عشقی که هوس نیست!
خانوم ببخشید؛ جزوه تونو می دید؟!-3؛
به سبب فعالیت‌هایی که در یکی از کانون‌های دانشگاهی داشتم، با او همکار بودم و بعضاً سر یک میز با هم بحث می‌کردیم...
تعداد نظرات: ۱۸۳
حميد رضا
-
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
چند تا نکته وجود داره که سعي کنيد بهش دقت کنيد؟
1-خدا خودش قول داده که از فضل خودش غني ميکنه؟ اما دقت کنيد که نگفته سر دو سه سال همه چي بهتون ميده...يعني زندگي رو اينطوري شروع کردن خيلي سختي داره? خيلي مرد ميخواد که ابتداي زندگي مشترک رو با سختي و وضعيت بد معيشت بگذروني و هر روز سعي کني و دعا کني که اوضاع بهتر بشه ولي مشکلات کما في سابق سر جاي خودشون هستند? لذا دوستاني که اين مدلي زندگي رو شروع ميکنن بايد بدونن توکل کردن هم تو اين قصه سخته شايد خدا بخواد با سختي اول زندگي امتحانتون کنه ببينه شما پاي حرفاي قشنگي که مينويسيد قشنگ مي ايستيد
لذا رفقا قبل از اينکه اين مدلي توکل کنيد سطح انتظاراتتون رو از خود خود خدا مشص کنيد اگه فکر کرديد همين که خطبه عقد جاري شد همه چيز حله اشتباه مي کنيد
مهران
-
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من تا حالا ک ميکردم فقط پدر من بهم اعتماد نداره پس مثه من خيليا هستن کي ميخان به نسل جوان اعتماد کنن خدا ميدونه
alireza
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اي کاش روزي برسه که هم فرهنگ پدر مادر ها طوري بشه که راحت جوونها بتونن ازدواج کنن هم دولت بتونه کاري کنه که زمينه اشتغال جوونها بيش از اين فراهم بشه.....ان شالله...
چ
-
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دقيقا برا من هم همين طوري بود خونواده من مخالف بودند البته خونواده دختر رو مي شد راضي کرد و خلاصه چي بگم علي رغم اينکه همديگه رو هم خيلي دوست داشتيم ولي از دستمون پريد الان خدا رو شکر دختره تونست ازدواج کنه با اينکه خيلي ناراحتم از اينکه اون بنده خدا رو ز دست دادم ولي نمي تونم کار ديگه اي انجام بدم و ديگه هيچي حالا هرچي خونواده مي گند بيا بريم خواستگاري فلان دختر ديگه الان من نمي تونم يعني هر کسي رو با اون مقايسه مي کنم و به نتيجه مي رسم که اين مثل اون نيست و به درد نمي خوره که دقيقا شده يه مريضي
ابوالفضل
-
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اي...
حرف دلمو زدين
واقعا انقد ازدواج سخت و وحشتناکه؟
farigh
-
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خدا خيرتون بده. حرف دل ما هم اينه . ولي کجاست گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابوالفضل اميري
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
داستان...........نميدونم چي بگم.............اگه تمام دخترهاوپسرهااينگونه مذهبي ودلباخته هم شوندفکرنمي کنم ديگه ازمعضلات اجتماعي درجامعه ماخبري باشد............اين داستان منوخيلي منقلب کرد...ممنون
سرباز شهدا
-
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سلام .
قصه تمام جوان هاي با ايمان همينه .خيلي خسته اما شيرين .سر فصل زندگيم نوشته ام بسم الله الرحمن الرحيم .
................
اللهم عجل الوليک الفرج
محمد بستان پيرا
-
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سلام
من معتقدم که اين داستان ؛داستان عشقي ناشي از ساختار غلط فرهنگي براي فعاليت فعالان حوزه فرهنگ ما است.که در کنار اشتباهات خانوادگي کم رنگ شده ولي واضح
يا علي
من
-
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
واقعن داغ دلم رو تازه کرديد.کاش يکي باشه به پدر و مادر ها بفهمونه که دارن چه اشتباهي ميکنن.شرايطي که بالا خوندم کاملن برام قابل لمس بود من خودم دقيقن درگير يه همچين مشکلي هستم با اين تفاوت که تنها نفري که يک تنه رو به روم ايستاده و ميگه نه پدرمه.پدري که ميگه تا کار و سربازي و ... همه اينها حل نشه به هيچ وجه.حتي تهديدم کرده که عاقم ميکنه...متاسفم...متاسف....من فقط و فقط ميخاستم به نيازهام از راهي پاسخ بدم که سفارش خدا و رسول خدا بوده...
فکر ميکنيد چي ميشه که اينطوري جوون ها به منجلاب هايي ميفتن که بيرون اومدن ازس غير ممکنه؟
علي..
-
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
متاسفانه عده اي اين ديدگاه غلط را دارند، معصوم مي فرمايد: دخترانتان را به پسران مومن بدهيد وگرنه دنيا پر از فساد مي شود
يکي مثل شما
-
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
احسنت عالي بود
خوب بود
-
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اما ،ميبينيد که.
به نظرم اين دسته از جوان ها بايد بيشتر مراقب باشند، اصلا چرا بايد دونفر نامحرم باهم بحث کنند تا دعواشون بشه وبعد... .همه چيز از يک اشتباه کوچک و ظاهرا شرعي شروع ميشه
،سعي کنيد تاشرايط ازدواج رو نداريد دور هرچي نامحرمه خط بکشيد،در غير اين صورت ميشه هموني که شده.التماس دعا.
سينا
-
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
شما غريزتو چجوري کنترل ميکني؟
mmdnof
-
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
چرا فرار نکرديد
بعضي وقتالازمه
من امتجان کردم جوابداد
سرباز
-
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خيلي ببخشيد ولي نتيجه گيري اخلاقي داخل اين داستان در نهايت اين بود که ارتباط گيري ميان اعضاي غير همجنس يک تشکل کار خوبيه؟
snn خوبي؟!!!
اينو ميذارن رو اسلايدر آخه؟
روابط مختلط آفت تشکل هاي دانشجويي هست!
يه بار صحبت هاي حضرت آقا رو مرور کنيد!
بابک
-
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خوب بود
دوست
-
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
زندگي بنده دقيقا مثل اين پسر شروع شد يا شايد هم بدتر چون 2 ترم از درسم مانده بود، سربازي نرفته بودم و الحمدالله پولدار هم نبودم. اما در حال حاضر كه 4 سال است ازدواج كرده‌ام صاحب زندگي مناسب و آرام، فرزندي سالم و دوست داشتني، ماشين البته پرايد، يك خانه مستاجري حدود 80 متري هستم.
پول مسكن مهر را نيز واريز كردم و اگر خدا بخواهد و دولت هم عمل كند انشا الله تا 2 سال ديگر در خانه خود مستقر خواهم شد.
البته ممكن است انسان به سختي هم بيفتد اما يادمان باشد « ليس للانسان الا ما سعي» و استقامت در پيمودن مسير است كه انسان را به اهدافش مي‌رساند.
هيچ كسي يك شبه راه صد ساله را نرفته است.
محسن
-
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
تيترش مناسب نيست ..
به اين دليل:
به سبب فعاليت هايي که در يکي از کانون هاي دانشگاهي داشتم با او همکار بودم و بعضاً سر يک ميز با هم بحث مي کرديم؛ اتفاقاً روحيات مان هم جوري بود که بشدت با هم داغ و هيجاني بحث مي کرديم و يک جورهايي کارمان به دعوا مي کشيد!
فاطمه
-
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
زيبا بود
ruholla khademi
-
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
khoob bood
khaste nabashid
edame bedid
ناشناس
-
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سلام، جالب بود، فقط يک نکته، داستان اون فيلمه خيلي مسخره بود، يه پسر شهيد با يه دختري که اصلا اعتقادي به دين نداره، ولي اينجا داستان فرق ميکنه، حکايت علاقه دوتا انسانيست که عقايدشون با هم تناسب داره و چون تناسب داره بهم علاقه پيدا کرده اند
تجربه کرده
-
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دختر جون به حرف پدر و مادرت گوش کن اونا يه بار ازدواج کردند يه چيزي ميدونند اگه به اونا اعتماد نداري برو از کسايي که مثل شما بودن تحقيق کن و يک درصد احتمال بده تو هم مثل اونايي که شکست خودن بشي و به خاطر مذهبي بودنتان مجبور بشيد تا آخر عمر همديگر رو تحمل کنيد نه باهم زنگي کنيد.
علي
-
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
ميگم فک کنم خدا از پدر مادر ما بيشتر بدونه
البته خدا چيه
خدا فقط براي زمان عبادت هستت توي عمل خدا رو بنداز کنار!!!
مثل خوارجيم ديگه فقط قرآن ميخونيم و نماز (حتي کمتر از اونا) و توي عمل اصلا خدا رو نميشناسيم!!!
ادعا
-
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
باسلام خدمت بچه مذهبي هايي که فقط ادعامي کنن!!ديدم خانم هاي مذهبي که دارن بد حجاب ميشن به خاطر ديدپسر هاي مذهبي که همش ميرن سراغ خانم هاي بد حجاب که بتونن مثلا به قول خودشون با ازدواج با اونا با حجابشون کنن!!عجيباغريبا!يا همه ي پسراي مذهبي ميرن دنبال خانم هاي پولدار وکارمندوخوشکل ودر مرحله آخر با حجاب و...(بقيه رو خودشون بگن!مذهبي ها شدن نمونه ي بارز ظاهر پسندي ،اگه دروغ ميگم مذهبي ها بگين دروغ ميگم!!!)
mehdi
-
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......
البته پدرومادر هاهم تقصير ندارن شما فقط يغنهم الله روميبيني اما اولش گفته ......وصالحين من عبادکم.....
