دانشگاهی هستند، اتفاق می افتد، کار راحتی نیست.


اتفاق هایی که در این زمینه در سرویس های بین راهی می افتد آن قدر وقیحانه و شرم آور است که به تصویرکشیدنشان جز هم زدن لجن این فاجعه، فایده دیگری ندارد، ولی وقتی یک رفتار وقیحانه به مکانی عمومی کشیده شود آن هم در بین کسانی که نام دانشجو را یدک می کشند، نمی شود ساکت نشست و هیچ نگفت...

 

خانواده های از همه جا بی خبر


خانواده هایی که دختر یا پسر جوانش را با هزار امید و آرزو به دانشگاه می فرستند اگر بدانند در این سرویس ها چه بلایی سر فرزندانشان می آید، هرگز حاضر نمی شوند آنها را به چنین فضاهایی بفرستند.


خود دانشجویان که این فضاها را تجربه کرده اند و به آن معترضند، اعتراف می کنند که اگر ذره ای از این مسائل را با خانواده شان بازگو کنند شاید حتی دیگر خانواده به آنها اجازه ادامه تحصیل هم ندهد! این نشان می دهد که خانواده های خوش خیال و از همه جا بی خبر، به دانشگاه اعتماد کرده اند، البته نیازی به این توضیح نیست که این قاعده برای همه سرویس های دانشگاهی بین شهری عمومیت ندارد و هستند سرویس هایی که تمامی ضوابط عرفی، اخلاقی و اسلامی را رعایت می کنند.


حال سوالی که مطرح می شود این است که اعتمادی که خانواده ها به دانشگاه کرده اند، نباید باعث شود که مسئولان فرهنگی به این امور توجه بیشتری نشان دهند؟ دانشگاه های پولی مثل دانشگاه آزاد که در آنها مسائل فرهنگی حاشیه ای بیداد می کند، فقط خانواده ها را مسئول تامین پول شهریه می دانند و برای خواسته های فرهنگی خانواده ها ارزشی قائل نیستند؟ مگر نه این که مسائل فرهنگی در دانشگاه بر بسیاری از مسائل مقدم است؟

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات بینندگان
علي
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
نه گشت ارشاد به صورت مبارزه اي حاج محمود
نه اين چشم بستن رو بي بندوباري حاج حسن
17
6
رها
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
برادر اين ماله اين ترم و اون ترم نيست كه مقصر حاج حسن باشه سالهاست كه همچين زمزمه هايي شنيده ميشه! ولي مسئله اينه كه دانشجويان ارزشي و مومن هم كم نداريم اونها بايد يه كاري كنند و دست روي دست نگذارند و از تهديد چهارنفر آدم بي غيرت نترسند
توشه
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
پس چي؟!
تشکر از رونمايي فساد؟!
بدون نام
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
تنها راه جلوگيري از اين گونه مسائل،تفکيک جنسيت دانشگاه ها مي باشد.
17
14
محمد
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
نگارنده خيلي خوب به مسئله پرداخته اما شايد بد نبود اينم اضافه ميکرد که دانشجونما ها اگه حق انتخاب داشته باشن همون راننده ايي رو انتخاب ميکنن که آزادي بيشتري بهشون ميده.
بنظرم دانشگاه ميتونه با هزينه کمتر از يه ميليون تو هر اتوبوس چندتا دوربين مداربسته بذاره

