نتایج قابل تأمل نظرسنجی «خبرگزاری دانشجو» درباره دوستی‌های دانشگاهی
خانوم ببخشید؛ جزوه‌تونو می‌دید؟! - 5
تنها 13درصد از دوستی‌های دانشگاهی منجر به ازدواج شده که از این میان نیز حدود نیمی از آنها یا منجر به طلاق شده یا ازدواج موفقی نبوده است.
تعداد نظرات: ۹۳
منتظر
-
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
واقعا که وحشتناکه. با اين اوضاع بايد دعا کنيم که آقا بيان تا همه چي درست بشه .
مرتضي
-
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
آقا که قرار نيست بياد تا خرابکاري هاي ما رو درست کنه ... ما بايد به سمتي بريم که شايستگي داشتن امام رو داشته باشيم . اين از ويژگي هاي ولي معصومه...
مسلمون
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
عزيز دل برادر، اگر بخواي دست رو دست بزاري و همين طور که تا حالا منتظر آقا بودي بشيني، يقين بدون که به اين زودي‌ها هيچ ظهوري در کار نخواهد بود.
زماني ظهور اتفاق ميفته که مردم آمادگي پذيرش منجي رو داشته باشند و از اون مهم‌تر اينکه، بستر رو آماده‌ي ظهور کرده باشند و اين کار نيز جز با تلاش شبانه روزي براي برپايي احکام اسلامي، محقق نخواهد شد.
پس نتيجه اينکه به جاي دعا براي ظهور، بايد دست به عمل شد و مشکلات رو برطرف کرد.
واقع بين
-
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
به نظر من الان اصلا اوضاع اونقدري که ميگن سياه وخراب نيست.جوونهاي خوبمون هم خيلي زيادن
اصلا يه سوال:
اگه الان جنگ بشه چند درصد اين جوونها ميرن جبهه؟
خب
حالا ميدوني تقريبا حدود چند درصد از جوونهاي دهه ي 60 رفتن جبهه؟
بگم باورتون ميشه؟
.
.
.
.
.
.
حدود 5 درصد!
حالا خودت مقايسه کن
احسان اميدي
-
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
الان زير 5 درصده برادر!
ارغوان
-
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
منتظر واقعي کسيه که تمام تلاشش رو واسه آماده کردن اوضاع بکنه نه اينکه يه گوشه بشينه فقط دعا فرج بخونه...اينم بگم حالا فکرنکنيد من خودم از اون واقعي ها هستم...البته سعي ميکنم باشم...اللهم عجل لوليک الفرج
رضا
-
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
@ مسلمون حرفت درست بود فقط آخرش يه اشتباه کردي

پس نتيجه اينکه ==> در کنار <== دعا براي ظهور، بايد دست به عمل شد و مشکلات رو برطرف کرد.
جواب برادر واقع بين
-
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
يعني چي اگه جنگ بشه چند درصد ميرن؟ مگه الان جنگ نيست؟ الان خط مقدم جنگ هستن؟؟؟!!! اين جنگ نرم و تهاجم فرهنگي كه آقا تاكيد دارن روش چيه پس؟؟؟
مرصاد
-
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
اين رو ماهم ديديم ولي سئوال اينجاست که چه کاري بايد کرد که اين شرايط پيش نياد ؟؟ با توجه با اينکه متولي رسيدگي به اين امور نه برنامه اي براي اين کنترل موضوع داره نه اصلا توي اولويتهاي کاريش هست !
سلام
-
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
تفکيک جنسيتي
mm
-
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
اينکار بدترين کار ممکن براي حل اين مشکله
يه جورايي پاک کردن صورت مساله است
حسين
-
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
باسمه تعالي
وقتي صورت مسئله خودش وجاهت ندارد بايد آن را پاک کرد.
نظر اسلام در مورد رابطه زن و مرد رابطه در حد ضرورت و با حفظ آداب و شرايط آن است.
