به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور٬ غلامحسین باقریان در خصوص طرح توسعه و جامع فرودگاه بین المللی مهرآباد، افزود: براساس طرح جامع این فرودگاه زیرساخت های قابل اجرا در فرودگاه بین المللی مهرآباد تعریف شده که یکی از این زیرساخت ها احداث ترمینال مسافری متناسب با شأن مردم است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های شرکت فرودگاه های کشور، خاتمه نهضت سوله سازی (ترمینال های نامناسب مسافری) در فرودگاه های کشور است، اظهار داشت: ترمینال های مسافری در فرودگاه ها باید با یک سازه مشخص و استاندارد احداث شوند که فرودگاه مهرآباد نیز خارج از این سیاستگذاری نیست.
معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه های کشور، افزود: در همین راستا یک ترمینال مسافری با حدود 50 هزار مترمربع مساحت در فرودگاه ساخته که با توجه به شرایط خاص فرودگاه مهرآباد و طراحی ترمینال جدید با شرایط ویژه ، از مشاور خارجی برای طراحی و بهره برداری از این ترمینال استفاده می شود.
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه درباره زمان آغاز ساخت این ترمینال جدید در فرودگاه مهرآباد، گفت: طراحی این ترمینال توسط مشاور خارجی تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده آماده و سپس روند ساخت و ساز آن دنبال می شود.
باقریان با بیان اینکه ترمینال جدید با تخریب برخی از ساختمان های فرودگاه احداث می شود، گفت: ترمینال جدید به عنوان ترمینال اصلی در فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد و بعد از آن براساس طرح جامع فرودگاه کاربری ترمینال های فعلی تغییر می یابد.
وی با بیان اینکه با ساخت ترمینال جدید در فرودگاه مهرآباد سالانه حدود 10 تا 12 میلیون مسافر به ظرفیت مسافری این فروگاه اضافه می شود٬ گفت: البته این به معنای آن نیست که این میزان ظرفیت به یکباره در فرودگاه اضافه شود بلکه با هدف افزایش سطح خدمات دهی، بعد از راه اندازی ترمنیال دو فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) سیاست های فرودگاه مهرآباد نیز تغییر خواهد کرد؛ بنابراین دو فرودگاه مکمل یکدیگر در پایتخت می شوند.