شايد پدر ومادر شما تشخيص دادن که .......
بيخيال منم هم شما هم همه ي عاشقاي واقعي رو دعا ميکنم .....
بدون نام
-
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
قصه شون تکراريه ، سه ساله درگيرشم،خير سرم سربازيم رفتم و ارشدم هستم
توکل به خدا = ....
farogh313
-
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
والا به الله، حرف دل ما هم همينه، ولي کجاست گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سيدمحسن
-
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بسيار زيبا بود
م.ن
-
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ماهم با دست خالي شروع کرديم وحالا همه چيز داريم ،چون خدايمان خيلي بزرگ بود،حتي يک روز هم نگذاشت سختي بکشيم.
عليرضا
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
البته اول خدا بعدش پدر و مادر پولدار و حامي معلومه سختي نميکشي
lمرتضي
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سلام به همه دختر پسراي جوون که دلشون همسر ميخواد،البته همه ميخوان هرکي هم بگه نميخوام دروغ ميگه از خداشم هست. منم خيلي دلم ميخواد ولي تا حالا يه دختر خوبي پيدا نکردم. انشاالله که همه خوبخت بشن.
يه راستگو
-
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
جناب مرتضي به نظر من هر کسي هم که ميگه گشتم ولي يه دختر خوب پيدا نکردم هم دروغ ميگه.
آرمين
-
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اين پدر مادر هاي تعصبي فضاي دانشگاه و را بطه ي دختر پسرها رو با هم نديدن حالا هم که دو نفر مي خوان سالم رابطه داشته باشنو ازدواج کنن نميزارن مشکل پدر مادرا فقط پوله پوله پول اصلا به اين که خدا روزي ميده اعتقا ندارن يا خيلي کم شايدم فقط به حرف
ولي ما بايد کاري رو که ميدونيم درسته و تکليفه رو به هر نحوي انجام بديم.
عليرضا
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
عزيزم درسته خداوند وعده داده که روزي رو برسونه اما در حدي که از گرسنگي نميري و يه سرپناهي هم بالا سرت باشه اما دخترهاي الان حاضرن با اين شرايط کنار بيان؟ به خدا قسم 99.999999999999% نهههههههههه
زينب
-
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خيلي تلخ
خيلي واقعي
A
-
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
:/
فف
-
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آبجي من اينا رو که از من و شما قبول نمي کنن که حاضرن جوون بد بخت به گناه بيوفته اما نکنه خداي نکرده ازدواج کنه و مجبور بشن کمکش کنن

اي بابا يکي نيست بگه مسلمون شمايي که الآن يه دختر و پسر مثل ما رو بزرگ کرديد اول زندگيتون همه چي داشتيد ؟؟؟ تو کاخ زندگي مي کرديد هر شب غذاي آن چناني تناول کرديد ، ماشين آخرين مدل زير پاتون بوده

بابا يه موقعي دل خوش و تن سالم براي مردم دنيايي بود الآن سلامتي رو خرج پول مي کنن و پول رو خرج سلامتي تهش هم به هيچ کدوم نميرسن

جوانان رو دريابيد ، آقاي وزير و وکيل و دکتر سر سراط جلوتون رو ميگيرم که شماها باعث و باني گناهاي جووناييد

يا علي
صادق
-
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
من الان اون پسره ام . چهار ماهه ازدواج کردم . توکل کردم . هيچي ندارم سربازي هم نرفتم .کار هم ندارم جلوي همه وايسادم . محکمم وايسادم ..خيلي هم راضي ام .دانشجويي ترم دوم ارشد مکانيک شريفم .
عليرضا
-
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
عزيزم فعل داغي. ايکاش قبلش يه سري به دادسرا و دادگاه ميزدي و ميديدي چقدر موارد مثل تو هستن که اولش خوشحال بودن بعدش .....
صادق
-
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
يکم ايثار از خود گذشتگي داشته باشي حل ميشه .چون دادسرا شلوغه ازداواج نکنيم :) چقدر باحالن مردم .ترسو بودن مردم باعث افزايش سن ازدواج شده .:)
محمد
-
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
داداش خودت داري ميگي ارشد شريفي . منم اگه شريفي بودم الآن ازدواج ميکردم
يگانه
-
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
چه ربطي به ارشد شريف بودن داره؟؟؟؟؟؟؟/هرکي شريف نبود ازدواج نکنه؟؟؟؟؟
سميرا
-
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
آخي :(
انشا الله اگه به صلاحتونه اين ازدواج خداخودش گره گشايي بکنه
جواد
-
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اما
يکي بياد ذهن پدر مادر هارو روشن کنه در مورد ازدواج ساده...
يکي بياد اين تابو شکني رو انجام بده
يه پدر مادر بيان خط شکن شن
جواد563
-
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خعلي با حال بود باداستان ارتباط خوبي برقرار کردم البته واسه ماهنوز زوده
شوهر خاله من وختي اومدخاسگاري نه شغل نه سربازي نه خونه نه ماشين نه ...
وقتي هم ازدواج کردن فکر کنم بجز شغل بقيه نه
الآن فقط خونه مونده اگه مسکن مهرو خراب نکنن
عاشق!
-
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خب اين حرف ها رو چرا براي ما مي زنيد؟؟؟!!!
بريد به پدر و مادر هايمان بگيد...
بدون نام
-
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
چه معني داره به نامحرم پيامک دادن؟خجالت بکش.حتما بعد ازدواج هم ميخواهي همين کارهارا بکني
دردآشنا
-
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
خوب نيست آدم خودش رو مومن ترازبقيه بدونه!آخه مسلمون اوناهم مقيدن،يه مشکلي هم واسشون پيش اومده که کناراومدن باهاش خيلي سخته!بترس ازاين که گريبان گيرخودت بشه!
سجاد
-
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
منم به خدا اعتماد ندارم!
حالا که ليسانس گرفتم و پدرم هم پشتيبان منه...
حالا که اونقدر بالغ شدم که بتونم يه زندگي خوب دست و پا کنم...
حالا...
موندم و نشستم فقط به هواي اينکه بيکارم!
به نظر شما چه کنم من که دغدغه دينم و سلامتمو توي اين وانفساي روزگار دارم؟
عليرضا
-
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
تجربه شخصي من. آرزوي مرگ هرچه سريعتر کن. چون اگر دومينوي تخريب دينت شروع بشه ديگه جلوش رو نميتوني بگيري. فعلا هم قرار نيست فرجي بشه و خودت رو بيخود با اين حرفها سرکار نذار
سينا
-
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
يعني واقعا که!
اين مدل رابطه دختر و پسر عين هوس هست,!
براي ترغيب به ازدواج راه هاي بهتري هم هست!
ناشناس
-
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
به نظر من شما چون عاشق هستيد نمي توانيد خيلي واقعيت ها را درك كنيد و چون پدر و مادرها عاشق نيستند نمي توانند شما را درك كنند اگر بر عشق خود پايبند باشيد و استقامت كنيد نه گناه كنيد خدا انشاء الله كمك خواهد كرد ولي بدانيد براي زندگي عشق تنها كافي نيست
بدون نام
-
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خدا مرگم چقد با باباش کل کل کرد خجالتم خوب چيزيه "پس عشقمان چه مي شود" چيه؟! نه واقعا خجالت نکشيد؟! ديگه چطوري تو روي باباش نگاه کرد يعني چي وا!!!!!
بي نام
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
چقدر خوبه که مذهبي هايمان هم روشن فکر شوند و از آداب و رسوم گذشته به دوست يابي در محيط دانشگاه روي آورند !!!!!!
واقعا براي خودم متاسفم که در سايت اين نوشته را خواندم !!!!!!
خدا همه رو به راه راست هدايت کنه
مرتضي
-
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
انشااله که کارت درست ميشه. توکل برخدا
ماهم خيلي دلمون ميخواد ازدواج کنيم ولي دختر خوبي پيدا نميکنيم. التماس دعا
راز سبز
-
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
ي خورده شماتو باز کني و سطح توقعتو بياري پايين دختر خوب زياده آقا...
reza
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
حرف دل ما را زدي
اسماعيل پور
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بنظر منم چيزي که تو زندگي جاي نگراني نداره مسائل ماليه،چون وعده ي خداس و حقه،خدايي که روزي يه نفر رو ميده نمي تونه وقتي دوتا شدن بده؟!
تو زندگيه که اولش همه چي فراهم باشه بعدش تلاش برا بدست آوردن چي باشه؟؟
پدر و مادراي عزيز مگه شما اول زندگيتون همه چي تون فراهم بوده؟؟!!
در مورد سربازي مگه ميخواد چه اتفاقي بعدش بيافته؟؟!ملت که معمولا دو سالي تو عقد هستن خوب ميشه تو دوران سربازيشون باشه.

شايد حرف مردم انقدر مهم ميشه که اين مسائل پررنگ ميشن....

ومن يتق الله يجعل له مخرجا و "يرزقه من حيث لا يحتسب و من يتوکل علي الله فهو حسبه "

تقوا ،توکل، اعتماد....
ف.اميري
-
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
مبتذل بود!
رابطه نامحرم با نامحرم رو تبليغ ميکنيد؟!
بند سوم و چهارم عين ابتذال است!
محمد
-
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
خيلي خشکه مقدسي بابا
ي منتقد
-
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
خيلي باحالي شما عمو...
يعني نميشه يکي مشکلشو ب راحتي مطرح کنه ؟
چرا اين قدر نگاه ها محدود شده...؟
ساغر
-
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
از اين ازدواجاي تشکيلاتي که با چند تا بحث پيش مياد متنفرم:|
يعني چي؟!!ديدم بين دوستام که سر برگزاري يه اردو با هم آشنا شدن بعد از دو ماه هم طلاق گرفتن ازدواجه بچه بازي که نيست
موالف! (موافق و مخالف)
-
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
متاسفانه اين ديدي که مي گيد بين والدين وجود داره و مشکل ساز شده واسه ماهايي که مي خواييم ازدواج به موقع (در سنين 22 تا 24 براي آقايون) داشته باشيم!
