به گزارش گروه اجتماعی "خبرگزاری دانشجو"، علیرضا دبیر افزود: حدود 3 میلیون خودرو در شهر تهران تردد میکنند که از این میان 60 درصد این آلودگی را حدود 500 هزار خودرو کاربراتوری تولید سالهای 73 تا 82 و حدود 80 هزار خودروی بالای 20 سال تولید میکنند.
به گفته دبیر این در حالی است که بر اساس مصوبه سال 89 هیئت وزیران تردد خودروهای سواری بالای 20 سال، خودروهای دیزل سنگین بالای 20 سال، مینیبوسهای بالای 12 سال و تاکسی بالای 8 سال در کلانشهرها غیرقانونی است و در حال حاضر تعداد زیادی از این خودروهای فرسوده در حال تردد در شهر تهران هستند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نرمافزارهای نظارت تصویری موتوسیکلتها در شهر تهران آماده شده؛ بیان کرد: به دلیل اینکه هنوز 80 درصد موتوسیکلتها سند شخصی ندارند و پلاکها به نام اشخاص نیست؛ نمیتوان برای آنها برگ جریمه صادر کرد و برای این امر به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز است.
وی با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوای شهر تهران یک مطالبه عمومی است؛ یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک تردد موتوسیکلتهای بنزینی از سال 94 در بخشهایی از منطقه 12 ممنوع خواهد بود اما اجرای این قانون نیز به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز دارد.
دبیر با اشاره به اینکه بررسی بودجه سازمانها و شرکتها در کمیسیون برنامه و بودجه به پایان رسیده است، تصریح کرد: بودجه 20 شرکت و 21 سازمان برای نخستین بار در اسفند بررسی شده در حالی که در سالهای گذشته همیشه بودجه شرکتها و سازمانهای شهرداری در فروردین بررسی میشد اما با کار شبانهروزی که اعضای شورای چهارم در ماههای پایانی سال انجام دادند به لطف خدا امسال بلافاصله بعد از تصویب بودجه عمومی شهرداری؛ بودجه سازمانها و شرکتها فردا سه شنبه دوازدهم اسفند برای تصویب به صحن علنی شورا خواهد آمد.