به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه بخشی از مهمترین سیاست های شهرداری تهران برای کاهش آلاینده های هوا، ممنوعیت تردد تاکسی های پیکان در شهر تهران است، اظهارکرد: نوسازی ۴هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار سازمان تاکسیرانی شهر تهران تا پایان سال ۹۳ بود که با توجه به مشکلاتی که در مسیر نوسازی ناوگان تاکسی وجود داشت طی سال گذشته موفق به نوسازی ۳ هزار و ۲۴۲ دستگاه تاکسی فرسوده شدیم .
به گفته معاون شهردار تهران ، اکنون در شهر تهران نزدیک به ۶ هزار تاکسی پیکان فرسوده تردد می کنند. این در حالیست که براساس برنامه ریزی های معاونت حمل ونقل و ترافیک و بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر تهران از ابتدای دی ماه سال جاری حتی یک دستگاه تاکسی پیکان اجازه تردد در شهر را نخواهد داشت.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر به دلیل عدم همکاری بین بخشی از آذر ماه سال گذشته متوقف شده است، گفت: در این میان فقط تاکسیرانان و شهروندان تاوان ناهماهنگی های بین بخشی را پس می دهند.
تشکری هاشمی تصریح کرد: در موضوع تاکسیرانی به دنبال ارتقا کیفیت ناوگان تهران هستیم. به همین منظور بخشی از تاکسی های فرسوده با خودروهای با کیفیت داخلی تامین خواهند شد. در عین حال به آن دسته از کسانی که بخواهند خودروهای وارداتی به چرخه عمومی شهر وارد کنند نیز مجوز خواهیم داد .
وی با اشاره به وضعیت فرسودگی ناوگان تاکسیرانی تهران و به تبع آن انتشار آلاینده ها در هوای پایتخت تاکید کرد: مردم تهران نباید با تاکسی های نا ایمن، بی کیفیت و مولد آلاینده ها سفر کنند. به همین دلیل در شهرداری تهران به دنبال آن هستیم که آلودگی را از منشاء تولید کنترل کنیم نه اینکه حرفهایی بزنیم که جنبه عملی ندارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبات شورای عالی ترافیک تهران گفت : حداکثر تا دی ماه سال ۹۴ خودروهای تاکسی پیکان باید نوسازی شوند که شهرداری تهران نیز به طور حتم این اقدام را عملی خواهد کرد .