محمد زاده در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در خرم آباد، گفت: چهار مرکز آموزش علمی- کاربردی جدید در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، پلدختر و شول آباد مهرماه سال 93 راه اندازی می شوند.
وی افزود: ایجاد مراکز آموزش علمی- کاربردی در جوار صنعت به منظور افزایش مهارت و تربیت نیروی انسانی متخصص، بسترسازی زمینه اشتغال، ارتقاء سطح مهارت شاغلین، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه صنعتی، نظامی و دانشگاهی، گسترش اعتلای دانش و پژوهش، سازمان دهی امکانات منابع مادی و انسانی دستگاه های اجرایی از اهداف دانشگاه جامع علمی- کاربردی به شمار می رود.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی لرستان تصریح کرد: در همین راستا، این دانشگاه با بررسی امکانات، پتانسیل و ظرفیت های نیروی انتظامی استان، مرکز مهندسی ارتش بروجرد، شهرداری شول آباد و شرکت آریا گچ پلدختر، موافقت خود را با تاسیس این مراکز اعلام و مجوز لازم را از سازمان مرکزی دانشگاه اخذ کرد و این مراکز برای مهرماه سال جاری در رشته های مختلف در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرند.
محمدزاده در خصوص رشته های تحصیلی ارائه شده در مراکز آموزش علمی- کاربردی جدید استان تصریح کرد: مرکز آموزش علمی- کاربردی نیروی انتظامی استان در سه رشته کاردانی حرفه ای حقوق، امور ضابطین قضایی؛ کاردانی حرفه ای حقوق گرایش نگارش حقوقی و کاردانی حرفه ای تربیت بدنی گرایش مربیگری پایه تیراندازی و دو رشته کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات و پدافند غیرعامل دانشجو می پذیرد.
وی ادامه داد: مرکز آموزش علمی- کاربردی مهندسی ارتش بروجرد نیز در دو رشته کاردانی فنی مکانیک گرایش مکانیک ماشین های راهسازی و کاردانی فنی عمران گرایش راهسازی و یک رشته کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دانشجو پذیرش می کند.
رئیس دانشگاه علمی- کاربردی لرستان گفت: همچنین مراکز آموزش علمی- کاربردی شهرداری شول آباد با پذیرش دانشجو در سه رشته کاردانی حرفه ای حسابداری گرایش حسابداری مالی، کاردانی فنی عمران گرایش امور پیمان ها، کاردانی فنی فناوری اطلاعات گرایش خدمات الکترونیکی شهر و مرکز آموزش علمی- کاربردی آریا گچ پلدختر با پذیرش دانشجو در چهار رشته کاردانی فنی معدن گرایش استخراج، کاردانی فنی معدن گرایش اکتشاف، کاردانی فنی معدن گرایش فراوری مواد معدنی و کاردانی فنی برق گرایش برق صنعتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
محمدزاده تصریح کرد: با احتساب چهار مرکز آموزش علمی- کاربردی جدید، تعداد مراکز تحت نظارت این دانشگاه در استان به 32 مرکز افزایش یافت.
وی ابراز امیدواری کرد تا با شناسایی پتانسیل های استان، این دانشگاه بتواند براساس رسالت خود، در ایجاد اشتغال و کیفی سازی نظام آموزش دانشگاهی نقش موثری داشته باشد./235الف2/