مسئله اصلي اينه که وقتي ضرورتي براي اختلاط دانشگاه وجود ندارد چرا بايد دانشگاه ها مختلط باشند؟
چرا بايد خودمون رو در معرض چيزي قرار بديم که طبق آموزه هاي اسلام به ضررمان است و نتايج سوء آن در بعضي کشور هاي غربي قابل ملاحظه است؟
محمد
-
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
نظرسنجي بسيار جالبي بود :)
بدون نام
-
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
خوب وقتي هممون اينارو ميدونيم
چرا مسئولامون راه به راه مراسم ازدواج دانشجويي ميذارن؟؟؟
علي
-
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
دلبندم ازدواج دانشجويي درسته...
ولي روش ازدواج نادرسته
يعني اينکه
بجاي اينکه بچه ها فقط در حد اينکه دختري را پستند کردن ديگه جلوتر نرن و از اين به بعد خانوادشون و بفرستن جلو
و بعد تحت عنوان جلسات خواستگاري با دختر صبحبت کنند مي بيني که ازدواج دانشجويي هم موفقه و کاريست بسيار پسنديده
سلام
-
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
به نام خدا
با سلام
هدف ازدواج دانشجويي ازدواج آسانه، لازم هم نيست هر دو دانشجو باشن
ازدواج بهتر از دوستي ست
در اين متن دوستي هاي منجر به ازدواج نهي شده وگرنه ازدواج که کار پسنديده ايه
دانشجو
-
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
اين نظرسنجي رو قبول ندارم.اولا سرارس نيس دوما هر دانشگاهي با دانشگاه ديگه فرق ميکنه
سجاد
-
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
با اين حال بازم بعضي ها گوششون بدهکار نيست.
مجيد
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
لطفا يك نظر سنجي هم انجام بديد ببينيد دانشجويان چه ميزان تجربه كسب مي كنن? كه اين تجربه هم سبب زندگي بهتر در آينده ميشه. دست ما از انجام اين نظر سنجي ها كوتاهه, وگرنه بهت مي گفتم كه نظر سنجي يعني چي? و چه جوري نظر سنجي مي كنن. همون جور كه دانشجويان اكثرا در دانشگاه ها, كاري ياد نمي گيرن و مستلزم اينه كه به محيط كار وارد بشن, روابط در دانشگاه هم منجر به ازدواج نمي شه, بلكه كسب تجربه ايست براي آينده.
محمد حسن
-
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
ببين داداش:
هيچ دختر پاکي حاظر نميشه با پسري که قبلا با چندين دختر دوست بوده ازدواج کنه و هيچ پسر پاکي هم حاظر نيست با دختري که قبلا با چندين پسر دوست بشه.
پس حتما قبل ار نظر دادن حرفت رو مزه مزه کن.
مرتضي
-
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
پس يه بار تک تک گناهارو انجام بده تا تجربه بشه و ديگه دچار هيچ گناهي ندي داداش گلم
لطيبين لطيبات و للخبيثين للخبيثات
ميلاد
-
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
اتفاقا اين سوژه اي ميفرماييد استاد پناهيان در يک همايشي به نام رابطه دختر و پسر ثابت کرده اند که همين تجربه باعث شده اکثرا ازدواجشون به طلاق منجر بشه يا در حال احتضار باشه! ، لطفا مراجعه بفرماييد به اين همايش مستند و قوي .
ارغوان
-
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
شما که نظرت اينه بگو ببينم اگه خواهر خودت فقط واسه کسب تجربه!ميرفت با ي آقا پسري دوست ميشد بازم همين رو ميگفتي؟؟؟...اگه ميخواي کسي به ناموست نگاه چپ نکنه اول خودت بايد سرتو زير بندازي شازده....
بدون نام
-
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
سلام .به نظر من تفکيک جنسيتي در کلاس بايد بشه نه در دانشگاه(يه مرکز آزدواج دانشجويي هم بايد دردانشگاه ها ايجاد بشه)
بچه خاکريز
-
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
برادر "واقع بين" به نظرم درصد رو يک کمي کم گفتي حدود سيزده درصد رفتن جنگ البته اين آمارمانع رساندن منظور شما نبود فقط گفتم درست اطلاع رساني بشه همين
حلال کن
ياحسين
روانشناس
-
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
من وبيشتر دوستانم ازدواج دانشجويي داشتيم والان هم با تمام سختيها راضي و خوشبختيم،ولي هيچکدام تجربه دوستي نداشتيم و طبق آيه قرآن خداوند افراد پاک دامن را براي هم وافراد گنهکار را نصيب هم ميکند!بجاي اظهار نظر به رفتارهاي خودمان فکر کنيم!
