به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ در بیانیه کمپین آمده است: "کمپین مردمی «ایرانی_ایرانی_بخر» اعتقاد دارد اشتیاق و حرکت بهسمت مصرف کالای داخلی منجر به ایجاد انگیزه بین تولید کنندگان در بازار ایران و ایجاد بستر رقابت و در نتیجه آن بهبود کیفیت کالای تولید شده در داخل خواهد بود. همچنین کاهش واردات و کاهش خروج ارز و سرمایه ملی از کشور با خرید کالای داخلی ممکن خواهد بود.
اهداف کمپین بهشرح زیر اعلام شد:
1. همدلی و همزبانی دولت و ملت در مهار مشکلات اقتصادی
2. ارتقای وضعیت اشتغال
3. افزایش تولید داخلی
4. مبارزه با بیکاری و افزایش صادرات
5. تقویت سرمایه گذاری داخلی.
این مهم تنها زمانی میسر است که فرهنگ برندگرایی و استفاده غیرمعقول از کالای خارجی جای خود را به استفاده از محصولات داخلی بدهد. این جنبش بهیاری خدا و کمک هممیهنان ایرانیمان میتواند بهدرستی نقطه عطفی در چرخه اقتصادی کشور باشد. این کمپین تمامی هممیهنان را به وظیفه ملی خود و نقش آفرینی در پیشرفت کشور فرامیخواند. «ایرانی، ایرانی بخر» جملهای کوتاه و ساده است اما عمق آن ایرانی مقتدر در عرصه جهانی را ترسیم مینماید، اقتدار و عزتی که تاروپود آن امروز به دست تک تک ایرانیان بافته خواهد شد و هر ایرانی نقشی عظیم در آبادانی فردای میهنش خواهد داشت.
امید است این جنبش که تا کنون بین فعالین سایبری بهسرعت منتشر شده است با استقبال بیشتری از سوی کاربران فضای مجازی و تمامی ملت ایران در جای جای کشور پهناورمان روبهرو شود تا نقطه آغازینی برای حرکتی همگانی بهسمت مصرف داخلی باشد".