يه مشکل اينه که همه مشاورا از جمله روحاني هايي که به ازدواج به موقع تشويق مي کنند، همه اش براي جوانان صحبت مي کنن به جاي اينکه واسه والدين صحبت کنن!
در ضمن با قسمتي از متنتون مخالفم. اين که حالا هدفتون ازدواجه به نظر من اصلا اين گونه ارتباطات (پيامکي و ...) توجيهي نداره. دقيقا خود شما (نويسنده) يکي از نمونه هايي هستيد که ثابت مي کنه اين طور روابط قبل از ازدواج مشکل سازه.
موالف! (موافق و مخالف)
-
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
در ضمن عکستون هم مناسب اين متن نيست.
پيام اشتباهي به مخاطبين منتقل مي کنه!
بدون نام
-
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درجه 1
افرين!
از دکتر سلام هم بهتر بود!
محسن طوسي
-
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
باور کنيم اصل ايمان در حد واندازه ما اعتماد به خدا در تامين کردن همين ضروري هاي زندگي است و اگر کسي در همين مقدار هم دل به شک است بايد فکري به حال زار خود بکند زيرا در اين صورت در سراشيبي تباهي حرکت خواهد کرد
راز
-
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
از اين قصه ها زياد شنيديم والا من که تو اين چندسالي که دانشگاه بودم هر دختر و پسري رو که ديدم تو کانون ها يا هر تشکل ديگه اي به عنوان مسئول يا دبير با هم کار مي کنند عاشق هم شدند و 99 درصدشونم به ازدواج ختم شده انشااله اين قصه هم به ازدواج ختم ميشه... به جاي اين داستانهاي تکراري بريد گزارش تهيه کنيد از معيارهاي جديد پسرا براي ازدواج که دنبال دختري ميگردن که با اون همه کمبودهاي مالي زندگيشون رو جبران کنند مخصوصا مذهبي ها که ادعاي دين مي کنند اما وقتي دختر خوب و معتقد بهشون معرفي ميشه برا ازدواج سريع فکرشون ميره دنبال اين سوالات که که باباش چکارس؟کجا ميشينن؟مامانش تحصيل کردس يا نه؟خوشگله ديگه؟و ... هزار تا معيارهاي پوچ ديگه که اصلا پايه و اساس ديني نداره دو روز بعد هم طلاق مي گيرن...متاسفانه..
عليرضا
-
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خود مذهبي هايي که ميخوان دختر بدن هم همينطور شدن که تا ميگي مثلا مدرکم رو گرفتم و تا حالا هم انسان پاکي بودم اهل زندگي و کار هم هستم فقط ميخوام از اول مسير پيشرفت رو با کسي که کنارمه طي کنم بعدش ميگن نههههههههه. دختر ما آداب داره و بايد آدابش بجا آورده بشه و فعلا در توان مالي تو نيست. بخدا قسم من از اين دست دخترها زياد ديدم که به کسي شوهر کردن که وضع مالي خوبي داشتن ولي از لحاظ انسانيت کمبود داشتن و الان دختره آرزوي مرگ ميکنه
من هم يک بي سوادم!
-
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
لايک!!!
بدون نام
-
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خواهر عزيز به عنوان يک برادر ديني به شما مي نويسم و از نوشتن اين مطلب نه قصد تهييج شما به ازدواج را دارم نه قصد پشيمان کردنتان اما اگر بخوانيد شايد متوجه مطلبي که مي خواهم بگويم بشويد!
شايد اين موضوع پيش آمده براي شما به صورتي ديگر براي من پيش آمد من هم مانند شما اعتقاد به احترام به نظر پدر را داشتم اما با وجود پسر بودن و اينکه هم دانشجو بودم هم شغل داشتم و .... الان در 31 سالگي نه همسري نه حتي خواستگاري رفته ام ونه ... حتي براي بيدار شدن از خواب هم ديگر دليلي ندارم
به عنوان برادر به شما توصيه مي کنم براي حفظ دينتان و خواسته هايتان بجنگيد اما مسلمان وار و زندگي خود را مثل من تباه نکنيد که به چشم سر ديده ام که پدر و مادر هاي امروزي در تباه کردن فرزند هيج ابايي ندارند!!
ميلاد
-
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اگه داستان واقعي است
ان شاءالله که هر چه زودتر ازدواج کنيد و ان شاءالله عاقبت بخير بشيد
همين که به حرف پدر و مادر گوش مي دهيد دنيا ارزش داره
داود
-
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
کاش پدر و مادر ها ما جوون هارو درک ميکردن.کاش!! باورتون ميشه منم يه بلايي همينجور سرم اومده الان 5 ساله. کم کم دارم ااز ازدواج زده ميشم. حتي همين ايه اي که تو متن اومده بود رو واسشون از تو قران نشون دادم. گفتم اين کاراتون بجز کفر بخدا نيست.ولي. . . !!
lمحمد
-
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خدا قسمت کنه برا همه از اين عشق ها
والا
س-ب
-
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
مشکل بسياري از ما اينه که هزينه ي کار قانوني برامون خيلي بيشتر از کار غير قانونيه!
امروز اگر يه جوون بخواد تن به هر کثافت کاري بده فقط کافيه يه چشمک بزنه يا به يه چشمک جواب بده. بدون هيچ هزينه و حتي هيچ سرزنش و ترسي!
اما اون جوون عفيف و پاکدامني که بخواد نجيب بمونه، هفت خان رستم را بايد پشت سر بگذاره!
همه ي مشکلات اقتصادي و ... يک طرف، مخالفت و سنگ اندازي خانواده ها هم يک طرف.
بعد همين پدر و مادرهاي به اصطلاح با تجربه ميگن؛ نسل جديد دين گريزه! غير عفيفه! غير نجيبه!
نخير اين طور نيست! اگه همين پدر و مادراي محترم يه کم کوتاه بيان اونوقت ميبينن که نسل جديد از نسل قبل هم معتقد تر و مذهبي تره!
f
-
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
الهي نباشم.شدن مث ما.من و محمد اما ما وضعمون بدتره ما ميدونيم خدا ميخواد ولي کل فاميل ميگه نه.
lمحمدرضا
-
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
منم مثل شما دو تا هستم آبجي
آبق
-
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
بابا،بنده خدا،خب بابات راست ميگه ديگه
حرفات درست،خدا وعده داده،درست...اما پسره هنوز سربازي نرفته!!!توجه کردي؟؟؟ دوسال دوري رو ميخواين چه کنين؟ تو که پسر نيستي بفهمي سربازي براي يه آدم متاهل چثد سخته.... مخصوصا ک عاشق هم باشه...
بايد ازدواجتون بعد از سربازي باشه
مطمئن باش اونموقع باباتم باندازه تو توکل دارهشماکه پايرهم خواهيد موند،پس بجاي متهم کردن بقيه ب ضعف ايمان شماخودتون صبر پيشه کنيد.ياحق
عباس
-
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
مشکل دقيقا هم اينجاست که چرا دو نفر نامحرم بخواهند اين دوري را تحمل کنند تا بعد از سربازي باهم ازدواج کنند. چرا باهم محرم نشوند و بعد دوري را تحمل کنند اين طوري که بهتر است برادر من!
به قول دکتر عباسي اين نوني که قرار است دختر و پسر توي خونه ي پدرشون بخورن ،بگذاريد توي يک سفره تا با هم بخورند.
عليرضا
-
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
اتفاقا پدر شما کار درست رو انجام ميده. من خودم تجربه اينطور تفکرات رو داشتم که بايد بر خدا توکل کرد و خدا غنيتون ميکنه ولي به روز سياه افتادم و 2 سال از عمرم از دست رفت. من هم اول به دوستان مذهبي ام نگاه ميکردم که چقدر ساده و آسون شروع کردن بعدش که وارد کار شدم فهميدم اگر کسي در سن کم ازدواج ميکنه 100 پشتيباني مالي پدر و مادرش رو داره در غير اينصورت بايد بذاره سربازي بره بعدش چندسالي بره سرکار تا بتونه يک زندگي حداقلي تشکيل بده.بيخود هم با اين حرفها جوانان رو احساساتي نکنيد. بهتره واقعيت هاي درست زندگي رو نشونشون بديد. چون الان قشر مذهبي خيلي سختگيرتر شدن از اقشار ديگه جامعه.
يک دوست
-
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
برادر عزيز يک بار ديگر با دقت به آنچه در زندگي ات گذشته نگاه کن ببين کجاي کار رو اشتباه کردي وجدان تنها محکمه اي است که احتياج به قاضي ندارد
naser
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
سلام ب دوستان بايد توجه داشته باشيد که اين حرف شما يه جورايي زير سوال بدن آيات قران است.از اونجايي که خداوند روزي رسان است در قران امده شما ازدواج کنيد روزي همسر و ورزندانتان از طرف خدا حل ميشود.در هر کاري اگر توکل به خدا داشتيم مشکل حل ميشود ولي اگر اميد به خلق خداوند داشتي..........
(خداوندا روزي حلال نسيب ما بگردان)
محمد حسين
-
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
و من يتق الله يجعل له مخرجا و يرزقه من حيث لا يحتسب....
مشکل ما آدما اينه نه فقط براي ازدواج بلکه تو بيشتر مسائل زندگيمون به خدا اعتماد نداريم...
عليرضا
-
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خدا عقل هم داده که بايد قبل از تصميم گيري ازش استفاده کني بعدش که عقل جوابگو نبود بايد ايمان آورد.