مهدي
-
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
با اين آمار ازدواجي که در کشور وجود داره، به نظرم آمار ازدواج بالايي هم هست. خوب خوبه ديگه.
مجيد
-
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
آقا جواب ما رم پخش كنيد ديگه
بدون نام
-
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
اين نطرسنجي را گذاشتين که چه؟؟!!!
نميگين اشاعه فحشا ميشه(يارو که ميخونه ميگه بابا اين همه دنبال اين چيزان ما هم بريم تو کارش ديگه...)
م.ب
-
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
من دانشجوي سراسري ام اما به نظرم اصلا نبايد از دانشگاه دختر گرفت.به خاطر شرايط حاکم بر دانشگاه
مهدي
-
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
بنظرم مورد قصد و هدف از دوستي بايد تفکيک جنسيتي مي شد. به احتمال چون اکثر کساني که هدفشون ازدواج بوده به احتمال زياد دختران بوده اند نه پسران !! قابل توجه دختر خانومهاي محترم !!!
مجيد
-
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
مي خور كه شيخ و حافظ و مفتي و محتسب
چون نيك بنگري همه تزوير مي كنند
ناموس و عشق و رونق عشاق مي برند
عيب جوان و سرزنش پير مي كنند
جز قلب تيره هيچ نشد حاصل و هنوز
باطل در اين خيال كه اكثير مي كنند
"حافظ"
محمد
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
نظر به اينکه بيشر جوانها در دانشگاها مشغول به تحصيل هستن اگه اين امار درست باشه من از اينده دولت و دين نگرانم
محمد
-
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
نظربه اينکه بيشتر نسل جوان ما در دانشگاه ها مشغول به تحصيل هستن اگه اين امار درست باشه من از اينده دولت ودين نگرانم پس بايد نيمنگاهي به گفته هاي دکتر علي شريعتي و مطهري داشته باشيم
سحر
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
محض اطلاع بگم دليل طلاق دوستي ها نيست بلکه سياست هاي غلط دولته. کسايي هم که دوست نبودن 50% طلاق ميگيرن.پس مشکل از جاي ديکه ست. طلاق ها به خاطر اينه که دولت محترم شغل مناسب واسه جوون دانشجو فراهم نميکنه.بدون پول هم زندگي سياههه. با اين نظزسنحي ها ميخوايد بگيد همه آمار طلاق فقط واسه دوستي هاست و دولت هم دمش گرم اصلا مقصر نيست
محمد
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
احسنت به تو درد دل همه جوانها رو گفتي سحر؛ به گفته شهيد شريعتي اگه دروغ رنگ داشت بي رنگي کمياب ترين چيز بود
مرجان
-
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اي بابا ظرفيت رو بالا ببرين مي خواهين دبستان باز کنيم هم خودتون رو راحت کنين هم ما رو
مجيد
-
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
آفرين و مرحبا بر تو سحر خانوم. نكته ي مهمي بود.
رضا
-
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
وا...؟شريعتي کي شهيد شد؟
حميد م.
-
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
هيچ ربطي به قضيه نداشت دوست من.
مهدي
-
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
نظر هرکي براي خودش محترمه ولي نميدانم
منظور شما از شهيد شريعتي چيه؟ ميخوام ببينم اين حرفو کجا زده نکنه مثل همين پياماست که به نقل دکتر شريعتي ميگن.بعد شمايي که ميگي راه حل اين مشکلات دست دولته شک نکنين اگر اين مشکل حل ميشد يه چيز ديگه رو بهانه ميکردين .تو اسلام هم نگفتن براي حل اين مشکلات با جنس مخالف رابطه داشت.مشکل از خيلي جاهاست .شما ميخواي با اين دليل که تقصير دولته گناه اين جور آدمارو توجيح کني.اوني که دنبال چنين کاري نخواد بره به هيچ وجه نميره اينا همش بهانست.