روزهايي که مجبور بودم با سرويس دانشگاه برم عذاب آورترين روزهاي زندگيم بود. راننده سعي ميکرد پسراي نامحرم رو سوار نکنه که غريبه ايي جمع دوستانه شون نباشه. لعن و فحشاي عالم رو به خودم ميدادم با دانشگاه رفتنم.
7
8
بدون نام
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
دقيقا همينطوره
3
7
به نامم چکار داري
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کاش تصاوير بيشتري ميزاشتي
تصاويري از پشت پرده
5
8
حسان
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
باعث تعصف و نگراني براي دانشجو و دانشگاههاي ماست که هيچ مسئولي نيست که به اين امور رسيدگي کند.
111
7
مهدي
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
يني واقن اينا چيزايي که شما مياين و الآن به فکرش افتادين که گزارش بگيرين توي سال هاي گذشته يني خداييش اين برنامه ها رو نداشتيم يا اينکه فقط ادعا ميکرديم همه چي خوبه!؟!
پريماه
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
بايدهم براي مسوولين متآسف بود که انقدر سرگرم پر کردن جيبهاشونن که نسبت به اين فجايع اون هم در يک کشور اسلامي بي تفاوت هستند و به هر بي سرو پايي اجازه ي ورود به محل مقدسي به اسم دانشگاه ميدن هم براي دانشجويان فوق العاده بي ظرفيت ايراني که باعث خدشه دار شدن حرمت دانشگاه ميشن متآسفم.
مريمي
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
داداش باهات موافقم ولي اول نشتن تاسف رو ياد بگير بعد نظر بده!!!!
عليرضا
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
بابا دمتون گرم...
خوب دارين رو خون شهدا پا ميذازين
120
8
مجيد سوزوكي
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
اووووووووو.........
كجاشو ديدي..........
اين كه چيزي نيس در مقابل اونايي كه نميگن.........
تذکره
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳
اينا اصلا درک نمي کنن شهيد چيه
استاد باشي
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
مسئولين لطفاً از خواب خرگوشي بيدار شين! يه وقتي ديدي دست خدا از آستين مردم بيرون اومد و خفتتون کرد ها... چقدر بي تدبيري، چقدر بي مبالاتي؟! آخه چقدر؟!
9
3
بدون نام
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
واقعا شرم اوره..........
حيف گل هايي که پرپر شدن حيف شهدايي که داديم...
خدايا اخرالزمان ازاين اوضاع کنوني بدتر که فساد (ازمالي گرفته تااخلاقي)و ظلم داره فراگير ميشه.......
13
2
مسلمون
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
سوره مبارکه الرعد آيه ??
لَهُ مُعَقِّباتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ ? إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى? يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ? وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ ? وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ????
براي انسان، مأموراني است که پي در پي، از پيش رو، و از پشت سرش او را از فرمان خدا [= حوادث غير حتمي‌] حفظ مي‌کنند؛ (امّا) خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملّتي) را تغيير نمي‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند! و هنگامي که خدا اراده سوئي به قومي (بخاطر اعمالشان) کند، هيچ چيز مانع آن نخواهد شد؛ و جز خدا، سرپرستي نخواهند داشت!
13
3
سيد
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
چرا عاقل کند کاري که باز آرد پشيماني ..
شهدا شرمنده ايم ....
9
3
at
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
بايد دانشگاه ازاد جمع اوري شود همين وبس
13
12
غلط گير
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
باعث تأسّف و نگراني براي دانشجو و دانشگاه هاي ماست که هيچ مسئولي نيست که به اين امور رسيدگي کند.
13
9
دانشجو
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
من فکر ميکنم همه اينها به خاطر فراموش شدن امر به معروف ونهي از منکر است بچه ها تورو خدا بيايد يه کاري بکنيم با ديدن اين خبرها دلم آتيش ميگيره يه لحظه تصور کنيم که امام زمان همه اين چيزها رو دارن ميبينند......
19
4
رضا
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
حرف بزنيم... ميگن بسيجي خشک مقدس
حرف نزنيم.. ميشيم شريک گرگ و رفيق قافله..
آخه ما با اين همه بي غيرت چه کنيم؟؟؟؟
16
5
بماند
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
حرف بزنيد همونطور که ما حرف ميزنيم اصلا هم مهم نيست که بشيم امل بسيجي خشک مقدس آدم عقب مونده يا هرچي
خودمون بايد جلوي اين چيزا رو بگيريم کسي به فکر نيست مسئولين درگير مسائل ديگه اي هستن!!!!!!!
قلبش در سينه آب ميشود...
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
بلاي اصلي،ماهواره هاست.
تماشاي ماهواره،اختلاط رو عادي كرده و ملت بي حيا شدند.
جماعت پاسور باز و رقاص و ...،زياد نيستند،اما بقيه با سكوت و عدم تذكر، اونا رو وقيح ميكنن.
اونها در كفر خود متحدند،اما اهل حق متفرق.
13
6
بدون نام
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
همه افراد مقصر هستند!
اين کساني که به شما خبر داده اند هم گناه کارند!
چون ديدند و هيپ نگفتند!

بايد خيلي جدي بگويند!
مملکت ، مملکت شهداست
اينان بايد شرم کنن از اينکارها نه ما از گفتن
و نهي از منکر کردن

خداشاهد است صحبتهاي حضرت آقا در مورد نهي از منکر را عمل نميکنيم بعد هم نقد ميکنيم!