صادق
-
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
مشکل بعضي اينه که فک ميکنن عقل بهتر از ايمان :)عزيزم اينا کنار هم اند :)
علي
-
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سلام
آي گفتي !!!!!!!!!!!!
خدايا بازم شکرت
نگران
-
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سلام
فضاي مجازي محضر خداست گوشي موبايل هم محضر خداست هر چقدر بخواهيد برچسب اسلامي روي اين روابط زنيد باز به نظرم اين خانه از پايه ويران است.
و طبق قسمي که شيطان رجيم به عزت خدا خورده بلاخره فرزند انسان رو جز بعضي از آنان رو گمراه ميکنه حالا چه تو پارتي شبانه چه تو خلوت 2نفره ي دختر و پسر مذهبي پشت ميز در حال بحث.
اميدوارم نفر سوم تو خلوت اين آدم ها چه توي پيام فرستادن هاي يواشکي چه توي بحث هاي پشت ميزي شيطان رجيم نبوده باشه.
بياييد باور کنيم که شيطان به عزت خدا قسم خورده که فرزندان آدم رو بجز بعضي گمراه ميکنه...
نسبتاموافق
-
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
اره مثل يه دختر و پسرمثلا مذهبي که به هم علاقه مندشده بودن وهموبرانمازشب بيدارميکرد.....!!!!!!!
متاسفانه وجه مذهبي هاروخراب ميکنن اينا....
محسن طوسي
-
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
دوست عزيز هرآنچه گفتي صحيح ولي واقعيت اينست که بين اين دو نفر تعلق خاطري پيدا شده کاش راه حل جلوي پايش مي گذاشتيم مثلا اينکه اگر با خدا معامله مي کردي و حتي همان پيامک را هم نمي زدي وکار را به خدا واگزار ميکردي همان را يا بهتر از آن را نصيبت ميکرد حال هم بجاي تقلاي بيهوده دل بخدا بسپار که دل آرام گيرد به ياد خدا
يه دوست
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
اگه پاي شيطاني به اين رابطه باز شد مقصر بيش از اون دو نفر کساني هستن که توکل به خدا ندارند کساني هستند که حرف صريح خدا رو تفسير مي کنند چه پدر و مادر باشه چه مسئولين محترم
خيليامون فکرمون ازدواج بوده ولي نذاشتن که ازدواج بمونه
شايد بگين هوس بوده که بعد نظرات عوض ميشه ولي من ميگم نه
خداي من شاهد که اگه من يه درصد احتمال ميدادم خانواده ها قبول کنن معطل نمي کردم
ولي ديگه کم توقع ترينام ي کار از آدم ميخان که بدون سربازي تقريبا غير ممکنه
نميدونم تا کجاي اين داستان قراره اينجوري باشه
قراره بزرگترا بجاي اعتماد به حرف خدا اونو تفسير کنن برامون
ولي توکل به خودش
بياين اگه ما بچه دار شديم به بچه هامون سخت نگيريم
و بهشون عملي ثابت کنيم حرف خدا حقه هرچند که با حرف ما منافات داره
يغنهم الله من فضله
صادق
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
بس اين جوونا چجوري با هم
آشنا بشن و ازدواج کنن؟ اين بنده خدا هم که گفته از وقتي فهميديم ديگه ارتباط نداشتيم. همين کار خودش کلي سخته ها !!! مثل اينکه شما نفست از جاي گرم درمياد.
hossein
-
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
پس از نظر شما هر گونه آشنا شدن براي ازدواج کار شيطانه
اصن کلا ازدواج کار شيطانه!!!
محمدرضا
-
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
حرفم نا تموم موند
در ضمن من سربازي هم نرفتم اما مطمئنم خدا که تا حالا همه مشکلاتم رو حل کرده اين مشکل کوچيک رو هم خودش حل ميکنه...
متاسفانه ما آدم هاي مذهبي بعضي وقتا انقدر خشک مقدس بازي در مياريم که همه رو از دين زده ميکنيم.
چه اشکالي داره که يه پسر و دختر خوب تو دانشگاه با هم آشنا بشن؟(البته بايد حواسشون باشه که عشقشون،هوس نباشه وگرنه بد جور ضربه ميخورن)
به غير از من خيلي از دوستاي ديگم هم ازدواج کردن همينطوري و الان هم دارن خوش و خرم زندگي ميکنن.
ما اگه به خدا اعتماد داريم پس سربازي و مشکل مالي و اينا رو همه رو بايد بسپاريم به خودش.
اما متاسفانه توکلامون خيلي ضعيفه...
يا علي
من يک با سوادم
-
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اين معضيا طبق نص قرآن مخلصين هستند، گفتم اشاره بشه بد نيست
شهرام
-
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
زرگواري مي گفت يغنهم الله من فضله يعني خودِ خودِ خدا تضمين کرده که زوج هاي جوان را غني مي کنم.

من اينو تو زندگيم چشيدم و واقعا لذت بخشه
اين موضوع دقيقا قضيه ازدواج خود منه
و حالا خدا روشکر يه بچه چهار ماهه داريم
وضع مالي مون هم بد نيست خدا رو شکر
ولي من از صفر شروع نکردم من از منفي شروع کردم با کلي قرض
و من يتوکل علي الله فهو حسبه
با ذره ذره وجودم به اين جمله ايمان دارم
سيد
-
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اتفاقا منم همين طور
خيلي لذت بخشه
بايد تجربه کنيد تا ما رو درک کنيد
از طرف يک خواهر
-
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سلام
اين داستان احتمالا واقعي نيس ولي ميدونم که مشابه اين کم نيستن تو دانشگاه ها.تاسف بار واقعا که توي تشکيلات عشق و عاشقي,همين موضوعات رخ داده که مدام بايد حواس خودت جمع کني تا طرف مقابل دچار توهم نشه که دوسش داري يا از فلان حرفت اشتباهي برداشت نکنه.
تورو خدا يکم خودتون نگه دارين تا به اصطلاح عاشق نشين که براي افراد بعدي که ميان تو کاراي تشکيلاتي کلي مشکل درست نشه وتقدس عشق رو هم خراب نکن اوني که توي قلبت گاهي اوقات حس ميکني اسمش وابستگي که بدليل رعايت نکردن بعضي مسايل پيش مياد بعد مدتي دوري و فک نکردن ازياد ميبري وندگي اينده هم اونقد مهم هست که توي ي دوس داشتن نشه خلاصه کرد
سلام
-
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
به نام خدا
سلام
رابطه عاشقانه قبل از خواستگاري رسمي براي ازدواج!!!
گناه است ، گناه است، گناه است...
پيامک هاي عاشقانه قبل از محرميت!!!
از شما که مذهبي هستيد بعيده....
کارتون اشتباه بوده...
سارا
-
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
بندگان خدا مذهبي بودند "امام معصوم" که نبودند.
سيد
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سارا خانم:
اولا:عدم عصمت دليل بر اشتباه نبودن نيست
درثاني: کار اشتباه رو درست جلوه دادن اشتباه بزرگتر است
سلام
-
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
در ادامه حرفام
... کارتون اشتباه بوده که اين طور وضعي پيش اومده،
اگه تو محيط دانشگاه با هم نبوديد، با هم بحث نمي کرديد، با هم پيامک بازي نمي کرديد! هرگز چنين اتفاقي نمي افتاد؛ حالا چيزيه که شده و بايد به ازدواج ختم بشه. اگه نشه دچار خسران ميشيد، البته اينم بستگي به روحياتتون داره.
در پناه حق
[ياعلي]
ميلان
-
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
خواهرم پدرت تجربه ازدواج داره ولي شمافکرازدواج داريدتنها تصميم نگير
محمدرضا
-
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
خدايا پس چرا صدايت درنمي ايد
چرا وقتي منگري که به بهانه اي بزرگترها ما را بدامان گناه سوق ميدهند بازهم مي گويي اختيار داريد
خدايا کدام اختيار که نميگزارند براي تو و بسوي تو بدون گناه قدم بگزاريم تا کنار تو باشيم با پاکي روح
دلمان خون است خدا از نزاشتن هاي بزرگان که به نام بزرگتر بودن ما را از تو جدا ميکنن
به زور بما ميفهمانند که استغفرالله درغ است وعدهاي تو
هماننان که تو را بما شناساندن حالا ته هر حرفشان يک اماست
سکوت ميکنم خدا چون تو فرمودي به پدر مادر خيش حتي اوف هم نگوييد
خدايا به نازکي اين تن از اين گناهان ما بگذر
عاقل
-
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
به نظر من بهتر منطقي رفتار بشه .... بايد مشکلات جامعه رو در نظر گرفت نبايد روي هيچي حرف زد ... اينده با حرف زدن درست نمي شه ...
بدون نام
-
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
باور کن هوس هست....
رحيم
-
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
مطرح کردن اين بحث اينجا چيزي رو دوا نميکنه
مهدي
-
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
اول اينکه من اين داستانو هزار بار شنيدم بشنوم ولي باور نکن
دوم اينکه فرض کنيم درست باشه شما گند زدين به هر چي ادم مذهبيه به هم پيامک ميدادن و....بعد چه پررو هم نوشته اين هوس نيس نه تو رو خدا بيا کاراي ديگم بکن
سوما بروخواهرخودتو اصلاح کن
چهارما ازين به بعد اس ام لس بازي کردن با نامحرم کاملا جايز وبسيار هم ثواب دارد
خانم
-
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
يعني اون آقا اشتباه نرده پيامک داده !!!!!!!
واقعأ که
ُسيد رضا
-
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
کار خوب فقط نماز و روزه نيست
يه کار خوب مهم اينه يه دختر و پسر رو به هم برسوني
کار بد فقط دزدي نيست
يه کار بد اينه که نذاري يه دختر و پسر به هم برسند
متاسفانه حتي مذهبي ها به خدا اطمينان ندارن
خدا رو شکر پدر و مادر من اينجوري نيستن
من تازه رفتم تو 21 سالگي و با خانوادم ازدواج رو مطرح کردم،اونها هم خيلي منطقي واقعيت هاي زندگي رو برام گفتن و حالا ميخوام ازدواج کنم
دردآشنا
-
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
بعضي از دوستايي که نظرگذاشتين!!!!