بانو
-
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
دقيقا سياست هاي فرهنگي غلط دولت در برابر هجمه ي تهاجم شبکه هاي اجتماعي و پنجاه شبکه ي ماهواره اي که دائما خيانت ها و حرمت شکني ها رو با سريالهاشون به مخ مردم تزريق ميکنن و رشد بتاسف بارخانه هاي مجردي براي دختران و پسران و درصد عظيم زنان شاغل و مردان بيکار و... حق با شماست سحر جان! واقعا اشکال از دولته که ذره اي دغدغه ي فرهنگي نداره و همون لبخند الکي که تو سياست خارجه هميشه رو لبشه رو هم نمي تونه تحويل ملت بده!
حامد
-
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
من متاسفم که به جايي که به باطن اين امار نگاه کنيد به ظاهر ان نگاه ميکنيد اين امار ها مفهومي فراتر از اين داره که شما حس ميکنيد البته صحبت شما هم درسته ولي هميشه به عمق مسئله نگاه کنيد نه سطح ان
علي رضا
-
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
يعني تربيت خانواده، فضاي اختلاط، هر روز با يکي دوست بودن، عدم آشنايي از روحيات هم، مبنا قرار دادن هم کلاسي بودن و هم دانشگاهي بودن براي هم کفو بودن و ... تاثيري نداره؟!
علي
-
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
آخه خواهر من!اصن حرف تو درست!تقصير کار دولت!اگر آب پيدا نکني ميري سرتو ببري تو جوي آب و لجن بخوري؟نميري که!اين عذر بدتر از گناه مومن!
كاظم
-
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
سلام
زماني كه بچه ايم هي مي گن تو مدرسه دختر و پسر رو جدا كنيد بعد مي گن مدرسه كم داريم!! وقت دانشگاه يهو همه قاطي ميشن همه هم عقده دارن تو اين مسائل فقر فرهنگي هم كه هست تو اين مسائل و كمتر افراد توجيهند،چون دانشگاه مي خواد پول در بياره .چراكه ماشا الله دانشگاه ها به نسبت از مدرسه ها بيشترند. اينها هيچ ربطي به اسلام نداره همه چيز در اسلام تعريف شده. وقتي درست اجرا نمي كنيم به قوانين اسلام گير ندهيد. اسلام همه اش روابط دختر و پسر نيست عزيزان. اسلامي كه مي گويد اگر دو نفر كنار هم خوابيده بودند بين آنها به اندازه طنابي فاصله بود تهمت نزنيد چرا هنوز هيچ چيزي نشده بزرگ نمايي مي كنيد اينها از زمان حضرت ادم بوده تا حالا تو هر ديني هم راهكار داره مساله رو نمي شه پاك كرد ايد با فرمولش حل كرد.
مجيد
-
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
آفرين بر تو كاظم جان.
حميد م.
-
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
همون اسلام مي گه نبايد زمينه رو براي گناه فراهم کنيم. مگه نه؟
اميرحسين
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
داداش، فکر نميکني فاصله طناب خيلي زياد باشه؟؟؟؟؟
محمد
-
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
شما سرتو از تو برف بيار بالا. متوجه ميشي دورو برت چه خبره. ممنون ميشم از اسلام فکت و توجيه نياري.
چند درصد دانشجو ها بدون اينکه درگير اين مسائل نشن از دانشگاه فارق ميشن؟
دانشجو
-
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
سلام
من تو دانشگاه دخترونه درس ميخونم . نميدونيد چه قدر خوبه . خيلي راحتيم . البته بعضيا ناراضين و دوست دارن دانشگامون پسر داشته باشه!!البته همشون بچه هايين که سر و گوششون ميجنبه! ببينيد حسني که دانشگاه ما داره اينه که محيط واسه گناه نداريم و اينه که مشغله و حواس پرتي نداريم . شايد باورتون نشه ولي فکر ميکنم بيشترين امار ازدوج اونم از نوع ساده و بدون دوستي و با دوامو ما داريم . هممون ميدونيم اين علاقه به دوستي و تفکيک نشدن دختر و پسر همش کار نفس و شيطونه . پس خودتونو با اين حرفاي مثلا روشنفکريو تجربه و ... فريب نديد . در ضمن به خدا قسم دوستي با جنس مخالف همش ضرره و اشتباه محضه که فک کني تو زندگي بهت کمک ميکنه . بريد تحقيق کنيد تا بفهميد داره اين دوستيا چه بلاهايي سر زندگي جوونا مياره !
