
وزارتخانههاي علوم و آموزش و پرورش آمادگي ادغام را ندارند
اسفنديار اختياري كستويه در گفت وگو با خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، تاكيد كرد: در طرح ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش تنها سيستم حاكميت آموزشي دو وزارتخانه بايد ادغام شود.
نماينده زرتشتيان در مجلس اظهار داشت: ادغام تمام ساختارهاي اجرايي، حاكميتي و سياستگذاري دو وزارتخانه نه تنها باعث كاهش مشكلات نمي شود، بلكه ممكن است مشكلات ديگري را نيز به وجود آورد.
وي وزارت آموزش و پرورش را يكي از وزارتخانههاي پرحجم، پركار و پرهزينه عنوان و تصريح كرد: براي ادغام دو وزارتخانه بايد ابتدا اصل 44 در اين وزارتخانه اجرا و بدنه آن كوچك شود.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تاكيد كرد: طرح ادغام وزارتخانههاي علوم و آموزش و پرورش تبعات منفي و مثبتي دارد كه براي تصميم گيري نهايي بايد تمام تبعات آن مورد بررسي قرار گيرد.
اختياري، وحدت مديريت آموزش از قبل از دبستان تا بالاتر از دانشگاه را از مزاياي ادغام دو وزارتخانه دانست و اذعان داشت: در اين صورت مي توان يك برنامه ريزي طولاني مدت و سياستگذاري كلان در خصوص آموزش انجام داد.
وي با بيان اينكه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به منظور جبران مشكلات علمي و فناوري و ايجاد وحدت فناوري و پژوهشي در اكثر وزارتخانهها طراحي شده است، اضافه كرد: ادغام وزارتخانههاي علوم و آموزش و پرورش در ساختار اين معاونت تاثيري نخواهد داشت.
نماينده زرتشتيان در مجلس خاطرنشان كرد: با توجه به اهداف برنامه چهارم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله، منظور از ادغام دو وزارتخانه ادغام سياستگذاريهاي حاكميتي آنهاست./انتهاي پيام/