به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ حسین سروری روز سه شنبه گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبار فرودگاه های کشور برای این طرح در نظر گرفته شده که با صرف آن بخشی از موانع بین المللی شدن فرودگاه شهرستان رامسر برطرف خواهد شد.
وی افزود: عملیات اجرایی این طرح اکنون به علت وجود موانعی از جمله جابه جایی تاسیسات خطوط انتقال گاز، آزاد سازی خانه های باغ ملی و مجتمع تفریحی فدک به کندی پیش می رود.
سروری با ابراز امیدواری به اینکه با تخصیص این میزان اعتبار عملیات اجرایی طرح شتاب بیشتری بگیرد، خواستار همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط با مجری طرح بین المللی شدن فرودگاه رامسر شد.
سروری در ادامه از برقراری خطوط پروازی مسیر رفت و برگشت رامسر - مشهد از این فرودگاه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در ادامه رایزنی های صورت گرفته با شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور و دریافت مجوزهای لازم، این پروازها به زودی در شهرستان برقرار خواهد شد.
توسعه باند فرودگاه رامسر با هدف بین المللی شدن آن از طرح های مصوب دولت گذشته بود که طبق وعده مسوولان وقت قرار بود در دهه فجر سال 91 به بهره برداری برسد.
توسعه باند فرودگاه از یکهزار و 480 متر به دوهزار و 750 متر، ساخت پایانه جدید و ساختمان های جانبی از مشخصات این طرح عنوان شده بود.
اختصاص 40 هکتار زمین برای ساخت دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از دیگر مشخصات این طرح است.
آمارهای منابع رسمی نشان از آن دارد که تاکنون بیش از یکهزار میلیارد ریال برای این طرح بویژه برای ساخت باند بتنی فرودگاه رامسر که جزو نخستین باند بتنی در کشور است، هزینه شده است.
میزان پیشرفت فیزیکی باند بتنی این فرودگاه تاکنون حدود 98 درصد اعلام شده بود.
غرب مازندران دارای دو فرودگاه یکی در رامسر و دیگری در نوشهر است که در طول هفته به طور میانگین حدود چهار سورتی پرواز در مسیر رفت و برگشت مشهد مقدس دارند