مجيد
-
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
ببينم اسلام گفته يك نفر بياد دست و پاي همه رو ببنده تا گناه نكنن? ميگن وقتي امام زمان مياد, ديني رو كه عرضه مي كنه انگاري يه دين تازه ست. ما كه دايه دار دين نيستيم اما بدونيد شما هاييد كه مصداق اين جمله ايد.
علي
-
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
آقاي عزيز اينکه آقا ميان و دين جديدي عرضه ميکنن دليل نميشه که به شريعت موجود عمل نکني!
بخدا آدم خجالت ميکشه که سر اين موضوعات با قشري که داعيه آينده سازي کشور رو دارند بحث کنه!
غريبه
-
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
گفتي ضرر. نميدونم تا کي قراره به ياد گذشته که ميوفتم آهي بکشم در حالي که سنگيني غير قابل توصيفي رو سينه حس ميکنم. و اين در حالي بود که من ناخواسته وارد شدم. پسرم هستم.
دانشجو
-
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
در پاسخ به مجيد
يعني اگه امام زمان بياد، دختر بازي آزاد ميشه!!!!!!!!!!
امام زمان منو ببخش.
بسيجي
-
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
خدا كنه همه جوانها به اين چيزي كه شما گفتيد برسند
مهاجر
-
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
در جواب خانم دانشجو.نظر تون واقعا عالي بود.خدا حفظتون کنه.خداروشکر مي کنم که همچين خانم هايي که به خانم صديقه طاهره اقتدا مي کنند هنوز خيلي بيشتر از دختر هاي اهل هوا و هوس هستند.
يا زهرا
يک دانشجوي دختر
-
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
من هم با نظر شما موافقم.در پاسخ به آقاي مجيد،ميشه گفت،آيا اول کسي که در ورودي آقايان وخانم ها به مسجد مدينه رو تفکيک کرد پيامبر نبودند،آيا اين حديث حضرت زهرا نيست که ميفرمايند:"براي زنان بهتر است که نامحرمي را نبينند ومرد نامحرمي هم آنهارانبيند"
بيدار
-
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
اولا که خدا را شکر در بين دانشجويان خانم چنين افرداي پيدا ميشن که با نظراتشون دل امام زمان را شاد مي کنن.خدا حفظتان کندو نسل شما را زياد کند.من که خودم استاد دانشگاه هستم جرات نمي کنم دانشگاههاي تدريس کنم که خانم دانشجويم باشد و الحمدالله دانشجويانم همه پسر هستند.در پاسخ به مجيد آن ديني که امام زمان عرضه مي کنند متفاوت با ديني است که امثال شما نظرات اوانيستي خود را داخل آن کرديد و به اسم دين (اسلام آمريکايي) به آن معتقد شديد.اگر کسي واقعا خداي خود را دوست بدارد از کوچکترين نافرماني که موجب دوري از محوب مي شود خودداري مي کند العياذ بالله چه رسد به ارتباط با نامحرم
و اصولا کساني که لذت مي برند از اين ارتباط هستند که با استدالاتي نظير صورت مسئله پاک کردن و .... و نمي خواهند سرشان بي کلاه بماند
دانشجو ي خسته
-
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
اختلاط اصلا خوب نيست
ان هم در دانشگاهي که اکثرا مجردند !!!!
اين رو همه ميدونن
ولي شايد بعضي ها دوست دارن خصوصا تو دانشگاه ازاد بچه ها مشغول باشن نفهمن چرا بعضي نور چشمي ها تو پست هاي حساس دانشگاه رژه ميرن !!!!