خودرا ازديگران بهتر ومومن ترديدن صفت شيطونه!حواسمون باشه رفقا!
من نميدونم اين داستان واقعيه يا نه!اما درصورت واقعي بودن اين بنده خدا ها گنه کار که نيستن،دارن چوب سخت شدن وبالارفتن سن ازدواج وتوقع خونواده هارو ميخورن!مشکلي که 99%ماجوونا باهاش روبه روييم!بجاي مزمت کرده همديگه،يکم واسه هم دعاکنيم!!!
درد عشقي کشيده ام که مپرس ....
-
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
دوستاني که گفتن ما توکل کرديم و زندگي رو شروع کرديم ولي بدبخت شديم بايد بهشون گفت که شما توکلتون همراه با شک بود ، دوستاني رو ميشناسم که در سن کم با کمترين امکانات ازدواج کردن ولي به معناي واقعي کلمه به خداي متعال توکل کردن الان در بهترين نقطه ي شهر خونه مستقل دارن ، بچه دارن و ساير امکانات و زندگيشون عاليه ! چون توکلشون بدون شک بود و ايمان دارن که وقتي خدا ميگه من بي نيازتون ميکنم يعني بي نياز ميکنه بدون هيچ گونه ترديد و شکي !
بهتره ما بريم يکم روي توحيدمون کار کنيم به جاي بهانه هاي بني اسرائيلي !
سيد
-
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
من با هيچ هيچ هيچ (ازنظر مادي ها) شروع کردم
وبعد از 7 سال از زندگيم راضيم
بنت الزهرا
-
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
آي دلم ميخواد اونايي که ميگن دختر خوب پيدا نميشه رو ... حيف دلم براشون ميسوزه.
اولا بگيد خودتون چه مدلي هستين؟؟؟؟؟؟؟
دوما بگيد خوب از نظر شما يعني چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوما چند نفر براي انتخاب همسر شما صاحب نظرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چهارما براي چه مي خواهيد ازدواج کنيد؟؟؟؟؟
پنجما هدفي برا زندگي داريد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من دختر مومن چادري عفيف خداترس چشم و دل پاک ولايت پذير پيرو حضرت زهراو عاشق و ادامه دهنده راه شهداو همسر و خانواده دوست با دست پخت عالي و... خيلي صفتهاي خوب ديگه سراغ دارم امممممممما نمي تونيد روي ثروتنداشته ي باباش حساب کنيد چون سرمايه باباش خودشه نمي تونيد روي زيباييش حساب کنيد چون خدا اونو نقاشي کرده نمي تونيد و.... اما مي تونيد روي مربي خوب و شيعه بودنش براي تربيت فرزنداني پاک و مومن و ساختن خانه و خانواده اي با پايه هاي پاکي و ايمان حساب کنيد حتي اگه زيرزمين و اجاره اي باشه . شما خودتون لايق اينا مي دونيد؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه آره باريک الله دخترخوب تو خونه هست نه تو خيابونا براي نمايش . اگه لايق نيستي چرا نباشي يا علي حرکت کن با يه بسم الله الرحمن الرحيم و لعنت بر شيطان در لحظه لحظه عمرت يه نگاهت رو از نامحرم بردار فقط يه بار ببين خدا چه عنايتي بهت ميکنه ما که کرديم جز خير و خوبي نديديم-
خانم
-
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ميشه منظورتون رو از تو خيابون بودن دخترا توضيح بدين؟
من اداره ميرم -کار ميکنم - توخيابون هم ميرم تا حالا هم کسي تنونسته با م هر طوري خواسته صحبت کنه حتي شما
تازه وارد
-
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
خانم واضحه دختر توخيابون يعني چي ؟؟ بله اگر شما هم پس از کار ميريد خيابون گردي ميشيد دختر خيابوني . چون يا محل کاريد يا در حال گشت زني توخيابون به بهانه هاي مختلف و بيخود مثلا خريد (البته نه اقلام روزانه و مورد مصرف)... مگه آدم سالي جند بار ميره مانتو ، کيف و طلا و ... ميخره؟
نگران2
-
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
بااحترام به علاقه ي شما:
اين يه داستان تکراري درهمين تشکل...است که متاسفانه خيلي هارودرگيرميکنه وبعداصلايادشون ميره چراپاگذاشتن به اين تشکل!!!
به نظرم مقصرهردونفرن که قبل ازاينکه خيلي وخيلي ازجنبه هاروازجمله خانواده رودرنظربگيرن اسيراحساسات شدن.....
واين يک واقيته که اين وسط دختربيشترين ضربه روميخوره....متاسفانه!!!!مگراينکه خودش -خوددخترروميگم-به دادخودش برسه وخودش روازاين به اصطلاح عشق آزادکنه.....
احسان احساني
-
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
بسيار عالي . اميدوارم به حق اين غروب دلگير جمعه همه بچه مذهبي هاکه دغدغه ي پاکدامني دارن سرو سامان بگيرن .به حق صلوات . اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم . آمين .
عبدالحميد
-
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
آفرين عالي بود
البته تو اين داستان مصداق هاي عيني دور بر خودت هم خيلي کمکت کرد.
آفرين
محمد سعيد
-
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
سلام
من يک دانشجوي فعال مذهبي در دانشگاه هستم. و دقيقا اين فضايي را که نويسنده در نوشته اش ترسيم کرده مي شناسم و درک مي کنم. فقط همين قدر مي دانم که ما هميشه در کار فرهنگي مون به خودمون گوشزد مي کنيم که اگر قرار باشه چيزي کار مقدس مارا به انحطاط بکشاند، دشمني دشمن و مخالفانمان نيست؛ بلکه دقيقا همين روابط است که اتفاقا در اين نوشته تحسين و تشويق شده و نهايتا به يک نتيجه گيري رمانتيک ختم مي شود. لابه لاي داستان هم نويسنده از روي دغدغه ي مذهبي اش چند المان اسلامي مثل احترام به پدر، عشق پاک(!) و آيه هايي براي تاييد مشروعيت کار استفاده کرده.
فقط همين را ميگم که نويسنده ي محترمه! اومدي ابروش رو درست کني، زدي چشمش رو هم نابود کردي!!!
ياحق
اميد
-
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
مطمئني بزرگ شدي؟
هنوز خيلي بچه اي
عباس حاتمي
-
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
قرار نيست اگه حجاب داشته باشي، مذهبي باشي! بايد «حيا» داشته باشي!
ميشه تفسير بند ? و ? رو در مورد حيا به من بگي!
مثلا مي‌خايد با اين داستان، يک الگوي قرآني براي رابطه‌ي دختر و پسر ارائه بدين! خجالت بکشين!
يکي
-
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
نظر قذآن دراين باره اشاره به رابطه حضرت موسي در جواني با دختران شعيب نب است ميتونبن مطالعه کنين.
moheb
-
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
مرسي بابا عجب چيزي گفتيا
خدا هم تورو کمک کنه هم مارو
يا علي مدد
مصلحت
-
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
سلام آبجي يا دلت رو نگه دار يا باپسر جماعت حرف نزن مگر به قدر ضرورت .ميدوني مشکل ما بچه مذهبي ها اينه که چون با نامحرم صحبت نکرديم اگه با يک پسر صحبت کنيم تازه اگه مذهبي باشه دلمون ميلرزه اين هوسه. اگه شما برا هم باشين هيچکس نميتونه مانع شه بخدا اعتماد کن وچيزي رو که مصلحتت نيست روش پافشاري نکن
موافق
-
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
درودبر تو.........
گمنام باش
-
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
اين يعني جديت و حساسيت اين سوال که:
واقعا آيا اختلاط در هر تشکلي با اتکا به چادر و محاسن درست است؟؟؟؟
يعني ديگر اين دو طرف براي هم بعنوان جنس مخالف ظاهر نمي شوند؟؟؟؟
کو مسئولي که بخواهد چنين چيزي را پاسخگو باشد؟!!!!!!!!!!!!!
دلشکسته
-
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
من يه پسرم که دقيقا مثل شماها توي يه تشکل عاشق شدم ولي بخدا پشيمونم
اينو به همه ميگم توروخدا اگه يکيو دوس داريد هيچ وقت رابطه تلفني(پيامک و..) نداشته باشيد چونکه بهم وابسته بشيد بيچاره شديد! اين بلا سرم اومده! من بدجور وابسته شده بودم ولي اون طرفم خيلي راهت منو تنها گذاشت چند وقت پيشم شنيدم با يکي عقد کرده
توروخدا توي انتخابهاتون فقط به خدا توکل کنيد که بهترين انتخاب رو بکنيد!
عبدالحميد
-
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
آفرين خيلي خوب بود !
هم خوب شروع شده بود هم خيلي خوب پايان يافت!!
