عليرضا سليمي در گفت و گو با خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، اظهار داشت: مسئله آموزش از نظر كساني كه با طرح ادغام در وزارتخانه موافق هستند، در همه مقاطع براي تمامي سنين از يك جنس است و در بسياري از كشورهاي پيشرفته مانند آمريكا و ژاپن آموزش توسط يك وزارتخانه پيگيري ميشود.
وي ادامه داد: آنها بر اين باورند كه آموزش بايد در دوران تحصيلي قبل از دانشگاه و در دانشگاه به صورت يكنواخت و با اهداف يكسان صورت گيرد و به همين دليل ايجاد يك سيتم واحد ضروري است.
نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وجود سياست هاي متفاوت در سيستم آموزش و پرورش و آموزش عالي افزود: با توجه به اينكه اين دو وزارتخانه مانند رشته به هم پيوسته هستند و هيچ تفکيکي بين آنها وجود ندارد، فعاليت آنها در قالب دو وزارتخانه جدا باعث به هدر رفتن نيروها، افزايش هزينههاي دولت و عدم بكارگيري يك استراتژي واحد در بحث آموزش كشور مي شود.
سليمي در ادامه علت مخالفت برخي از افراد را تفاوت در نوع فعاليت در آموزش و پرورش و وزارت علوم عنوان و تصريح كرد: با توجه به اينكه دانشگاه به دنبال ايجاد مهارت هاي لازم براي اداره كشور است،در حاليکه هدف آموزش و پرورش مباحث عمومي است، ادغام اين دو وزارتخانه به صلاح كشور نخواهد بود.
وي در خصوص تفاوت در شيوه آموزشي در دانشگاه با دوران قبل از آن گفت: يك معلم بايد علاوه بر داشتن معلومات لازم، دوره هاي آموزشي را نيز ديده باشد تا بتواند از عهده دانش آموزان بر آيد، در حالي كه اين مسئله در دانشگاه كاملاً متفاوت است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تاكيد كرد: بايد اين فوايد و مضرات توسط كارشناسان بررسي و مهمترين تصميم در خصوص رد يا تصويب طرح ادغام دو وزارتخانه اتخاذ شود.
سليمي در پايان خاطرنشان كرد: اين طرح در مجلس و كميسيون آموزش به صورت جدي در حال بحث و بررسي است و هنوز به تصويب و جمع بندي نهايي نرسيده است./انتهاي پيام/