ايشان ميگويند بگوييد خانم حجاب شما اشکال دارد و رد بشويد

بنده هربار گفته ام رعايت کرده اند

حتي در کنار ساحل وضع بدتر بوده گفتم اگر رعايت نکنيد به پليس ميگويم (با آرامش)
آنها هم بعد بحث کوتاه پذيرفتند

و خيلي موارد ديگر که نهي از منکر جواب داده

آيه قرآن:امر به معروف و نهي از منکر کنيد والا کفار بر شما چيره خواهند شد!
11
5
هما
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸
مي دونيد چيه يه استادي به ما ميگفت :ديديد تو اين همايش ها معمولا يه عده باهم هماهنگ ميشن يه شعار رو بلند اعلام مي کنن شعاري که ناحق اما اون کسايي که حق و مي دونن سکوت مي کنن !!!!
براي من جالب بود اما وقتي تو بعضي جاها دقت کردم متوجه شدم کاملا درسته مسائل فرهنگي هم همين طوره بايد همون بچه معتقدا که ترجيح ميدم تاکسي بگيرن و پول زياد بدن باهم هماهنگ شن تو اتوبوس همه با هم اعتراض کنن وقتي اونا اين اتحاد رو بين اکثريت ببينن حتما ساکت مي شن اين حتما جواب ميده
حتي به نظر من يه عده از بچه هاي معتقد بايد برنامه بريزن طوري که حتي اگه نيازي به اتوبوس هم ندارن باز با اتوبوس برن ....
مي دونيد اين جور گروه ها معمولا قليلن اما چون صرو سدا زياد دارن بقيه جرات مقابله ندارن...
به اميد ظهور
20
2
داوود
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
آفرين کاملا درسته ، ضمنا بايستي بچه مذهبي ها جاذبه بيشتري داشته باشند و فقط به اعتراض و برخورد فکر نکنند ، اين روش بهتريه.
جانم فداي رهبر
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
تمام مطالبي که نوشته ايد بنده به عينه ديدم، در مسير دانشگاه پرند به تهران هربار از اين مسائل تکرار مي شود و متاسفانه هيچ کس هم پيگيري نمي کند.
6
6
ندیده!
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
واقعا عجیب هست این مطالب... تا به الان به چشمان خودم ندیده ام برای همین باورش سخت است. بنده دانشجوی دانشگاه دماوند هستم (غیر دولتی) و شخصا تا به الان ندیده ام.
ندیده!
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
واقعا عجیب هست این مطالب... تا به الان به چشمان خودم ندیده ام برای همین باورش سخت است. بنده دانشجوی دانشگاه دماوند هستم (غیر دولتی) و شخصا تا به الان ندیده ام.
وجدان بيدار
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
خدايا برسان مهدي (عج) مارا.....
19
5
هادي ص
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
من ارتباط اين قضيه با خون شهدا رو نميبينم؟! آقا عليرضا خون شهدا مقدس تر از اين حرفاست که با اين چيزا زير پا بره لطفن هرچي ميشه پاي خون شهدا رو وسط نيارين
7
7
بدون نام
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
من هم قبلا درباره سرويس دانشگاه آزاد قزوين همچنين چيزي شنيده بودم
سويس هاي شهراي شمالي هم تقريبا اينجوريه
مسئولين هم خودشونو زدن به خواب
7
4
nj
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
وقتي به نماينده مجلس وضعيت اين سرويسا رو ميگي و فقط ميگه شما تحمل کنيد چه توقعي از مسئولين داريد؟؟؟؟
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
والله خیلی عجیبه ما هم دانشجو هستیم ولی ندیدیم...
mm
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶
من خودم دانشگاه دولتي ام.تو سرويسهاي بين شهري اين چيزا رو نديدم.شاخ در اوردم خداااااااا
9
6
ندیده
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
بنده هم دانشجوی غیر دولتی هستم (دماوند) ندیدم تا به الان و واقعا عجیبه برام این چیزا!‌ امیدوار شدم به خودمون.
حسين
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
من کلي اين مسيرها رو رفتم و اومدم... کار کار خود دانشجوهاست و هيچ مسئولي هم توان و ابزار رسيدگي به موضوع رو نداره.
به نظرم توي اين سرويسها اين جماعت در اقليتند، اما انقدر نفهم و بيشعورند که نميشه جلوشونو گرفت.
11
4
داوود
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
چرا عزيزم ميشه جلوگيري کرد خودم تجربه شو دارم ، در يک مورد با هماهنگي که با نيروي انتظامي کرديم اتوبوسو متوقف کردند و عملا پوستوشونو کنديم و خودم شخصا از دو نفرشون شکايت کردم و از پدرهاشون هم تعهد کتبي گرفتم.
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
آفرین به جناب داوود.
ارغوان
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶
تازه بيدار شديد؟؟؟اين بحثا فقط تو سرويس دانشگاه نيست حيف که نميشه گفت بعضي از اين دانشجو نماها چيکار ميکنن؟؟؟اينم بگم که گول اين که يه دانشجو مدال طلاي المپياد داره و nتا مقاله ارائه داده رو نخوريد بعضيا ببخشيد ولي يه لجني از آب در ميان که....اين روزا سالم بودن تو دانشگاه سخت شده فقط خدا کمک کنه....
13
2
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
واقعا عجیبه...
امين
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
ايول دمشون گرم.....خب لابد دو طرف راضي ان ديگه که از اون کارا مي کنن.......البته برن خلوتي چيزي نه اينکه وسط اتوبوس از اون کارا کنن......ولي کلا خوشم مياد از اين صحنه ها........ديدنش هم قشنگه.........
9
55
قشنگه .....
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
پس قشنگه ... دوست داري شرايط چگونه باشه تا بيشتر قشنگ باشه ؟
مثلا از اينکه يهو ببيني خواهرت با يه پسري چيک تو چيک هم هستند هم ميگي چه صحنه قشنگي ؟؟؟

وا غيرتا .....
مريم
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
اي خاک بر سر تو و امثال تو که از اين صحنه ها خوشش مياد بي غيرت بي حيا تو اصلا مي فهمي خانواده يعني چي ؟ بي ناموس
nj
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
مشکل شما اينه که جاي هيچي رو نمي دونيد. تقصير خودتون نيست چشاتونو بستيد به ماهواره و فيلماي مبتذل همه زشتيا رو قشنگ مي بينيد. اگه خونوادت سر اين مسائل از هم مي پاشيد بازم مي گفتي قشنگه منورالفکر؟؟؟؟
ندیده
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
این آقا مقصر نیست سخت نگیرید بهش!‌ متاستفانه این چیز ها براش زیبایی جلوه می کنه و یا شاید سنش زیر سن قانونیه. البته به صورت غریزی این مسایل نفسانی فکر آدم را در نگاه اول مشغول می کنه ولی باید چشم فیزیکی رو خاموش کرد و چشم قلب رو به کار بست. امیدوارم خبرش رو دیگه نشنویم!‌ خودش رو که تجربه نداشتیم.
شاهين
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴
حالم بد شد ديگه کثافت کاري تا کجا ؟ رابطه جنسي تو اتوبوس و جلوي هم اي تف تو روي کثيفشون
20
6
چريک
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
ميگن به هرکسي همونقدرکه مهمه اهميت بدين.اينقدردانشگاه ودانشجوروبزرگ کرديم که ديگه ازبقيه فراموش کرديم.تايه اتفاقي ميفته همه چشماشون به دانشگاست که حضرات چه کارميکنن.وقتي نيروي ارزشي مادرس نخونه همين ميشه ديگه طرف تاديروزازپشت کتاب ودفترش تکون نخورده يکدفعه اين همه امکانات جورواجورواين همه نعمت روميبينه خوب معلومه ديگه ميشه اين تازه بعدازاين همه تحصيلات عاليه بدون هيچ تجربه اي ميشه مثل خيلي ازسياستمداران منورالفکرامروزکه فکرميکنن آمريکاميتونه بايه بمب سيستم دفاعي ماروازکاربندازه.خوب اگه حداقل يه کم ازجنگ ودفاع مقدس ميدونست نميگم شرکت داشت فقط ميدونست اين حرفهارونميزد.نيروي تحصيل کرده بدون تجربه مفتش گرونه که متاسفانه سيستم کاري مملکت مااينجوريه فقط مدرک تمام.
10
6
سجاد سخنگو
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵
آيا ميدانيد که چرا اين ناملايمات(!) بيشتر در دانشگاه آزاد مشهود است؟؟؟

1-تعداد دانشگاههاي آزاد زياد است و آمار هر واحد بعنوان آمار دانشگاه آزاد محسوب ميشود
2-تو اين چندسال پدر اين بچه هاي دانشگاه آزاد رو درآوردن! نه فضا و نه امکاناتي تو دانشگاه؛
خودتون سري به دانشگاههاي آزاد بزنيد متوجه اين افسردگي دانشجويان ميشيد؛
3- اين نتيجه ي فرهنگ سازي مسئولين عزيز است!!! وگرنه نميشه يه نسل، همه خراب باشه، يا يه اتوبوس همه نون حروم خورده باشن...

