میثم فرخی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در ارومیه، گفت: فعالیتهای قرآنی در دو حوزه مجزا تعریف میشود که حوزه مفاهیم، تفسیر و محتوایی در یک بخش و حوزه قرائت نیز بخش دیگر این فعالیتهاست.
وی بیان کرد: خوشبختانه در بخش قرائت و ترتیل پیشرفت بسیار خوبی محسوس است؛ ولی حوزه مفاهیم و تفسیر آن چنان که باید پیشرفتی نداشته است.
این شرکتکننده از دانشگاه پیام نوراستان مرکزی با بیان اینکه در بخش تفسیر و محتوایی قرآن کریم، باید از سنین ابتدایی برای آموزش شروع کرد، گفت: حوزه محتوایی و مفاهیم یک حوزه زمانبر برای آموزش است و آموزش و پرورش باید از سنین ابتدایی دانشآموزان را به این امر تشویق کند.
فرخی ادامه داد: دورههای آموزشی قرائت و ترتیل به لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد، ولی بخش محتوایی و تفسیر به استادان خبره نیازمند است.
وی در رابطه باکیفیت برگزاری این مسابقات تصریح کرد: در بخش فنی و قرائت به اهداف خود رسیدهایم؛ ولی برای رسیدن به اهداف خود در بخش کتبی هنوز سطح مسابقات رضایتبخش نیست.
شرکتکننده بخش کارکنان مسابقات دانشگاه پیام نور همچنین تأکید کرد: اساتید و داوران خوبی در بخش شفاهی وجود دارد ولی بخش کتبی و مفاهیم هنوز تا جایگاه والای خود فاصله دارد.
فرخی در پایان با بیان اینکه کارگاههای آموزشی حضوری و سیستم متمرکز قرآنی میتواند این خلأ را جبران کند، خاطرنشان کرد: باید آموزشهای لازم در این زمینه بازنگری شود تا همان طور که فعالان قرآنی در بخش قرائت و شفاهی افتخارآفرینیهایی در عرصههای بینالمللی داشتهاند، در بخش کتبی و مفاهیم نیز شاهد باشیم.
لازم به ذکر است، هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور که از 22 اردیبهشت در ارومیه آغاز شده است بیش از 600 متسابق در رشتههای مختلف در سه بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در این دوره از مسابقات باهم به رقابت پرداختند.