اين هنوز از نتايج سحر است
ابراهيم
-
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
هرکسي که مي تونه بايد خودش رو درست کنه تا انشالله جامعه درست بشه .
اينکه يکي بياد تقصيرو بندازه به گردن دولت ،يکي ديگه بياد تقصيرو بندازه گردن مسئولا يکي ديگه تقصيرو بندازه گردن پرايد همسايه اين درست نيست(توجه کنيد که نمي گم که اينا مقصر نيستن )حرفم اينه که اول از همه يه نگاهي به خودمون بندازيم بعد
اگه يه نگاهي بندازيم به تاريخ همه نوعشو پيدا مي کنيم مثلا يکي زن فرعون و يکي هم زن حضرت لوط يکي حضرت يوسف و يا حر يکي هم برسيساي عابد و حتي نه دکتر چمران و امثال دکتر چمران...
خودم
-
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
اين تفکيک جنسيتي مزخرف ترين چيز دنياس. دانشکده ما تفکيک جنسيتيه. دانشکده اقماري بوعليه. باور کنين عين مدرسه ابتدايي مي مونه. بچه بازي هاشون. حتي مي خوان بعد کلاس جيغ و هورررام بکشن
علي اصغر رضايي
-
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
شما ک ديگه خيلي تعطيليد!
محمحد
-
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
سلام
من مخالف رابطه دختر و پسر هستم ، چون نگاه به نا محرم حرامه ، پس حکم دوستي با کسي که نتوني بهش نگاه کني واضحه.
به نظر من کسي که دنبال علم نيست نبايد وارد دانشگاه بشه،بهتره بره سراغ کارهاي ديگه و اطلاعات لازم واسه کار رو از طرق مختلف ديگه اي بدست بياره.
کسي هم که خواهان علمه،اصولا به اين چيزا فک نميکنه،مگه نه؟
اون کسايي هم که خواهان علم هستنو مي ترسن تو اين دام بيفتن ، بهتره که هرچه زودتر (البته بدون شتابزدگي در انتخاب) ازدواج کنن.
ضمنا در دين تاکيد شده براي ازدواج اول سراغ نزديکان بريم،دليلش هم که واضحه،به خاطر شناخت.فک کنم اين حکم دين ، تو اين زمان بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيره تا اونايي که به بهونه ازدواج رابطه برقرار ميکنن،ديگه حرفي واسه گفتن نداشته باشن.
علي
-
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
راه ديگه اينکه اگه استاد و دانشگاه سختگيري رو درس رو زياد کنه .در کنار نشاط علمي از سمت استاد و متون درسي پياده بشه.ارتباط مدرک با شغل آينده جدي بشه.دانشجو در نظام تشويق تنبيه قرار بگيره آينده خودشو در درست درس خوندن وهدف درست درسي جستجو ميکنه .وقت سر خوندن هم نخواهد داشت چه برسه به رابطه نا صحيح .و اگر دانشگاه از نظر علمي با تمام وجوحش جدي باشه .اصلا جواني که دنبال اين افکار هست.ديگه دانشگاه رو برا تامين اميالش انتخاب نميکنه.همين حالا هم ديده ميشه هر چه دانشگاه از نظر علمي قوي تر هست مسائلي از اين دست در اون کم رنگ تر هست.در دانشگاه ما تو همون ترم يک داشگاه اونقد مسئله برا دانشجو درس ميکنه که ذوق علمي در دم نابود ميشه.وهر چه ذوق علمي کم رنگ تر بشه مسايلي خارجي بيشتر وارد دانشگاه ميشود.
محمد جواد
-
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
سلام
((پ ن :در اين که ارتباط نا مشروع با جنس مخالف حرام است شکي نيست،))من هم مخالف تفکيک جنسيتيم،آخه يه چيز خييلييي واضحيه و يکي از احمقانه ترين کارها تفکيک جنسيتي هستو با اين عمل در واقع صورت مسئله رو پاک مي کنن.ببخشيد اگه اينقدر مختصر ميگم و شايد پر از ابهامات باشه.