حرف زياده برادران
9
10
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
بله حق با شماست این دانشجویان بدبخت ۱۰۰٪‌ مقصر نیستن ولی نباید حرمت شکنی کنن.
...
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹
بعضيا اتبوس و دانشگاه را با طويله جابجا نگرفته اند؟
22
9
مريم حسيني
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۱
واقعا دلم براي مهدي زهرا ميگيره
آخه يکي نيست به اينا بگه که شما اومدين درس بخونين يا اين غلطاروبکنين؟؟
اينا جز آدم هاي هوس باز چيز ديگه اي نيستن!!! چه برسه به دانشجو!!!!اسم دانشجو مقدسه!!!
24
7
احمد
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۳
قبلا که اينجور نبود با امدن دولت جديد وضع دانشگاها خيلي بي ريخت شده به خدا مسولين بالا يه فکري بکنن
19
24
علي
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
فاجعه

مگه فاجعه شاخ دم داره
جناب وزير علوم
دانشگاه ها هوتوتو ساويده به الك
به مترب خونه بيشتر شبيه تا دانشگاه
تازه اين فقط يه گوششه
21
9
محمد
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
اي خداااااااااااااااااااا
10
3
خبرنگار
-
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
سلام
يکي از آمال من کار کردن رو فساد در دانشگاه هاست اما به دليل ممنوعيت ها و معذوريت هايي که برامون سببوندند، نشد روش مانور بدم
ممنونم همکارا
14
4
ندا
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۱
واقعا متاسفم براي اين قشر مثلا روشنفکر که از انسانيت هيچ بويي نبردند
از امکانات يک کشور اسلامي استفاده مي کنند ولي مثل يک حيوان بزرگ مي شوند
بايد منتظر عذاب خدا باشيم
21
11
بدون نام
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۲
شايد منظور اميد به دانشگاه برگشته؟؟؟ اينه
17
3
محمد پيرو امام خامنه اي
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۲
واقعا نمي دانم چه بگويم !
16
20
محمد مهدي
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵
به نکته خوبي اشاره کردين
از دانشگاه مخصوصا دانشگاه آزاد نبايد زياد انتضار داشت چون اصولا اين دانشگاه به هر قيمتي که شده باري ادامه حياط بايد دانشجو جذب کنه و بخش اعظم پولو به جيب بزنه چه با برداشتن کنکور براي ليسانس چه با فراهم کردن اين جور خدمات اضافي در سرويس هاش
اما خود دانشجويان مومن بايد دست به کار شوند و امر به معروف ونهي از منکر را به منصه ظهور بگزارند
....
....
....
در جامعه اي که امر به معروف و نهي از منکر اين دو واجب فراموش شوند و زير پا له شده باشند نبايد از اين جور چيز ها زياد تعجب کرد
26
5
محمدرضا
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
احسنت برادر
atefe
۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
درسته ولي کو گوش شنوااااااااااااا
صادق
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
من باورم نمي شه.
31
15
محمد
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵
باورت بشه برادر . من خودم 4 سال شاهد اين مسائل بودم . آدم خجالت ميکشه به زبون بياره
محمدرضا
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
من كه شانزده سال پيش دانشجوي رشته كارشناسي يكي از شهرستان هاي اطراف تهران بودم اين چيزهارو مي ديدم چه برسه به الان!!!
armin
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
يه بار برو تو اتوبوس پايتخت به هر دانشگاهي که مي خواي سوار شو بخصوص قزوين تا باورت بشه
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
والله منم باورم نمیشه من دماوندم اینطور نیست!
دانشجوي خط امام
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۴
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
48
14
بيدار
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
اين چيش منفي داره آخه؟؟
مسلمون نيستيد؟
شما به شيطان پناه ببريد
صابر
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
به خط امام منفي دادن
محمدرضا
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
نکته همين جاست. خب اگه اون بدبختايي که منفي دادن به خدا پناه برده بودند دشمن خط اسلام ناب محمدي امام خميني نمي شدند.
فريبرز
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
لعنت خدا برشيطان و لعنت خدابرکساني که منفي دادن
محمد
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
مجبور نيستي براي ديدن 4 تا نفر
چرت و پرت رابطه جنسي بنويسي .... لعنت الله علي الکاذبين .