گمنام
-
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
سلام
خواهرم درست يا نادرستش رو بايد خودتون تشخيص بدين
ولي بقول خودتون حتي يک پيامک هم در اين مدت ندادين.اين مثال عقيده وجود پاک شماست
صبور باشيد
واينکه زوده دروغه
اگر ادم دلش باخدا باشه محکم پشتش ايست ميکنه خود خدا
ديدم و خودم هم باني خير زياد بودم
صبور باشيد
صادق
-
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اين مطلب يعني رسما تأييد فضاي روابط دختر و پسر با وجهه ديني و مذهبي و در واقع کلاغ رو رنگ کردن و جاي قناري فروختن،
آيا واقعا ما مجازيم براي بحثهايي با موضوعات مذهبي يا اعتقادي يه ... با نامحرم بحث کنيم؟
يا سر يک ميز بنشينيم؟
هر دختر و پسري با هر روحيه اي توي چنين موقعيتي احتمالا به همين نقطه مي رسند،
ببخشيد ولي اين هم همون روابط ناپسند دختر و پسره با رنگ و بوي مذهب که به مراتب خطرناکتر از حالت غير مذهبيشه،
ازsnn بعيد بود ترويج بده اين رفتارها رو.
hismax
-
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
سلام
اول عذر خواهي ميکنم
اما بايد بگم شما دوست عزيز به احتمال زياد يا متن را کامل نخوانده ايد و يا درکي از اين موضوعي که گفته ايد را نداريد
از شما يک سوال دارم آيا همکاري دو جنس مختلف با رعايت حدود و در قالب يک شخصيت کامل مستقل در راستاي رسيدن به اهداف مشکلي دارد؟
اگر دقت کنيد متوجه نوع و هدف از همکاري اين دو عزيز در دانشگاه خواهيد شد
يک طلبه
-
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
سلام
اين اتفاقها براي هرکسي اتفاق مي افتد ولي اين دو جوان زيبا جمعش کردن .
ديدن علاقه دارند از هم دور شدند .تا به وسيله ازدواج به هم نزديک بشند .
اسلام نميگه که همه بروند درخانه شان قايم بشوند .
ميگه زندگي اجتماعي کنيد اگر هم دلبستيد ازدواج کنيد.
براي هر کاري قانوني گذاشته.
شما رجوع کن به قران ببين درمورد ازدواج پيامبر چي گفته اگه اهل باشي ميفهمي من چي ميگم. چون احتمال سوء برداشت هست نميگم ايه شو.
الهه
-
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
من با نظر جناب طلبه موافقم. خب جناب آيه اش رو هم ميگفتي ديگه. اوني که بخواد سوء برداشت داشته باشه از همه چي اين برداشت رو ميکنه. لااقل براي ديگران ميگفتي
سيد
-
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقاي(يک طلبه):
زندگي اجتماعي که اسلام گفته جداي روابط دختر و پسره
البته اگرچه اسرار اين جوانها بر ازدواج نشان از ايمان انها دارد اما رابطه اوليه و ادامه ان توسط پيامک مورد تاييد اسلام نيست لطفا نظريات خودتان را پاي اسلام نگذاريد
محمدرضا
-
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
اقاسيد عزيز.رابطه با جنس مخالف جزيي از روابط اجتماعيه.اين که طرف مقابل جنس مخالفه دليل برحرمت ارتباط نميشه که!
سهيل
-
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اين اتفاق برا من هم افتاد و به خاطر بهانه ها ي احمقانه خانواده ها ...
يوسف
-
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اگه تشکل هاي دانشجويي به سمت تفکيک آقايون و خانما پيش بره؛گام بزرگي براي پيشبرد فعاليتها واهدافمون برميداريم(اصلا اختلاط ضرورت داره؟؟)به اميد آن روز
گمنام باش
-
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
ما که هروقت گفتيم، انگشت محکوميت به فمينيستي به سمتمون نشونه رفتن!
به اميد آن روز...
مهتاب
-
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
اميدوارم اگه صلاحتونه بهم برسيد.
مصطفي
-
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
من هم گرفتار اين مشکلم .
خدايا افکار پدرم را تغيير بده ...
خيلي دردناک است
اشکزهرا
-
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
بابا! توروخدا ول کنيد فکرکنم نويسنده پشيمون شده ازبس کامنت...ببخشيد نظرگذاشتيد
ف.م
-
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
از نظرات اين بحث بيشتر ميشه نتيجه گيري کرد تا متنش و اون اينه که:
چه قدر قشر دانشجو مضطر هستن!
جدي يه فکري بکنيم.تو خوابگاه ها که اين موضوع بيداد ميکنه.دوستان ازدواج کرده خواهشا يه گروهي چيزي تو اين زمينه راه بندازن.
بازم خدا پدر آقاي قرائتي و البته خودشو بيامرزه که تازگيا دست گذاشته رو اين موضوع!
يه بنده خدا
-
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
سلام به همگي
چند نکته:
1- اصولا شروع اين طور روابط درست نيست و حتي با هدف کار تشکيلاتي و نيت هاي الهي(توجيهات شيطان) هم نبايد آتيش و پنبه(دختر و پسر مجردي که تو سن ازدواج هستن) رو کنار هم قرار داد. مسئولين مربوطه هر کدوم از تشکلها به اين نکته دقت داشته باشن؛لطفا!!!!!
2- حالا که اين اتفاق افتاده؛
خواهر گرامي! احتمال اينکه دلبستگي ايجاد شده چشم شما دو بزرگوار رو بسته باشه وجود داره؛ پس مطمئن بشيد که ازدواج شما کاملا عاقلانه(با معيارهاي منطقي) و به دور از احساساته.
3- اگه نکته دوم محقق شده بود، اين اتفاق رو آزمايش الهي بدونيد و با صبر، توکل و توسل به آينده روشن اميد داشته باشيد.
خدا همه مجردار و متأهل کنه،صلوات....!
سفير
-
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
جناب بنده خدا. مگرآدم هاي مذهبي قلب ندارند.چرا صورتمسئله راپاک کنيم.بااين مخالفتهازمينه خروج جوان ازدين به وجودمياد وفساد بيشتر ميشه
يک بنده خداي ديگر
-
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
جناب بنده خدا، بالاخره اين آدم هاي مذهبي هم بايد ي جوري باهم آشنا بشند ديگه. قرار نيست مذهبي ها همه از طريق خانواده باهم آشنا بشند. ضمنا مگه حالا اگر محبتي پيش بياد زنا شده. ديگه آدم ها که از سنگ نيستند.
مساله ديگه اينه که اين دو فقط مشکل مالي دارند نه مشکلات اخلاقي. اگر ايراد اخلاقي رو تو اين نوشته ذکر کرده بودند، حرف شما درست بود اما تنها چيزي که داره عنوان ميشه مشکل اقتصاديه اونم با توکل بر خدا حل ميشه.
يکي ديگه از بنده هاي خدا!
-
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
خب راست ميگه ديگه بنده خدا
اينم شد بهانه که مذهبي ها کجا بايد با هم آشنا بشن؟!!!!!!!!!!
اگه اينجوريه و هدف کار تشکيلاتي ميشه آشنايي براي ازدواج، همون درش تخته بشه که بهتره!
درحاليکه اگه مسئولين مراقب باشن چه نيروهايي رو براي کار کردن با جنس مخالف انتخاب ميکنن و هر دو طرف چنين بناي فکري اي نداشته باشن، اگرم دري به تخته خورد، پيش خدا شرمنده نيستن
البته بنده خدا، اينو بنده رسما بگم بهتون که اغلب مسئولين ذره اي متوجه اين جزئيات نيستن...
ديدم که ميگن نيستن...
ع.ت
-
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
خواهرم گرامي متاسفانه پول مدهبي وغيرمذهبي نمي شناسه.پدرشماوپدراون آقا با اين مخالفت زمينه وسوسه هاي شيطاني براي شما دونفر بنا کرده اند.راهي که والدين ما انتخاب کرده اند ترکستان است
فعال تشکل
-
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
سلام بنظرم از همون جايي که فهميدن دارن دلبسته ميشن بايد کنترل ميکردن.تو اين وضع و حال اس ام اس دادن نتيجه اش دلبستگيه.مطمئن باشين.درضمن توچند جلسه تشکلي و چند تا بحث و جدل چطور ميشه يه نفر رو که قراره يه عمر باهاش زندگي کني بشناسي؟
خدا به ادم عقل هم داده هي ميگين توکل توکل
تازه وارد
-
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
افراد براي ازدواج به دنبال افرادي هم فکر خودشان هستند و همين است که در تشکل بعضا باعث بروز دلبستگي هايي ميان دو طرف ميشود البته بايد تا حد امکان ارتباطات در حد ضرورت نگه داشت ... با اين حساب نميشود گفت که اينها نديده و نشناخته دل به هم بستند....البته برخي از اين دلبستگي ها مي تونه کاذب باشه .الله اعلم
s
-
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
رساله توجيه المسائل...
محب الحسين
-
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
اولش دختره گفته شماره موبايلم هم کاملا شخصيه. هر دو کاملا مذهبي و معتقد.( بخوانيدمذهبي نما)
ادامه نوشته پيامک هاي تبريک و تسليت ايام برام ميفرستاد تا جملات دکتر شريعتي... اين چه شماره شخصي ايه که پسر نامحرم...
خطوات شيطان همينه ديگه.
رابطه حرام،حرامه. پيام تبريک و تسليت با پيام عاشقانه چ فرقي داره.
اصلا متن جالبي نبود.
تازه وارد
-
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
جناب تهمت نزن حداقل حرمت اسمي که براي خودت گذاشتي رو نگه دار.. شما اگر در تشکلي فعاليت داشته باشي و جز مسئولان باشي براي ارتباط واحد خانم ها و آقايون نياز است که مسئولاي دو طرف شماره تماس هم رو داشته باشن...
پسر خوب(شما بخونيد زيادي خوب)
-
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
به نظر بنده تشکل هاي ما هم بايد به سمت عدم اختلاط بروند.براي خالص تر شدن نيت ها در انجام امور تشکيلاتي ......
اينجانب!
-
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
تشکل ما اينطوريه ااا!!
اينقدر خوبه!!
البته واحد خواهران داريما اما جداي جدا فقط رييس باهاشون در ارتباطه!
jترنم
-
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
رابطه و حرف زدن با نامحرم هيچ توجيهي براش نيست من توي دانشگاه از اين دس ادما کم نديديم دوست دختر پسري مذهبي ها.کلاه شرعي.برين خودتو جمع کنيد شرم خوردين و حيا رو قي کردين مذهبي ..به بهانه هزار و يک چيز حرف زدن با نامحرم .اگه حرف زدن بانامحرم گناه داره چرا شما با نامحرم ميحرفيد....نامحرم نامحرمه چه پسرخاله باشه چه بچه قرتي چه مذهبيش...
