به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، حامد فصیحی نیا روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد کامل ترین پرونده الکترونیک تحت وب از آخرین وضعیت کارمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ویژگی های منحصر به فرد سامانه رشد در این دانشگاه، تصریح کرد: این پرونده الکترونیک به صورت جزئی در تمامی حوزه های شغلی کارمند مشتمل بر اطلاعات شناسنامه ای، شغلی، حقوقی، اطلاعات تماس، ارتقاء شغلی، بودجه، گزینش، سوابق شغلی، سوابق مدیریتی و تشکیلاتی، اطلاعات همسر و فرزندان، ایثارگری، آموزشی، تحصیلی و تخصصی، احکام صادره، کارنامه ارزشیابی، کارنامه آموزش ضمن خدمت، وضعیت مرخصی و مانده مرخصی، درخواست های الکترونیک و وضعیت آن، پرونده بیمه تکمیلی درمان، نتایج نظرسنجی از ارباب رجوع، ماموریت ها و سفرهای اداری، عضویت در شوراها و کمیته ها، تشویقات و تنبیهات، سوابق پزشکی، حساب های بانکی، مدارک و بایگانی و سوابق، تغییرات اطلاعات را تحت وب در اختیار کارمندان دانشگاه قرار می دهد.
وی ادامه داد: ایجاد امکان ارتباط پیوسته و یکپارچه بین تمامی زیرسامانه ها در سامانه رشد سبب شده تا علاوه بر مدیریت راحت تر اطلاعات، صحت و هوشمندی بالاتری در تمامی سطوح نرم افزار اعمال شده و علاوه بر حذف نسخه رونوشت کاغذی احکام کارمند، اطلاع رسانی صدور احکام با استفاده از پیامک و امکان دریافت آن از طریق درگاه سامانه کارمند صورت گیرد.
مدیر نوسازی و توسعه سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در این سامانه امکان اطلاع رسانی وقایع مختلف مانند صدور حکم و ثبت فرم ارزشیابی با استفاده از پیامک به کارمندان فراهم شده است، اظهار کرد: یادآوری به کاربران برای رسیدگی به پرونده کارمندان به صورت خودکار، بررسی و کنترل هوشمند مولفه های متعدد در هنگام صدور حکم و تسهیل صدور احکام کارمندان با توجه به سوابق و اطلاعات کارمندان، ایجاد پرتال دسترسی واحد به تمامی سامانه ارائه خدمات به کارمندان از طریق سامانه کارمند، بررسی مشکلات و پرسش های کارمندان به صورت الکترونیک در حوزه های تخصصی توسط کارشناس مربوطه و کنترل یکپارچه و هوشمند تشکیلات اداری بر اساس اطلاعات پرونده الکترونیک کارمندان و نیز نگهداری نسخه های مختلف از تشکیلات اداری برای بررسی و مقایسه تغییرات اعمال شده در گذشت زمان، از دیگر ویژگی های سامانه تحت وب دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
فصیحی نیا گفت: در این سامانه امکان ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از پرسش های متداول کارمندان فراهم شده و ارائه کارنامه و مقایسه ارزشیابی کارمندان در سال ها و دوره های ارزشیابی مختلف، بررسی شرایط ارزیابی کارمند به صورت هوشمند و متناسب با پرونده الکترونیک آن، پویا بودن کامل فرم های ارزشیابی جهت تناسب آن با تغییرات ارزشیابی سالانه، ارائه گزارش های تحلیلی از وضعیت نظرسنجی انجام گرفته از ارباب رجوع در خصوص کارمندان، برنامه ریزی و ارزیابی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت، اعمال نیازسنجی آموزشی و کنترل هوشمند افراد واجد شرایط شرکت در دوره بر اساس پرونده الکترونیک کارمند و مدیریت گردش کار دوره های آموزش ضمن خدمت، از دیگر ویژگی های آن است.
وی این سامانه را مطابق با استاندارد ISO 10015 در مبحث آموزش کارکنان عنوان کرد و افزود: همچنین سازمان امکان یافته تا از ویژگی تعریف فرآیند یکپارچه جذب نیرو از طریق آزمون استخدام یا به کارگیری مشمولین طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان، اولویت بندی متقاضیان و تعریف مولفه های هوشمند جذب نیرو، مکانیزاسیون کامل این فرآیند و تسهیل تشکیل اطلاعات پرونده الکترونیک آن ها پس از جذب و ارزیابی عملکرد سازمان بهره مند شده و کاربران نیز از خدمت ارائه سامانه استعلام بیمه تکمیلی درمان برای تعیین وضعیت بیمه تکمیلی درمان کارمندان و اعضای تحت تکفل آن ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش، نام نویسی الکترونیک در حساب ذخیره پس انداز کارکنان و بیمه عمر تکمیلی استفاده کنند./180ب2/