به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، «برند»؛ دیدن و یا شنیدن این واژه معمولا ما را به یاد بهترین محصولات اعم از محصولات رفاهی، پوشاک، خوراکی و از این قبیل موارد میاندازد، حال این سوال پیش میآید که چرا بعضی از برندها توانستهاند نظر مشتری به خود جلب کنند و تیراژ فروش خود را روز به روز بالابرده و بر سود خود بیفزایند؟
اگر بخواهیم جوابی خلاصه به این سوال بدهیم میتوانیم یک برند موفق را در دو کلمه خلاصه کنیم، کیفیت و قیمت، برندی که بتواند نظر اکثریت را راجع به کیفیت و قیمت خود جلب کند، یک برند موفق است.
نکته قابل تاملی که در اینجا وجود دارد، درباب محصولات داخلی است که انتظار میرود مردم یک جامعه از محصولات بومی و ساخت تولید خود استفاده کنند، چراکه به طور معمول کشورهای پیشرفته جهان ابتدا از تولید و مصرف داخل شروع کردهاند، تا به پیشرفت و برتری نسبت به دیگر کشورها و ملل ها رسیدهاند.
به طور مثال؛ کشور چین اگر اکنون توانسته در تمام بازارهای جهان کالاهای خود را عرضه کند، این مسئله نتیجه وجود برنامههای منسجم اقتصادی و حمایت همه جانبه دولت چین از برنامههای اصلاحی اقتصادی بوده است. که البته حمایت دولت از اقتصاد مقاومتی و طرحها و ایدههای نو موجود است و فقط نیاز است تا جامعه به خود بیاید و متعصّبانه و با تعصّبِ تمام از آن چیزهایی که داخل کشور تولید میشود، حمایت کند.
اقتصاد مقاومتی فقط استفاده نیست، تولید و بومیسازی هم هست، به عنوان قشر دانشجو باید به فکر بومیسازی محصولاتی باشیم که در کشور نداریم و ناچار به مصرف تولیدات خارجی آن هستیم، شاید این صحبتها را کذب و بیهوده بدانید ولی این را هم بدانید آینده ایران آینده خود خانواده و فرزندانتان در گرو همین مسائل است.
اینکه بگویید من یک نفر چقدر در این مسئله تاثیر گذارم؟، این جواب را به شما میدهم اگر دوست شما بگوید من سامسونگ S۳ خریدم خیلی خوبه و شما هم قصد خرید تلفن همراه داشته باشید؛ مطمئنا در زمان خرید حتی اگر قصد خرید یک گوشی دیگر را هم داشته باشید یک نگاهی هم به این مدل گوشی میاندازید و این یعنی اینکه صحبت یک نفر هم میتواند به آسانی بر روی شما تاثیر بگذارد و شما را در خرید دچار تردید کند.
پس اگر شما هم جنس ایرانی بخرید و در محیطی مانند دانشگاه -که عموم قشر جوان کشور و مسئولان آینده کشور در آن تربیت میشوند- تبلیغ کنید، شاید دوست شما هم همان جنس ایرانی را بخرد. این چنین مسیری را می توان به سیر مطالبی که داخل شبکههای اجتماعی می گذرد اضافه کرده و در مدت کوتاهی شاهد پخش بعضی اخبار به صورت وسیع باشیم.
زمانی که این مسئله رخ بدهد، آن وقت زمان موفقیت تولیدکنندگان برتر و شایستهای فرا میرسد که با کیفیت و قیمت مناسب توانستهاند به محبوبیت برسند و تبدیل به برند داخلی موفق شوند. اینجاست که اقتصاد مقاومتی به ثمر مینشیند و محصول خود را به جامعه و مردم کشور ارائه میدهد. این به ثمر نشستن باعث حل بسیاری از مشکلات جامعه میشود، از جمله دو مسئله تحریم و مشکلات اقتصادی؛ که برای شروع زندگی در جمع ما دانشجویان مساله اصلی است.
فرستنده: محمدرضا شاهرجبیان
انتشار یادداشت دانشجویان به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالان دانشجویی است.
فکر کنم این شعار بهتر باشه.. چون متاسفانه در جامعه امروز مد سر لوحه خیلی جوونا شده و البته یکجور نیاز هم هست...
بیاین مد ها رو ما بسازیم و فرهنگ خودمونو عرضه کنیم...