35
33
وطن دوست
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
من خودم دانشجوي تاکستانم و اين صحنه ها رو خودم ديدم
عزيزم نديدن دليل بر نبودن نيست
از خبرگزاري دانشجو ممنون
محمد
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
وجود داره.
يه بنده خدا
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
هستش آقا محمد، هستش!!!!!!!!!!!!!
ارغوان
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
يا شما خيلي همه چي رو خوب مي بيني يا دانشگاهتون خيلي خوبه....آدم يک کم بايد چشماش رو باز کنه تا تو چاه نيفته!!!
sadegh
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
پسر خوب هست به والله هست تو شايد چشم و بسته مياي دانشگاه از اينم بدترش توي د انشگاه اتفاق مي افته وقتي يک کارمند دانشگاه توي دفتر شخصي اش .... نذار دهنم باز شه که دلم پره خداااااااااااااااااااا
ندیده
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
آخ آخ چه نظراتی... می خواستم بیام باز هم بنویسم من ندیدم... ولی ظاهرا دوستان دیدن و می گن هست. فقط بخش جنسیش غیر قابل باور هست...
بدون نام
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
مشکل از بالاست.وقتي مسئول درست باشه،بقيه هم درست ميشوند.
14
14
بدون نام
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
مشکل از بالاست.وقتي مسئول درست باشه،بقيه هم درست ميشوند.
23
16
بدون نام
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
روابط جنسي رو ديگه از خودتون در اورديد
دروغ گويي و تهمت از هر چيز ديگه اي بدتره
18
48
قاسم
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
بوسه هم نوعي روابط جنسي است . حتما به نظر شما روابط جنسي يعني ...
توپولو
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
برادر مي خواي ببرمت پشت تپه هاي اطراف دانشگاه از همه جهت آزاد ببيني همه درحال تحصيل علمند!!!!عجب علمي
صادق
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
دوست من ، محل کارم نزديک يکي از همني دانشگاه هاي قارچي رشد کردن هست يک پارک کنارش هست يک لشگر دختر و پسر مي ريزن تون پارک کلي فساد انجام مي شه نمي خوام دروغ بگم و لي با همين دو تا چشماي خودم ديدم که پسره شلوارش... دختر داشت... خوب برادر من هست چرا هي مي خوام بگين نيستش خيلي بدتر از اين ها داره اتفاق مي افته کار از 110 و پليس امنيت اجتماعي هم گذاشته چون توانايي کنترل ندارن يک دانشجو و يک دانشگاه نيست همجايي شده. چه در دانشگاه هاي دولتي چه آزاد چه ...
هدف دانشجو الان برين بپرسين چيه؟ چرا درس مي خونه؟
هدف شد تيپ يک چند تا دوست دختر و پسر داشته باشن و مدل هاي غربي و ...
صادق
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
انتهاي اتوبوس... نگم بهتره.
sad
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
منم جاي تو بودم عمرا باور ميکردم
اما من با چشماي خودم ديدم...
اصلا باورم نمي شد...
جوان 92
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
يه بار تو اتوبوسي که مسيرش سه ساعت بود،دختر و پسر صندلي جلو تا آخر هر عقده ي دلي داشتند وا کردند!حالم داشت بهم ميخورد !خدا خدا ميکردم برسيم به مقصد!تا چند روز از ديدن و شنيدن اون صحنه ها حالم بد بود!
چاره اينه که ازدواج جوونا آسون بشه و سن ازدواج بياد پايين!
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
نچ نچ نچ باور نکردنیه... شانس آوردیم ما که از این صحنه ها نمی بینم!‌ نمی دونم داستان چه قراره ولی ما تو دانشگاهمون تو صحبت با دخترا جمعشون می بندیم. دختر ها هم به صورت متقابل همین طورن البته...
بدون نام
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
مثلا كه چي؟؟؟ چرا حاشيه ميرين؟! چرا حرفتونو راست و پوست كنده نميزنين؟! تا كي ميخواين تو لفافه و غير مستقيم نظراتي كه فكر ميكنين بهتره رو به مردم القا كنين؟! چرا فكر ميكنين ملت نيت شمارو از نوشتن اين داستانها درك نميكنن؟! قبول دارم كه بعضياش واقعيه ولي شما هم قبول كنين كه كم كاري فرهنگي صورت گرفته، با اين داستانها نميشه ذهنيت مردمو به ضرورت تفكيك جنسيتي دانشگاهها تغيير داد! حيف كه جا نميشه وگرنه كلي حرف دارم كه بزنم!
29
28
فرزند ايران
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
دوست من بحث تفکيک جنسيت نيست
تو همون کشوري داريم زندگي ميکنيم که رهبرش دستور داد شبونه برن و تيغه وسط کلاس دانشگاه رو بردارن...

