به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حسین کریمی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری اولین همایش کشوری «آموزش مبتنی بر شواهد» و دومین همایش کشوری «توسعه و مشارکت دانشجو در نظام آموزشی» در سالن روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: «آموزش مبتنی بر شواهد» ایده جدیدی است که عمر طولانی ندارد و در راستای طبابت مبتنی بر شواهد ایجاد شده است.
وی افزود: در صورتی که آموزش مبتنی بر شواهد در میان دانشجویان شکل بگیرد ما خواهیم توانست آموزشی با کیفیت را در میان دانشجویان خود داشته باشیم.
دبیر همایش کشوری «آموزش مبتنی بر شواهد» در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش بیان داشت: در راستای اهمیت ارائه آموزش مبتنی بر شواهد بر آن شدیم تا اولین همایش کشوری با موضوع آموزش مبتنی بر شواهد را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار کنم.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به زمان برگزاری این همایش گفت: افتتاحیه این همایش در تاریخ سوم خرداد ماه ۹۴ ساعت ۸:۳۰ صبح در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز میشود و تا تاریخ هفتم خرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار دانشگاه علوم پزشکی گلستان و تهران در این همایش حضوری جدی از خود نشان خواهد داد به شکلی که دو سخنران اصلی این همایش به ترتیب عظیمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و لیلا جویباری از دانشگاه علوم پزشکی گلستان میباشند.
دبیر همایش کشوری «آموزش مبتنی بر شواهد» به تعداد مقالات دریافتی در این همایش اشاره داشت و تاکید کرد: بیش از ۴۰۰ اثر و مقاله به دبیرخانه همایش کشوری مبتنی بر شواهد ارسال شده است که از این تعداد ۲۹۶ اثر پذیرفته شده است که در قالب ۶۷ سخنرانی و ۱۱۴پوستر کاغذی در این همایش ارائه میشود.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: در این همایش حدود ۱۰۰نفر اعضای کمیته علمی، اجرایی و دانشجویی همکاری خواهند داشت که از این تعداد ۴۰ نفر اعضای کمیته علمی، ۴۰ نفر اعضای کمیته اجرایی و حدود ۲۰ نفر اعضای کمیته دانشجویی میباشند.
کریمی به دومین همایش کشوری «توسعه و مشارکت دانشجو در نظام آموزشی» اشاره داشت و افزود: در این همایش از سراسر کشور ۶۶ فیلم کوتاه آموزشی دریافت شده که از این تعداد ۳۳ فیلم کوتاه برگزیده شده است که در طول سه روز به نمایش درخواهند آمد.
وی در پایان به برگزاری کارگاههای آموزشی در حاشیه این همایش اشاره کرد و بیان داشت: در این کارگاهها تلاش میشوذ تا یک پروتکل آموزشی از سوی شرکت کنندگان در قالب آموزش شیوههای نظاممند در آموزش ارائه شود.