علي
-
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
ما هم قبول داريد
آبجيمون راست ميگه
البته اگه مشکل شرعي نداره
تازه وارد
-
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
عزيز حرف زدن با نامحرم از نظر دين مسئله دار نيست (پس من با استادم صحبت مي کنم بايد بعدش برم توبه کنم!!!) ، بلکه حرف زدن با هزار ادا و اطوار و يا راجع به مسائل نامربوط صحبت کردن مشکل داره نه اينکه دو نفر در يک تشکل راجع به مسائل مربوط به اون حرف بزنن (هر سخن جايي و هر نکته مکاني دارد) .... لطفا بيخود جو نده. البته در اين مورد که ذکر شد بنده نمي دونم اون پيامک هاي ارسالي درست بود يا نه در حالي که مي دانستند به هم دلبستگي دارن!
دختر مذهبي
-
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
به نظر بنده هم روابط شون مشکل داشته ما هم تو تشکيلاتمون عشق اينطوري داريم ولي به شماره و پيامک شريعتي نمي رسه بلکه با توسل به يکي ديگه شماره منزل خانم و در ميارن ميرن خواستگاري بدون اينکه پيامکي رد و بدل بشه به نظر من اگه مذهبي بودن اينطوري پيش مرفتن نه اون شکلي
اميدوارم همه جوونا عاقبت به خير شن
سوسن
-
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
دوست من به نظرم بسيار بد داري قضاوت ميکني کوتاه بيا و شايد از کوته فکري شماست که درمورد دو نفري ک باهم صحبت ميکنن اينقدر بد به خودت اجازه ميدي قضاوت کني! من خودم خيلي وقت نيس عضو يکي از کانونها شدم قبلا هم کاملا مخالف اين جور عقايد بودم ولي با اطمينان ميتونم بگم خيلي از مواقع اينطور ک ميگي نيس و حداقل مذهبي ها اگر باهم صحبت ميکنن خيلي اصول رو رعايت ميکنن ما هممون عادت کرديم به قضاوت واظهار نظر از روي ظاهر.حالا اين دختر بيچاره هم وابسته شده به يک نفر گناه کبيره ک نکرده
سوسن
-
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
سوسن بالايي ببينم چرا تو هم اسم مني؟!
چرا اين قدر بي انصافيد؟اين چيزي که اين جا نوشته شده رو يکي مي کنيد با دوست پسر دختر؟اون دختري که هفت قلم آرايش مي کنه،با ساپورت مي ره توي خيابون يکي بهش شماره مي ده با هم دوست مي شن که اصلا توي دوستيشون هوس نيست!في سبيل الله خالصه. حالا اين بنده خدا پيام دکتر شريعتي فرستاده شده خطاکار ديگه،نه؟کجاي دين گفته عاشق شدن و دوست داشتن جرمه؟اون دوست داشتني جرم است که پاي گناه تويش باز شود.اگه اين آقا يه بار دست همين خانوم رو گرفته بود بله!گناهکار بودن.ولي اين بندگان خدا که از راهش وارد شدن و به خانواده هاشون خبر دادن.چقدر بي انصافيد شماها؟چطور اينارو برابر مي بينيد؟
ساحل
-
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
پس دوست دختر پسري چيه؟فقط سوسولا دوست دختر پسري واسه مذهبي نماها عشق و ...
پل پلو
-
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
اره چرا بهت برميخوره دوس دختر دوس پسراي امروزي همه كار با هم مي كنن كاشكي همه مثل اين دو تا بيچاره ها به هم دل بدن
زينب
-
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
سلام. الان ميگمت چيه. وقتي ـ به قول خودت سوسولا ـ خودشونو عروسک ميکنن ميان بيرون خب طرف واسه خوشگليش فقط مياد جلو ديگه. مذهبيا ساده ميان بيرون خب معلومه که طرف واسه شخصيت خانوم. نه اينکه هوس کورش کرده باشه. البته من اينا رو نميگم چون نديدمشون شايد به قول تو مذهبي نما و ... عزت زياد
يکي مثل نويسنده
-
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
ميخواستم بگم اتفاقي که براي شما پيش اومده،تقريبا شبيه چيزي که براي من اتفاق افتاد...تا اونجاي داستان که وقتي پدرم مخالفت کرد واقعا ذوي حرفش حرف نزدم واجازه ندادم پيام هاي کاري به پياماي ديگه اي تبديل بشه...
الان خودم خيلي توي زجرم.يکي از اصلي ترين دلايل اين ناراحتيمم اين ميدونم که چرا اون موقع از اون آقا پيش خونوادم دفاع نکردم
ويکي ديگه از دلايل اينکه ما باهم همکلاسي ام هستيم.
فقط ازخدا ميخوام که با فارغ التحصيل شدن فراموش کنم...
ميلاد
-
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
خيلي خوبه که دوستان نظر دادن اما توجه داشته باشن که نظر بدن نه فقط عيب بگيرن.. بله همونطور که متوجه شديد اين رابطه مشکل هم داشته مثل موجود بودن شماره تلفن خانوم در همراه اقا ولي اين رو هم توجه کنيد که اين افراد دست به دست هم ندادن و تو خيابون قدم بزنن و ارزش هاي اخلاقي رو زير پا بذارن ،همچنين و همچنين و همچنين به خانواده شون اطلاع دادن و چندين مورد ديگه..
شما هايي که اين مطلب رو ميخونيد خوبيه اين داستان رو برداريد و بديه اين داستان رو برنداريد..
بله رابطه اي خوبه که حتي اگه دو طرف مثل سيب نصف شده بودن هم خيلي سنگين و صبور و با اطلاع خانواده با هم صحبت داشته باشن تا اگه به نتيجه هم نرسيدن اوضاع بدتر از بد نشه..
اميد
-
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
ميلاد خان در تاييد حرفات:
امام علي (ع) ميگن فرزند زمان خود باشيد.
اکثر نظرهاي متعصبانه نسبت به اين نوع روابط مذهبي مربوط به بچه مذهبي هاي مجرده که توي يه عالم ديگه سير ميکنن. بچه مذهبي بايد همراه ولي باشه نه جلوتر و نه عقب تر.
در بد تربن حالت که اين ازدواج ها به طلاق منجر بشه باز هم از حد شرعي خارج نيست ولي اگر اين وسط با نگاه خشک باعث ايجاد گناه هايي مثل خود ارضايي تو جوونا بشيم ديگه از حد شرعي مسائل خارج شديم.
به نظرم نگاه هاي خشک ناشي از ناپختگي و بچگي فکري هست.
ما توي قرآن چند همسري را داريم شما که ادعاي دين ميکنيد ، اين مساله را چجوري کنار اون نگاه متعصبانه ميگذارين.
من نميگم روابط آزاد خوبه اتفاقا باهاش مخالفم ولي چرا اگر يک رابطه اي درست ايجاد بشه ميگين رابطه ي نادرست با پوشش اسلام
زينب
-
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
سلام. معلومه تو اين جمعا نيستي وگرنه اين هيچ اشکالي نداره. من تو بسيج دانشجوييم اگ شماره رد و دل نشه هماهنگيا بين خواهر و برادر چه جوري صورت بگيره برا برنامه ها ؟!! منتها بايد افرادي مسئوليت بهشون بدن که مثه اينا بي جنبه نباشن ...
علي
-
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
عجب !!!

عزيز من ! فرزند زمانه خود باشيد معنيش اين نيست که همرنگ جماعت باشيد !
شايد در يک زمانه اي مردم فرهنگ اشتباهي رو انتخاب کرده باشن !
حلال خدا تا ابد حلال و حرام خدا تا ابد حرامه !
در داستان مذکور ارتباط در پيامکها فقط بايد محدود به ارتباط کاري باشه.اگه بيشتر از اين شد قطعا پاي شيطان در ميونه.چه دليلي داره من به يک دختر نامحرم پيامک تبريک و...
بفرستم ؟ بالاخره شيطان هرکي رو يه طور به دلش نفود ميکنه.بچه فوفولها براي هم جملات عاشقانه ميفرستن و بچه مذهبي ها هم جملات دکتر شريعتي !!!
تو همين ارتباطهاي بچه مذهبي ها در تشکل، خيلي ها براشون مشکل و بعضا فساد ايجاد ميشه.هميشه مثل اين داستان نيست.
داستاني که تو سايت نوشتين به زخم ارتباطات حرام در تشکلهاي مذهبي شديدا نمک ميپاشه !

محبوبه
-
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
من هم يه آدم کاملا تشکيلاتي ام
هم يه آدم متاهل
اما شما با اين متنتون آبروي هرچي کار تشکيلاتيه برديد
اون آقا پسر غلط کرده وقتي شماره اون دختر خانم رو براي کار داره پيام بي ربط ميفرسته
اون دختر خانم هم به مراتب بيشتر غلط کرده که وقتي همچين پيامي دريافت ميکنه جوابشو ميده.
والا من بعد 4سال کارتشکيلاتي يه بار با آقايوني که باهاشون کار ميکردم چشم تو چشم نشدم
اين مسخره بازي ها و عشق و عاشقي ها رو هم نداشتيم
اتفاقا ازم خواستگاري هم شده،اما زدم تو دهن اون آدم و گفتم اگه مردي برو از راه درستش وارد شو...
به قول اين خانم دعوا و ازاين داستان ها هم زياد داشتيم...
خوب هم ميشناختمش.
اما اگه آدما تو کار تقوا داشته باشن رابطه عاطفي بينشون شکل نميگيره.