بيدار
-
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
اولا ابتداي صحبت شما با ادامه آن سازگار نيست.بعدش هم شما ظاهرا معناي معصيت در برابر پروردگار عظيم مطلق را نمي فهميد.چراکه اگر اينگونه بود حتي فکر اينکه بخواهد موقعيتي پيش آيد که گناه صورت گيرد را نمي کرديد.البته کسي که خودش هم از اين اختلاط سود مي برد قطعا به دلايلي مانند صورت مسئله پاک کردن و نميشه و .... متوسل مي شود تا اين جريان محال و يا احمقانه جلوه کند. در ضمن مگر پاک کردن صورت مسئله کار بدي است؟؟؟
اگر اينگونه بود پس پرا در اسلام در بعضي مواقع دستور هجرت از جايي را مي دهد و مي گويد از مواضع تهمت دوري کنيد. آيا اينها نيز نوعي صورت مسئله پاک کردن نيست؟
بنظرم شما يه کم در احوال خودت فکر کن
البته ببخشيد اينقدر مختصر گفتم
بدون نام
-
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
دانشگاه رو تفکيک کنن با خيابونا چيکار ميکنن!
يه کم از اون عقلت استفاده کن بيداررررررررررررر!
علي براتي
-
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
منو همسرم جزو 6 درصد ازدواج موفق هستيم خداروشکر
محمد
-
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
انشالا در تمام مراحل زندگي موفق باشيد
دانشجوي شريف
-
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
سلام
خداقوت :)
مطلب خوبي بود
يه کتابي هست به اسم * سبک زندگي دانشجوي انقلابي * نوشته ي حاج آقا همازاده
در اين رابطه يه پژوهش تخصصي انجام دادن
البته خودم هنوز کامل نخوندم کتاب رو
ولي احتمالا به شما براي پربار تر شدن مطالتون کمک ميکنه

ياعلي عليه السلام
محمد
-
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
قش علي هذا نه قص علي هذا
بدون نام
-
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
قس علي هذا از مقايسه مي ايد قياس
ياسر
-
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
مطلب متقني نبود . اين ديگه چه چور نظر سنجيه . چرا آمار تعداد افراد نظرسنجي شده رو نداديد ؟!
بدون نام
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
عزيزم منطق نه منتق!!!!
دانشجو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بدون نام
-
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
كوچولو متقن با منطق فرق ميكنه
بدون نام
-
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
اصلا متقن يا منطقي بي خيال کلمات ..مردها يه حسي تو وجودشون حس به نام غيرت و اين حس باعث ميشه حاضر نشن با کسي که به راحتي با اونا دوست شده ازدواج کنن و اين زمينه ساز هوس بازي هست و به نظرم دخترا بايد يخورده پسرا رو بيشتر بشناسن .....
محسن
-
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
بعضيا يادشون رفته دانشگاه فقط وفقط محيط تحصيل وتعليم و پژوهشه وبس.
درشان دانشجو که عنوان فرهيخته روبدک ميکشه ياقراره بکشه اين نيس که مثل عوام دنبال شهوت و... باشه.
فرگل تهران
-
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
دانشگاه محل درسه اما بعضيا به خاطر چيزياي ديگه ميان دانشگاه که متاسفانه هم خودشونو معطل ميکنن هم به ديگرون اسيب ميزنن.
من هيچ اعتقادي به دوستي با جنس مخالف ندارم و به هيچوجه دوستي رو پل رسيدن به زندگي مشترک نميدونم .