بحث پرخاشگري جنسي جوونهاي همنسل ماست که حرمت چشم و گوش و زبون و بدنشون رو نگه نداشتن و هرروز بيشتر سمت قهقرا ميرن

چاره هم گشت ارشاد و تحکم و... نيست فعلا؛ مهمترين چاره بيداري خانواده هاي خواب زده ست در درجه اول
هستي
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
اتفاقا‏ ‏بايد‏ ‏دانشگاهها‏ ‏تفکيک‏ ‏جنسيتي‏ ‏بشه،همه‏ ‏ي‏ ‏اين‏ ‏کثافتکاري‏ ‏ها‏ ‏بخاطر‏ ‏اختلاط‏ ‏دختر‏ ‏و‏ ‏پسر‏ ‏در‏ ‏دانشگاههاست،چطور‏ ‏‏دختر‏ ‏و‏ ‏پسرها ‏تا‏ ‏دانش‏ ‏آموز‏ ‏‏ ‏هستند‏ ‏کلاسهاي‏ ‏جدا‏ ‏مدارس‏ ‏جدا‏ ‏دارند،ولي‏ ‏به‏ ‏محض‏ ‏اوج‏ ‏تمايلات‏ ‏جنسي‏ ‏يکدفعه‏ ‏اشکالي‏ ‏نداره‏ ‏باهم‏ ‏سر‏ ‏يک‏ ‏کلاس‏ ‏بنشينند؟فقط‏ ‏به‏ ‏بهنه‏ ‏تبادلات‏ ‏علمي‏ ‏که‏ ‏وسط‏ ‏اين‏ ‏آشفته‏ ‏بازار‏ ‏تنها‏ ‏چيزي‏ ‏که‏ ‏اتفاق‏ ‏نمي ‏افتده‏ ‏تبادلات‏ ‏علميـ‏ ‏‏ ‏هست،من‏ ‏خودم‏ ‏دانشگاه‏ ‏دولتي‏ ‏درس‏ ‏ميخونم‏ ‏وضع‏ ‏شبانه‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏دانشگاه‏ ‏مثلا‏ ‏اسلامي‏ ‏ها‏ ‏اسف‏ ‏باره،من‏ ‏يکبار‏ ‏از‏ ‏سرويس‏ ‏دانشگاه‏ ‏آزاد‏ ‏استفاده‏ ‏کردم‏ ‏چيزايي‏ ‏ديدم‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏عمرم‏ ‏نديده‏ ‏بودم‏ ‏کلاس‏ ‏هاي‏‏ ‏شبانه‏ ‏ها‏ ‏کافي‏ ‏يکبار‏ ‏ته‏ ‏کلاس‏ ‏بشيني‏،‏چيزايي‏ ‏مي‏ ‏بيني‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏عمرت‏ ‏نديدي ‏
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
بهترین نظری که تا الان خوندم نظر جناب فرزند ایران بوده. درود بر شما.
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
نه خانم هستی به این صورت نیست!‌ یعنی الان همه نوع دانشگاه مورد دار هست جز روزانه؟! نه نه اصلا اینطور نیست!‌ بستگی به یک سری المان ها داره که من نمی دونم و در جایگاهی نیستم که اظهار نظر بکنم. برای مثال منی که تو غیر انتفاعی دماوند دانشجو هستم این صحنه ها رو ندیدم!‌ با اینکه همه امروزی هستیم و به صورت معتدل حافظ مذهب هم هستیم.
بدون نام
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
نه ارشاد نه مرشاد نه کشکي نه مشکي ...تازه اولشه وقتي راه امر به معروف و راه ازدواج بسته ميشه يه روزي وسط خيابون مياد
33
12
يک پدر
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
انساني که بالاي بي سال سن دارد و هنوز فکرش و رفتارش به اندازه يک نو جوان 10 ساله هم رشد نکرده و هنوز نفهميده که بايد يکي از سازندگان آينده اين کشور باشد و هيچوقت نفهميد که هزينه تحصيلش را چطور تهيه شده - هنوز نفهميده که پدر و مادرش براي اينکه فرزندشان مايه سر بلندي و افتخارشان باشه از صبح تا شب با کار کردن و نخوردن و حرف صد نفر را که آدم حسابشان نميکردند و الان مجبورند جلوشان دولا راست بشن -
جوان دانشجو - پسر من - دختر من - عزيز من براي خودت براي حفظ نجابت و شرف خودت - براي حفظ حرمت آن پدر و مادرت-
انسان باش - شخصيت داشته باش - شرف و غيرتت را بخاطر يکساعت الکي خوش بودن به فنا نده - دخترم - پسرم همزمان چند تا دوست داشتن مايه افتخار نيست -
60
6
ارغوان
-
۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
اگه اون آزادي آزادي که همش جار ميزنن اينه...متنفرم از اين آزادي!!!به اين ميگن قانون جنگل نه آزادي....شايد باورتون نشه ولي امروز تو راه دانشگاه يه دختر خانمي رو ديدم که کلا هيچي رو سرش نبود!!!! فکر نکنين دارم از لس آنجلس ميگم نه....تو يکي از همين شهرايي که به مذهبي بودن شهره س...حالا بگين چيکار بايد کرد؟؟؟؟
36
4
حسام هاشمي
-
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
ايني که شما گفتي بحث يک ساعت داخل سرويس راه دانشگاه هست ....
برو ببين خوابگاه هاي عمومي دانشجويي چطور هستن ...
هيچ نظارتي روي خوابگاه ها نيست ...
نمونه اش همين دانشگاه ازاد مشهد ...
به چشم خودم ديدم دختر خانم بدون هيچ ترس و مشکلي رفتند داخل خوابگاه پسرانه ...
هيچکس هم نبود بگه ، چيکار داري اينجا ؟؟؟