مريم
-
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
افرررين!
من نميدونم چرا عشقي ک تو ... شکل بگيره ميشه "عشقي ک هوس نيس"؟!؟!
فداات شم اين با عشقاي ديگه هيچ فرقي نداش جز اينکه روابط دوستي نداشتين ولي خب اس و ديدن هم تو يوني ک بود!-!
الهه
-
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
باشه
زهرا
-
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
حالا محبوبه جان زدن توو دهنم ديگه درست نيست! اون پيامک ها کاملا" بي مورد و اشکال دار هست. ولي اينکه دو نفر عضو يک تشکل با واسطه کردن مادري خواهري و يا دوست متاهلي ازدواج کنن اشکال نداره. اينکه شما ميگي زدي توو دهنش يه کم زياده رويه. بعدم در يک رابطه ي آقا و خانم هر چقدر هم تقوا باشه باز هم امکان شکل گيري احساس هست. و اين چيز بدي نيست فقط بايد با رعايت حريم ها و قوانين به مسير درست هدايت بشه.
حميد
-
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
منم داستانم دقيقا مثل شماست ....وفعلا صبر کردم تا هردومون انقدر بزرگ بشيم تا موهامون بشه عين دندونامون... مجبوريم بگيم پدر ومادرمون خيروصلاح مارو ميخوان .ولي نميدونن دارند چه ضربه جبران ناپذيري بهمون ميزنن
دلواپس
-
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اي کاش تودانشگاه اختلاط نبود.من يه پسربه شدت مذهبيم الان 3سال ازدواج کردم همسرمم خيلي دوست دارم اونم دانشجوبود( اون موقع)البته ازيک دانشگاه ديگه وبه طورسنتي ازدواج کرديم بااينکه دختراي خيلي خوب ومومني توکلاسم بودکه توچندسال دانشگاه حتي يک حرکت ضدشرع ازاونانديدم ولي ازترس اينکه نکنه احساسم برعقلم غلبه کنه ترجيح دادم باغير همکلاسي ازدواج کنم الانم زندگي خوبي باهم داريم ولي بااينکه نگاهم به شدت کنترول ميکردم به طوريکه اصلانصفشونو به اسم وچهره نميشناسم بازم عاشق يکيشون به خاطررفتارباوقارش شدم که باکلي توکل وتوبه الان که فارغ التحصيل شدم عشقش ازسرم پريده ولي هنوزيکم به يادش ميفتم وباوجودهمسرگلم احساس گناه ميکنم وباخودم ميگم اي کاش يااصلادانشگاه نمي رفتم يا اينکه ميرفتم قم که تفکيک جنسيتيه
به دلواپس
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
جناب دلواپس متاسفانه اسلام رو درست نشناخته اي
اينقدر زن زليلي خوب نيست
کشتي خودتو با اون زنت
چنان دم از حيا مي زني انگار تعدد زوجات جرم و جنايته
متين
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
دخترو پسر ازهم خوششون اومده ميخان با هم ازدواج کنن.. بحثو به حاشيه نکشيد حالا همين موضوع ميتونه واسه ي دخترو پسر ي باشه که مذهبي نيسند... اصل موضوع ازدواجه حالا با هر ديني که ميخاد باشه...طريقه آشنايي درسته که مهمه ولي هر دخترو پسري تو هر جاي ديگه هم ميتونن باهم آشنا بشن. اين دليل نميشه که جمع هاي مذهبي رو ببريم زير سوالو اخيلي افراطي عمل کنيم
لبيک ياحسين(ع)شهيد
-
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اي کاش اينطورعاشق ميشديم
فرازهايي از وصيتنامه شهيد 12 ساله، شهيد رضا پناهي:
بسم الله الرحمن الرحيم

مَن طَلَبَني وَجَدَني وَ مَن وَجَدَني عَرَفَني وَ مَن عَرَفَني عَشَقَني وَ مَن عَشَقَني عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلي دِيَتُه وَ مَن عَلي دِيَتُه وَ اَنَا دِيَتُه

هرکس من را طلب مي کند مي يابد مرا، و کسيکه مرا يافت مي شناسد مرا، و کسيکه من را دوست داشت، عاشق من مي شود و کسيکه عاشق من مي شود، من عاشق او مي شوم و کسيکه من عاشق او بشوم، او را مي کشم و کسيکه من او را بکشم، خونبهايش بر من واجب است، پس خون بهاي او من هستم.

هدف من از رفتن به جبهه اين است که، اولاً به نداي "هل من ناصر ينصرني" لبيک گفته باشم و امام عزيز و اسلام را ياري کنم و
غلام حسين
-
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
سلام
به نظر بنده ، به عنوان کسي که چهار سال در دوران دانشجويي در زمينه هاي فرهنگي به تشکل هاي مختلف کمک داده ام ، به نظر ميرسه که اگه فضاي محيط هاي تشکل هاي دانشجويي جدا باشه که باعث اختلاط يا دور يک ميز نشستن به صورت گروه هاي دو يا سه نفره بشه از نظر شرعي يا در نظر گرفتن تقوا ايراد داشته باشه و انتهاش به اين موضوع ها ختم بشه ؛ که بهترين راه حل اينه که فقط مسئولين کل دختر و پسر هر تشکل موضوعات کلي رو تو جلسات داخلي که با اعضاشون دارن در ميون بذارن و بعد فقط اين دو مسئول کل به هم انتقال بدن که ديگه هر کي واسه خودش با طرف مقابلش تو همون سمت ارتباط برقرار نکنه
در اين مساله هم بهتره که پدر و مادر دو طرف با در نظر گرفتن جوانب اين موضوع با قضيه کنار بيان
محمد حسين
-
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
سلام
من ميگم بايستي محيط هاي درسي مختلط نباشه چرا که تاثير بسيار بدي بر ياد گيري ميذاره مثلا خود من که ترم دو برقم وقتي وارد دانشگاه شدم ي بچه دبيرستاني اهل قم و درس خون بودم که سرم تو کار خودم بود و وقتي محيط دانشگاه رو ديدم و سر کلاس نشستن با جنس مخالف واقعا روي تمرکز من تاثير گذاشت به خصوص اين اواخر که به يه بنده خدايي علاقه مند شدم و متاسفانه الان اصلا تمرکز خوبي ندارم و دائم استرس دارم و واقعا نمي دونم چيکار کنم.
اميد وارم خدا عاقبت هممون رو ختم بخير کنه.
مهدي
-
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
بابا اين بندگان خدا که معصوم نبودن!عوض اين که بگيم گناه کردي عاشق شدي(هرچند به نظر من گناه کردن) بايد راه حل پيش پايشان بذاريم.درمورد اينا هم راه حلي جز ازدواجشان وجود ندارد!خيلي بده که خانواده با چشم بسته مخالفت کنن،ولي دخترخانم نويسنده شما مو مي بيني و خانواده ت پيچش مو.الان داغي نمي فهمي،اصلا شما ازدواج هم کرديد،از کجا معلوم سه ماه بعد شوهرت توي يه تشکل ديگه به يکي ديگه احساس پاک پيدا نکنه؟!من يه بار رفتم خواستگاري يکي،خيال کردم عاشقش شدم.خانواده م گفتن نه،خانواده ي اونم مخالفت کردن.(سنتي بودها!خودمون هم رو پيدا نکرده بوديم.)منم ديدم چاره اي نيست،به گفته ي گوهرشاد چهل شب نمازشب خوندم که هواش از سرم بره بيرون،بعد چهل شب اصلا يادم رفت اون طرف کي بوده!!!
باورکنيد چهل شب نمازشب جواب ميده.
دلسوخته
-
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
خدايا تو خود حامي من باش، حافظ باش نگاهم را ، دامنم را و...
چه سخت است است زندگي در اين جامعه ، که با ايمانهايش هم با ارفاق نمره تکنو کراسي ميگيرند...
و هيچکس ايمان ندارد به قول خدا...
خدايا تو خود حامي من باش ،حافظ باش ايمانم را ،دلم را که نلرزد به يک نگاه...
احمد
-
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
هنگامي که ما عاشق مي شيم عشق کورمون ميکنه بعداز خدا کسي مثل پدرومادر خاطرخواه ما نيستند ولي تواين فاصله هم بايد صبر داشت وهم توکل به خدا.
به نقل رهبري عزيز که مي فرمايد کليد هرسختي ومشکل صبراست واگر دو لشگر درمقابل هم صف آرايي مي کنند آن لشگري پيروز است که صبر داشته باشد.
البته نبايد ناديده گرفت توکار شما حکمتي نهفته است.شبهاي قدر و روز عرفه و زيارت امام رضاع خيلي سرنوشت ساز است.
لطفا اين مطلب انتشار بدين همه بخونند.
توحيد
-
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
سلام
باور کنيد اگر به هم وفا داشته باشيد اين دوران از شيرين ترين لحظه هاي زندگيتان است.اگر همديگر را مي خواهيد و قصد ازدواج داريد پيش قدم شويد و ارتباط پيامکي ارزشمند و خداپسندانه(تبريک اعياد و مناسبتها و تسليت ايام حزن ائمه عليهم السلام) را داشته باشيد. شب و روز دعا کنيد و تلاش کنيد(خدا براي انسان آساني مي خواهد ولي انسان خودش را از روي جهالت به سختي و مشقت مي اندازد)(مثال: يک جايي که به نقل از پيامبر(ص)، قرض گرفتن جايز است و اگر انسان نتواند قرضش را ادا کند و فوت نمايد خداوند خود عهده دار اداي دين او مي شود، قرض گرفتن براي ازدواج است)
به نظر من محبت و عشق پاک، از بزرگترين نعمت هاي خداوند است که بايد قدر دانست و ناشکري نکرد و از دست نداد( حتما ملتمسانه از پدر و مادر کمک بگيريد)
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار