به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ آرتور آسابرگر استاد ممتاز ارتباطات در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و یکی از بزرگترین پژوهشگران علم ارتباطات در دنیاست. وی دارای لیسانس ادبیات، فوق لیسانس روزنامهگاری و دکترای مطالعات آمریکا از دانشگاه مینه سوتاست.
آرتور آسا برگر بیش از هفتاد کتاب درسی و تحلیلی در حوزههای گوناگون نظیر روشهای پژوهش در رسانهها، نقد نظام تبلیغاتی در جهان سرمایهداری، توریسم، جامعهشناسی، مطالعات فرهنگی و زندگی روزمره، فرهنگ مردمپسند، نگارش علمی و نظریههای ارتباطات نوشته است و پژوهشگران بینالمللی بیش از پنج هزار بار به آثار وی ارجاع علمی دادهاند. وی در ضمن یک کاریکاتوریست و رماننویس برجسته است که میتوان گفت پایهگذار ژانر علمی در رمان و داستانهای علمی محسوب میشود.
نشست تخصصی «رویکرد مطالعات فرهنگی به آگهیهای تبلیغاتی» با حضور پروفسور آرتور آسا برگر روز یکشنبه 20 اردیبهشت 94 ساعت 17 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار میشود.