به گزارش خبرنگار اجتماعي «خبرگزاري دانشجو»، نخستين مدرسه تابستاني كار امروز در دانشگاه صنعتي شريف و با حضور كارآفرينان برتر، اساتيد و دانشجويان برگزار شد.
دكتر فياض بخش مجري و طراح مدرسه تابستاني كار در اين مراسم با اشاره به رويكرد اين مدرسه تابستاني گفت: رويكرد اصلي اين مدرسه تابستاني كار در واقع حمايت از ايدههاي ناب است.
طراح مدرسه تابستاني كار ادامه داد: در واقع هدف از راهاندازي اين مدرسه ايجاد تعداد زيادي بيزينس نيست بلكه يك تمرين است و طي آن دانشآموزان چندين بار ارزيابي خواهند شد.
وي افزود: طي اين برنامه برنامههاي تفريحي و ورزشي به همراه اساتيد دوره در نظر گرفته شده و در كنار آن برگزاري انواع مسابقات در قالبهاي كارآفريني برگزار ميشود.
فياض بخش در ادامه اظهار داشت: توسعه كارآفريني در ايران ضرورت بسيار بالايي دارد چرا كه در حال حاضر متاسفانه مهمترين وظيفه دانشگاهها توليد كارشناس مورد نياز دولت است.
وي در ادامه بيان داشت: كشور ما كشور جواني است اما نه به اين معنا كه مادائمالعمر جوان بوده و خواهد ماند بلكه ما امروز در يك پنجره جمعيتي قرار داريم كه بايد به درستي از آن استفاده كنيم.
مجري و طراح مدرسه تابستاني كار تصريح كرد: اگر فارغ التحصيلان دانشگاهها نتوانند يك بيزينس راه اندازي كنند نميتوانيم از دولت انتظار داشته باشيم كه تمامي آنها را استخدام كند ونيز بايدتوجه داشته باشيم كه اگر در تمام دنيا كارآفريني يك كار لوكس محسوب ميشود در كشور ما يك الزام و در واقع يك ناچار است.
وي ادامه داد: بايد مهمترين ماموريت دانشگاهها ساختن كارآفرين باشد كه اميدواريم با انجام اين برنامه گامي در يكي از محورهاي تشكيل كارآفريني برداشته باشيم و اميدواريم در ده سال آينده با تمركز روي اين دانشجويان و دانش آموزان آنان را تبديل به كارآفرينان موفق آينده كنيم.
فروتن يكي كارآفرينان برتر كشور در ادامه اين مراسم به اشاره به اينكه به جاي كارآفرين ساختن بايد ابتدا انديشه ساخته شود گفت: ما اگر بتوانيم انديشه بسازيم خود اين انديشه كارآفرين مي سازد و بايد بدانيم ما در همه مراحل براي ماندن بايد خودمان را باور كنيم.
وي افزود: هيچ كارآفريني نيست كه شكست را تجربه نميكند بلكه همه كارآفرينان تجربه ميكنند و اگر روزي از كار خود پشيمان شوند ديگر آن روز كارآفرين نيستند چرا كه يك كارآفرين بايد هميشه درتكامل باشد.
مقيمي كارآفرين برتر سال 2014 جهان اسلام در ادامه با اشاره به نقش آموزش و پرورش در اين مسير اظهار داشت: متاسفانه در آموزش ما هميشه نبود پرورش و خلا آن احساس ميشده است.
وي افزود: آنچه يك فرد را تبديل به كارآفرين ميكند خلاقيت و ابتكار است و اين ابتكار بسيار خلاق و مبتكرانه اين مجموعه يك ذهنيت خوب را ايجاد ميكند كه در واقع انتظار اين بود كه متولي آن دستگاههاي دولتي باشند ما زماني كه صحبت از اقتصاد مقاومتي ميشود و نگاهها به اين سمت است بايد به زمينهساز رشد و توسعه دانش خصوصي باشيم و دانشگاهها بايد در اين مسير گام بردارند.