از دوستاني که اونجا بودند پرسيدم / ميگن اينجا دانشگاه ازاد هست ...بايد طبيعي باشه :|
13
0
دانشجو
-
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
درسته که مسئولين هم توي اين قضيه نقش دارن ولي يه مسئول که نميتونه دنبال همه آدما راه بيفته و بگه اين کار رو بکنيد يا نکنيد، کار مسئول سهل کردن ازدواج و چيزاي ديگست شماها اگه راست ميگيد و واقعا اين چيزها رو ديديد لطفا امر به معروف و نهي از منکر کنيد دوستان من ؛ تنها با تاسف خوردن کاري درست نخواهد شد ...
3
1
انصاف
-
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
چشم و دل مسئولان فرهنگي و دانشگاهي و دوستان فعال حراست روشن
مخصوصا دوستان حراست که جز گيردادن هاي الکي به مو و ناخن خانم ها و شلوار آقايون هيچکار به درد بخور ديگه بلد نيستند!!!
وهمچنين مسئولان فعال فرهنگي و مسئولان تيزبين دانشگاهي....
5
2
iq
-
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
عرض سلام و درود بي پايان...
واقعن براي اين سايت متاسفم بجاي اينکه سعي در فرهنگ سازي کند فرهنگ را نابود کرده و مسايلي را بيان مي کند که اقتضاي هر انساني است...
مثلن در اين خبر چنان تصويري ترسيم مي کند که گويي خود فرشته ايست از جانب خدا بر روي زمين ...
لذا چند نکته را ياد اور مي شوم...
اول به شخصي مربوطنيست که دانشجويان در راهها چه اعمالي انجام مي دهند زيرا انسان هستند و مختار...
بياييد عقلاني و اخلاقي بزيستيم...
ياحق...
5
8
بدون نام
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
يکم فک کن واقعا به شخصي مربوط نيست
همه انسانند ومختار از فردا همه بدون لباس از خونه ها بيان بيرون
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
اشتباها به شما مثبت دادم. دوست من تفریح در حد اعتدال بد نیست ولی مسایل جنسی به صورت عمومی جدا بحث مذهب حتی در کشور های توسعه یافته نیز تبو Taboo است.
يوسف
-
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸
سلام
راه حل معلومه . حضرت آقا گفتن که تذکر لساني بديد(به فرد ، به راننده ،به مسئول اتوبوس ها،به هرکسي که ميدونيم تاثيرگزاره) .در اين مواقع ميتونيم يه فيلم تهيه کنيم دربين راه بزاريم تا سرگرم بشن. ميتونيم يه روز بادوستان مذهبيمون قرار بزاريم و باهم بريمو اتوبوس رو قرق کنيم تا اين جو براشون عادي بشه .با پليس تماس بگيريم. ببخشيد طولاني شد.
4
1
...
-
۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳
مشكل اول مسعولين است ك بنام اسلام جيره بگيرند و ذره اي در راستاي امر بمعروف .نهي ازمنكر...نظارت بر دانشجو سرويسها...حتي ذره اي خم ب ابرو نميارن... و.دوم از غفلت پدر و مادر است ...سوم از خود دانشجويان است دانشجو خود بايد بداند ك درچه جايگاهي در مملكت است...
7
1
دانشجو
-
۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۴
بي حيايي و بي غيرتي و بي شعوري رو تموم کردن!!
بي ظرفيتي در حد بنز!!اونوقت ميگيم تفکيک جنسيتي بهشون برهم ميخوره!!!
8
2
عاطفه
-
۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷
فقط بايد منتظر ظهور امام مهدي عج بود.ما کساني که از اوضاع گله داريم بايد تقوا پيشه کنيم و شرايط ظهورو آماده کنيم
5
2
واقعيت
-
۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
به نظر من نبايد با اسم دانشگاه آزاد عقده هامونو خالي کنيم هستن دانشجوهاي زيادي در دانشگاه آزاد که آدم کيف ميکنه درس خوندن و رفتارشونو ميبينه به نظر من دليل اصلي خانواده ها و صد البته خانواده و ماهواره هست ميگيد چرا؟همين دانشجوهاي خوبي که گفتم تو يه خانواده مقيد بزرگ شده که اگه سرش از تنش جداکني هيچ وقت کارايي که دوستان گفتن رو انجام نميده چون محکم و باغيرت و ناموس پرست و ...تربيت شده پس خانواده و خانواده و خانواده مهمه
4
0
ناشناس
۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
آفرین!‌ بالاتر از همه ی این چیز ها کنترل نفس هست.
پربازدیدترین آخرین اخبار