اما اينو بگم که نبايد زياد ادم خودشو از اجتماع دور کنه . روابط سالم و به دور از هياهوي عشق پوچ ميتونه خيلي مفيد باشه. :)
ميلاد
-
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
سلام
عشق در اين دوره زمونه اون معناي واقعي اي که در گذشته داشت رو از ذست داده
ميلاد
-
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
سلام
در محيطي که من درآن تحصيل ميکنم چيزي به عنوان روابط سالم انگار فراموش شده در هر صورت اگر يک رابطه سازنده واقعا براي ارتقا و همفکري درسي صورت بگيرد نه دوستي شايد قابل تامل تر شود محيط درس و تحصيل
بدون نام
-
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
جامعه آماري شما تو اين تحقيق چند نفر بودن؟
مهدي
-
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
راه ديگه اين مشکل اين هست که به جاي اين که به گير بديد و به هم بپريد(البته ببخشيدا) هر کس خود سازي کنه تا اين مشکل بزرگ تر از اين نشه و به اميد خدا حل بشه
زهرا حسيني
-
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
من وهمسرم اولين بار تو جلسه خواستگاري همديگه رو ديديم وازدواجمون سنتي بود اما خداروشکر که بعد ازگذشت 5 سال اززندگي عاشقانمون لذت ميبريم که دليل اصليش هم اين بود که نه من تا حالا تو دانشگاه و کلا با پسراي نامحرم فاميل حرف زده بودم و نه شوهرم با دختراي نامحرم _حتي مراقب نگاه هامون هم بوديم _اما کسايي که قبل ازدواج باهم دوست هستن به چند دليل ازدواجشون ناموفقه 1 بعد ازدواج چون تو دوراني که نامحرم بودن باهم ارتباط داشتن زندگي بعد ازدواج براشون جذابيتي نداره 2 اکثرا بعد ازدواج فکر ميکنن طرف مقابل داره بهشون خيانت ميکنه واين عذابشون ميده ,و....
مريم کاظمي
-
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
وقتي پسرها مثل گذشته حاضرنيستن به خواستگاري برن دختر بايد چکار کنه يا بايداول دوست شه يا جواب رد بده وبيخيال شه بمونه بترشه تو شانس اوردي همه خوش شانس نيستن نسخه براي همه نپيچ
555
-
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
من هم اولين بار همسرمو تو جلسه خواستگاري ديدم
بدون نام
-
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
خانم کاظمي کي گفته پسرا ديگه نميرن خواستگاري؟پسري که دنبال* دختر خوب* باشه ميره خواستگاري
علي
-
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
ببين مريم كاظمي هنوزم انسانهايي هستند كه ارزشهايي مثل وفاداري،نجابت و صداقت براشون مهمه حتي اونايي كه خودشون اينا را ندارن دنبال شخصين كه اينا را داشته باشه؟؟؟؟ پس اگر تو اين ارزشها را داشته باشي ميان خواستگاريد.بالاخره تو مهموني و... ميري اگه ارزششا داشته باشي نشونت ميكنن
احمد
-
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
من جز اون 6 درصدم.تک جنسيتي=عقده اي شدن دانشجو.اگه ادمو از يه کار نهي کني بيشتر ميره سمتش.ما بايد بحث ازدواج رو حل کنيم.تا نيازي به تفکيک نباشه.اگه ازدواج درسته بشه اين کار حله.
اسماعيلم
-
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
سلام به همه،يه مشکل بزرگي که بشر داره اينه که گاهي فکر ميکنه بيشتر از خدا و پيغمبر ميفهمه،اون خدايي که تو قرآن فرموده: و لا متخذي اخدان،خودش هم ميدنه چه جوري دختر و پسر هم کفو رو به هم برسونه،البته عقل هيچ وقت تعطيل نميشه ولي اگه يه جايي عقل خلاف قرآن خدا نظر داد به قول قديميا پارسنگ ور ميداره!اون ديگه شيطونه نه عقلي که خدا به عنوان ابزار فهم دين قرار داده،من فکر ميکنم ماها اول بايد بفهميم با خودمون چند چنديم؟!بالأخره ميخوايم بندگي خدا رو بکنيم يا بنده خودمون باشيم.
فهیمه
Germany
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
من همیشه با دوستی مخالف بودم وهیچ وقت باجنس مخالف دوستی برقرار نکردم.دلیلم برا این کار هم فقط پیروی از دستور خدا بود و گرنه هرکسی دوست داره که باجنس مخالف ارتباط برقرار کنه و من از این قائده مستثنی نبودم. الان هم خدا یه همسر مومن و مهربون به من داده که ازدواجمون هم کاملا سنتی بوده.
ناصرغلامی هوجقان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
مطالب عالی
ناصرغلامی هوجقان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
مطالب عالی
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار